استفاده از خدمات تاکسی‌های اینترنتی به‌طور فزاینده‌ای در بین شهروندان رواج پیدا کرده است. درخواست حمل‌ونقل ازطریق اپلیکیشن، جایگزین مدرنی برای گرفتن تاکسی در خیابان است که مزایای زیادی از جمله هزینه‌ی به‌صرفه، راحتی و ایمنی بیشتر را به همراه دارد.

آرمین کریمی، مدیرعامل سامانه‌ی «ماکسیم» یکی از محبوب‌ترین تاکسی‌های اینترنتی‌ در ایران، درباره‌ی نحوه‌ی استفاده‌ی صحیح از اپلیکیشن «ماکسیم» در جهت حفظ اطلاعات شخصی و حصول اطمینان از داشتن سفرهای خوب، توضیحاتی داده است. مدیرعامل سامانه‌ی «ماکسیم» در توضیحات خود به موضوعات زیر اشاره کرده است:

«۱. تمام اطلاعات مربوط به سفر، خودرو و راننده در اپلیکیشن نمایش داده می‌شود. هنگامی که می‌خواهید سوار خودروی موردنظر شوید، شماره‌ی پلاک، مارک و مدل خودرو، مشخصات و عکس راننده را به‌دقت بررسی کرده و با اپلیکیشن مطابقت دهید. بدین‌ترتیب مطمئن خواهید شد که خودرو برای اجرای درخواست شما مراجعه کرده و همه چیز درست است؛ اما اگر به موردی شک کرده و دچار تردید شدید، سوار خودرو نشوید و با پشتیبانی سامانه تماس بگیرید؛

۲. با توجه به این‌که اپلیکیشن قابلیت رمزگذاری پیام‌ها و تماس‌ها را دارد، برای برقراری ارتباط با راننده‌ فقط ازطریق اپلیکیشن اقدام کنید. با استفاده از این گزینه‌ها، از اطلاعات شخصی خود در برابر اقدامات فریبکارانه‌ی کلاهبرداران محافظت می‌کنید؛

۳. تحت هیچ شرایطی حتی اگر راننده از شما تقاضا کرد، درخواست را لغو نکنید. اگر سفر لغو شود، سامانه این امکان را ندارد که در مواقع اضطراری به شما کمک کند. علاوه‌بر این، راننده می‌تواند طبق نظر و عقیده‌ی شخصی خود هر مبلغی را که بخواهد از شما مطالبه کند که احتمالاً مبلغ موردنظر رانندگان چند برابر بیشتر از مبلغ منطقی و تعیین‌شده در اپلیکیشن خواهد بود؛

۴. در اپلیکیشن چند گزینه برای افزایش امنیت وجود دارد. به‌عنوان مثال، برای این‌که به خانواده‌ی خود این دسترسی را بدهید که بتوانند موقعیت مکانی خودرو را دنبال کنند، می‌توانید مسیر سفر را با آن‌ها به‌اشتراک بگذارید. این قابلیت نقش تأثیرگذار و مهمی در سفرهای بین‌شهری و سفرهای دیروقت دارد.»

آقای آرمین کریمی در ادامه‌ی صحبت‌های خود عنوان کرده است:

«تمام اطلاعات مربوط به سفرها در پایگاه داده‌های سامانه ثبت می‌شود. همیشه امکان بررسی موارد مختلف وجود دارد. شما می‌توانید پیگیری کنید که درخواست را چه راننده‌ای اجرا کرده و به کجا‌ها رفته است. براساس استعلام پلیس، «ماکسیم» تمام اطلاعات لازم را ارائه داده و به تحقیقات پلیس در موارد مرتبط با سفر کمک می‌کند. هم‌وطنان عزیز هم از این مسئله آگاه هستند و هنگام سفر احساس امنیت بیشتری می‌کنند.

از قوانین ساده غافل نشوید تا تجربه‌ی یک سفر آسان و امن را داشته باشید. پس از پایان سفر، حتماً امتیاز خود را ثبت کنید تا به سامانه در ارزیابی رانندگان و کیفیت خدمات کمک کرده باشید. رانندگانی که امتیاز بالاتری داشته باشند، درخواست‌های بیشتری دریافت می‌کنند. با ثبت یک ارزیابی دقیق، شما نیز در بهبود کیفیت ارائه‌ی خدمات و افزایش امنیت سفرها مشارکت خواهید داشت.»