علاوه بر تور تایلند ، گردشگری تور مالزی نیز برای گردشگران جنوب شرق آسیا بسیار جذاب است. موقعیت استراتژیک و نزدیک به اندونزی به همین دلیل تور ارزان مالزی را به عنوان جایگزینی برای تعطیلات ارزان و کوتاه در خارج از کشور تبدیل کرده است. درست مانند اندونزی، جاذبه های گردشگری در تور مالزی نیز انتخاب های متنوعی دارند. می‌توانید آسمان‌خراش‌های باشکوه، پارک‌های ملی که هنوز پایدار هستند، مزارع چای، پارک‌های موضوعی مدرن، سواحل زیبا و مجموعه‌ای از ساختمان‌ها با معماری استعماری را پیدا کنید.

جاذبه های گردشگری مالزی که در سال 2025 باید بازدید کرد؟

نام شهرهایی در مالزی وجود دارد که در بین گردشگران محبوبیت دارد، از جمله کوالالامپور،پنانگ،صباح. هر شهری منحصر به فرد و جذابیت خود را ارائه می دهد. مانند تور کوالالامپور که برای شما هواداران فضای پایتخت با تحرک بالا مناسب است. یا طرفدار طبیعت و تاریخ هستید؟ از شهر پنانگ دیدن کنید. اما اگر می‌خواهید از منطقه‌ای به نام « برنج مالزیایی» دیدن کنید، کداه پاسخگوی این موضوع است. این منطقه در مالزی پر از بزرگترین مزارع برنج در مالزی است. در همین حال، صباح مرکز کوه ها و ارتفاعات است که مستقیماً در مجاورت شمال کالیمانتان قرار دارد. بنابراین، آیا تصمیم گرفته اید از کدام قسمت از تور مالزی دیدن کنید؟

به غیر از مناطق فوق در مالزی، می توانید از تعدادی از جاذبه های گردشگری مالزی نیز دیدن کنید:

  • کیدزانیا کوالالامپور
  • پارک آبی و تفریحی دنیای گمشده تامبون
  • موزه عمارت تاریک
  • دنیای زیر آب لنکاوی
  • پیاده روی در جنگل های بارانی لنکاوی
  • موزه باور ریپلی یا نه!

پس از اینکه از سفر در اطراف مالزی راضی شدید، باید انرژی خود را با چشیدن طعم غذاهای معمولی کشور همسایه دوباره شارژ کنید. غذاهای ویژه مالزی به دلیل تنوع خود مشهور هستند. این به این دلیل است که قبایل و فرهنگ های مختلفی مانند مالایی، هندی، چینی و عرب وجود دارد. در یک نگاه، غذاهای معمولی مالزی شباهتی به غذاهای اندونزیایی دارند. جای تعجب نیست که ذائقه آشپزی مالزیایی هنوز برای زبان های اندونزیایی قابل قبول است. در آژانس هواپیمایی سفر ایمن  safaremen.com مجموعه ای از لذت های آشپزی معمولی مالزیایی را در وبلاگ خود با عناوین زیر آورده است

  • ناسی لمک
  • ناسی کرابو
  • ناسی کندر
  • می کولوک
  • آسام لاکسا پنانگ
  • پالک پنیر
  • کک لاپیس ساراواک
  • وانتان می
  • اومای
  • چی چئونگ سرگرمی
  • لمانگ
  • کری می

علاوه بر غذاهای معمولی مالزیایی که سرشار از گیاهان و ادویه هستند، باید تعدادی نوشیدنی افسانه ای مالزیایی را نیز بچشید. انواع طعم های منحصر به فرد و با طراوت وجود دارد.

نکات سفر به مالزی که باید بدانید

قبل از بازدید از جاذبه های گردشگری مالزی، باید به نکاتی در سفر توجه کنید که می تواند در طول سفر به شما کمک کند. بیایید زیر را ببینیم!

فصول در مالزی : مانند اندونزی، مالزی نیز دو فصل دارد، یعنی فصول خشک و بارانی. فصل بارانی معمولاً در حدود اکتبر تا مارس رخ می دهد. در حالی که فصل خشک بین آوریل و سپتامبر رخ می دهد. هنگامی که در تعطیلات به مالزی هستید، می‌توانید لباس‌هایی بپوشید که راحت، راحت، نازک و جذب عرق باشند. تهیه کلاه و ضد آفتاب برای محافظت از پوست در برابر آفتاب داغ فراموش نشود. از طرفی در فصل بارندگی می توانید بارانی یا چتر تهیه کنید.

نکات سفر به مالزی که باید بدانید

بهترین کارها در مالزی : هنگام بازدید از جاذبه های گردشگری در مالزی، می توانید تعدادی فعالیت هیجان انگیز انجام دهید. مانند بازدید از نماد نمادین، یعنی برج های دوقلوی پتروناس. یا اگر می خواهید حالت طبیعی مالزی را ببینید، می توانید از جزایر پرهنتیان که سواحل زیبایی را ارائه می دهند، دیدن کنید. اگر می خواهید تنوع فرهنگی را تجربه کنید، می توانید از Melacca (ایالت تاریخی) دیدن کنید. همچنین می توانید یک تجربه جادویی برای رفتن به غارهای باتو داشته باشید یا بخواهید صعود به بلندترین قله مالزی، کوه کینابالو یا گذراندن وقت در جورج تاون را تجربه کنید.

