هزاران کودک در سراسر دنیا با سرطان دست و پنجه نرم می‌کنند و افزایش آگاهی عمومی نسبت به این بیماری می‌تواند زمینه‌های تشخیص زود هنگام و درمان را فراهم کند.

هر سال در ماه سپتامبر و به دعوت انجمن بین‌المللی آنکولوژی کودک (SIOP) و انجمن بین‌المللی سرطان کودک (CCI) در سراسر جهان از همگان دعوت می‌شود تا برای افزایش آگاهی درباره سرطان کودکان تلاش کنند.  کمپین « طلایی شو» در این راستا  با هدف افزایش آگاهی و جمع‌آوری منابع مالی برای کمک به مبتلایان به سرطان کودکان فعالیت می‌کند و حامیان جدیدی نیز در این ماه برای پیوستن به مأموریت جهانی مبارزه با سرطان دوران کودکی، آمادگی خود را اعلام می‌کند تا برای رسیدن به روزی که هر کودک مبتلا به سرطان بتواند زندگی طولانی و سالمی داشته باشد تمامی تلاش خود را به کار گیرند.

مؤسسه خیریه محک 33 سال است که درباره حمایت از کودکان مبتلا به سرطان در ایران فعالیت می‌کند و یکی از حامیان مهم این کمپین است. کمپین «طلایی شو» در جهان، میزبان رویدادهای اطلاع رسانی  برای جامعه و ارائه مطالب آموزشی در پاسخ به تصورات نادرست درباره سرطان کودکان است.

همچنین به اشتراک گذاری روایت داستان‌های بهبود یافتگان و یا بازماندگانی که فرزند خود را از دست داده‌اند می‌تواند به افزایش آگاهی درباره بیماری سرطان کودکان و تشخیص علایم اولیه آن بیانجامد. هدف کمپین «طلایی شو» برجسته کردن اهمیت توجه به غربالگری و علایم اولیه سرطان کودکان برای تشخیص زودهنگام و درمان مؤثرتر است.

مؤسسه محک نیز طی این ماه که مصادف با شهریورماه است، کوشیده با اعلام شعار «زمان طلایی تشخیص» ضمن ارائه اطلاعات آموزشی درباره علایم انواع سرطان کودکان توجه گروه‌های هدف مانند جامعه، پزشکان اطفال و پزشکان عمومی و ... را به تشخیص زودهنگام جلب کند. از شما دعوت می‌کنیم تا از طریق اقداماتی مانند نصب روبان طلایی، به اشتراک گذاری اطلاعات آموزشی درباره سرطان کودکان  و حمایت مالی از گسترش امکانات تشخیصی مانند آزمایشگاه، تصویربرداری و پزشکی هسته ای (pet scan) به کمپین «زمان طلایی تشخیص» مؤسسه محک بپیوندید و به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنید.