دستگاه ساشه در صنعت بسته بندی کاربرد فراوانی دارد و به لحاظ نوع بسته بندی نوینی که ارائه می‌دهد، با استقبال چشمگیری در بین کاربران مواجه شده است. همانطور که می‌دانید دستگاه ساشه محصولات مختلف را به صورت تک عددی بسته بندی می‌کند و این کار را با سرعت و دقت بالا در کمترین زمان ممکن انجام می‌دهد.

 دستگاه ساشه در انواع متنوعی طراحی شده که هر یک کاربرد مربوط به خود را دارد و برای بسته بندی محصول خاصی به کار گرفته می‌شود. به عنوان مثال دستگاه ساشه مایعات جهت بسته بندی مایعات غلیظ و ساشه پودری به منظور مواد پودری و گرانولی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 بسته‌های تولید شده توسط دستگاه ساشه اغلب به شکل مدادی و سه طرف دوخت و در وزن ۲ الی ۱۰ گرم ارائه می‌شوند. از آنجا که برخی تولیدکنندگان، نیاز دارند محصولات خود را در بسته‌هایی با وزن بیشتر بسته بندی کنند، طراحان به فکر تولید نوعی دستگاه ساشه شدند که قابلیت بسته بندی مواد درشت در وزن ۵۰۰ گرمی و بیشتر را داشته باشد.

 به طور کلی دستگاه بسته بندی ساشه کاسه‌ای که با نام ساشه زنجیری نیز شناخته می‌شود برای بسته بندی مواد درشت از قبیل نان خامه‌ای، ناگت، فلافل، پیراشکی، پاستیل، تنقلات، لوازم یدکی خودرو، قطعلات الکترونیکی و... در صنایع مختلف به شکل گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 به طور کلی استفاده و بهره برداری از دستگاه ساشه در  خط تولید و بسته بندی محصول صرفه اقتصادی بالایی برای کاربر دارد. چون  مراحل مختلف بسته بندی و دوخت به شکل اتوماتیک توسط دستگاه انجام می‌شود و اپراتور تنها وظیفه نظارت و کنترل سرعت دستگاه را بر عهده دارد.

 عملکرد دستگاه به این شکل است که مواد مورد نظر که قصد بسته بندی آن را دارید، توسط سیستم تغذیه به داخل دستگاه منتقل می‌شود. سپس بر اساس وزن مشخص شده به طور خودکار درون بسته‌های رول مانند ریخته و دوخت می‌شود. از آنجا که ساشه زنجیری به منظور بسته بندی مواد درشت به کار می‌رود، لذا دارای مکانیزم‌هایی جهت جلوگیری از مسدود شدن مسیر و همچنین کنترل دقیق وزن بسته ها می‌باشد.

 این نوع ساشه قابلیت بسته بندی محصول در بسته‌هایی با ابعاد مختلف را دارد و معمولا برای بسته بندی بسته‌ها از جنس نایلون یا آلومینیوم استفاده می‌کند. بدین ترتیب توانایی بسته بندی هر محصولی در هر نوع بسته‌ای در اشکال متفاوت را دارد. دستگاه ساشه زنجیری به دلیل طراحی خاص به کار گرفته شده در آن و بهره گیری از تکنولوژی پیشرفته و روز دنیا، قابلیت‌های متنوع زیادی دارد که در زیر به آنها اشاره کوتاهی می‌کنیم.

از ویژگی‌های مهم و بارز دستگاه ساشه، سیستم اندازه گیری دقیق هر بسته است. دقت در وزن اهمیت بالایی در تمامی صنایع به خصوص صنایعی که خطای وزنی محصول باعث سلب رضایت مشتری و در نهایت افت فروش می‌شود، دارد.

 دستگاه بسته بندی  ساشه زنجیری قابلیت بسته بندی مواد مختلف از جمله مواد خوراکی و غیر خوراکی درشت در بسته‌های ۵۰۰ گرم به بالا را دارد. این دستگاه معمولا از سیستم اندازه گیری وزنی یا حجمی جهت وزن کشی استفاده می‌کند تا مقدار ساشه‌ها با هم برابر باشد. از این رو استفاده از این مدل ساشه در تمامی صنایع با استقبال بی نظیری روبه رو شده است.

 دلیل نامگذاری این دستگاه به نام دستگاه ساشه زنجیری، سیستم حرکت و بسته بندی محصول است که مواد توسط زنجیرهایی که در طول دستگاه تعبیه شده به حرکت در می‌آیند و از مخزن به سمت محل بسته بندی هدایت می‌شوند. با توجه به این طراحی، دستگاه قادر است مواد درشت را بدون آسیب دیدگی و گیر کردن در مسیر در سلامت کامل و با کیفیت بالا جابه جا و بسته بندی کند.

 در ضمن علاوه بر استفاده از دستگاه ساشه زنجیری برای مواد درشت، جهت بسته بندی مواد گرانول و دانه ای همانند قند و شکر، حبوبات، خشکبار، شکلات چیپس، پفک و دیگر محصولات مشابه نیز کاربرد دارد.

در حال حاضر از این مدل دستگاه در کارخانجات تولیدی به وفور استفاده می‌کنند. چون با توجه به اتوماتیک بودن کلیه مراحل بسته بندی نیاز به نیروی انسانی کاهش می‌یابد که صرفه اقتصادی زیادی دارد.

 علاوه بر این دقت بالای دستگاه در اندازه گیری باعث جلوگیری از هدر رفت مواد می‌شود که از مزایای آن به حساب می‌آید. نوع اتوماتیک دستگاه قابلیت چاپ تاریخ تولید و انقضاء و اطلاعات مهم دیگر روی بسته را دارد که کار چند دستگاه در یک دستگاه ادغام می‌شود. بنابراین در فضای آشغالی نیز صرفه جویی می‌شود که در این صورت امکان راه اندازی کسب و کار در فضایی محدود فراهم خواهد بود.

 از نظر قیمت نیز با توجه به کارآیی بهینه ای که این دستگاه دارد، بسیار به صرفه است. به طوری که با استفاده از این دستگاه امکان طرح بسته‌های مختلف برای جلب نظر مشتری و کسب درآمد بیشتر فراهم خواهد بود. 

 
 

شرکت کارآفرینی و بازرگانی ای جی افتخار ارائه هر گونه مشاوره در مورد تهیه و خرید انواع دستگاه ساشه کاسه‌ای یا ساشه زنجیری به همراهان و مشتریان خود را دارد. جهت دریافت هرگونه راهنمایی و دریافت مشاوره تخصصی از طریق یکی از راه‌های ارتباطی با مشاوران با تجربه شرکت در تماس باشید و یا از سایت شرکت به آدرس ag777.com دیدن فرمایید و انواع دستگاه های موجود را مشاهده و در صورت تمایل خریداری نمایید.