ملزومات سفر: قبل از بازدید از مقاصد گردشگری مالزی، باید تعدادی چیز مهم را آماده کنید. از جمله خرید بلیط توریستی مالزی و خرید سیم کارت 4G مالزی در این کشور است تا از شبکه محلی لذت ببرید.برای دسترسی به اینترنت علاوه بر این، برای دسترسی به حمل و نقل از فرودگاه به ایستگاه های مالزی، شما باید آن را خریداری کنید

روش پرداخت در مالزی : در مالزی بسیاری از دستگاه های خودپرداز برای کسانی از شما که می خواهند پول نقد برداشت کنند وجود دارد. فقط این است که، اگر می خواهید پرداخت های بدون نقد داشته باشید، می توانید از QRIS استفاده کنید. این به این دلیل است که پرداخت های QRIS در حال حاضر در مالزی معتبر است. با این حال، همچنان برای شرایط خاص پول نقد آماده کنید.

مکان های خرید در مالزی : به دنبال مکان هایی برای خرید سوغاتی در مالزی هستید؟ می توانید از مراکز خرید محبوبی مانند Pavilion، Suria KLCC، 1 Utama، Sunway Pyramid و Mid Valley خرید کنید. اگر می‌خواهید چیزی ارزان‌تر پیدا کنید، می‌توانید به Don Don Donki - Lot 10 Bukit Bintang، Sungei Wang Plaza، Berjaya Times Square و بازار هنر بروید.

بلیط هواپیما کوالالامپور به استانبول

بهترین زمان برای سفر به تور مالزی تابستان است. تابستان از آوریل تا سپتامبر طول می کشد که در آن آب و هوای مالزی گرم است. چرا تابستان؟ زیرا در طول تابستان می توانید بدون وقفه باران به گشت و گذار در جاذبه های گردشگری ارزانترین تور مالزی بپردازید. مخصوصاً برای کسانی از شما که «دوست‌دار طبیعت» هستید و می‌خواهید مقاصد گردشگری طبیعی مانند سواحل، کوهنوردی و بازدید از پارک‌های ملی را کشف کنید. جدا از آن، می توانید در ماه های ژانویه تا فوریه نیز از مالزی دیدن کنید. دلیل آن این است که در آن ماه جشن های مذهبی مهمی مانند تایپوسام (جشن مذهبی هندوها) و سال نو قمری (جشن مذهبی چینی) برگزار می شود. برعکس، اگر واقعاً هوای گرم را دوست ندارید، می توانید در حدود نوامبر از آن بازدید کنید. جایی که هوای مالزی خنک تا سرد است. در ماه نوامبر جشنواره های فرهنگی مانند Diwali/Deepavali، جشنواره ادبی جورج تاون (Penang) و Urbanscapes (کوالالامپور) وجود دارد.

20 جاذبه گردشگری پیشنهادی در مالزی مناسب برای تعطیلات!

منارا پتروناس

همه می دانند که برج های پتروناس یک ساختمان شناخته شده در مالزی هستند. برج‌های پتروناس یا برج‌های دوقلو در مالزی، یک جفت آسمان‌خراش با ۸۸ طبقه هستند. گفته می شود، ساخت برج های پتروناس از اشکال هندسی در معماری اسلامی الهام گرفته شده است. در داخل این برج مراکز خرید مانند مرکز خرید KLCC، پارک KLCC تا ساختمان های اداری وجود دارد.

آدرس: برج دوقلوی پتروناس، سطح پایین زمین (کانکورس)، مرکز شهر کوالالامپور، 50088

روزها و ساعات کار: دوشنبه تا یکشنبه از ساعت 08:00 تا 18:00 به وقت محلی

پتروناس

گنتینگ هایلند مالزی

گنتینگ هایلند مالزی | Genting Skyworlds یک جاذبه توریستی در فضای باز مالزی است که در زمینی به مساحت 26 هکتار با 26 سواری قرار دارد. گنتینگ هایلند مالزی با ارائه بازی های سرگرم کننده برای تمام سنین مناسب است. این نقطه توریستی مالزی از چندین منطقه مانند کوه عقاب، پارک مرکزی، لیبرتی لین، شهر ربات پرچ، پایگاه آندرومدا، عصر یخبندان، استودیو پلازا، اپیک و ریو تشکیل شده است.

آدرسBukit Tinggi، مالزی

روزها و ساعات کار: دوشنبه تا یکشنبه از ساعت 11:00 تا 18:00 به وقت محلی

آکواریوم KLCC

یک آکواریوم غول پیکر است که محل زندگی 5000 آبزی است. می‌دانید، جدا از دیدن مجموعه‌ای از جانوران دریایی، می‌توانید با غذا دادن به حیوانات دریایی در Aquaria KLCC تعامل نزدیک‌تری داشته باشید.

آدرس: مرکز کنوانسیون کوالالامپور، جالان پینانگ، مرکز شهر کوالالامپور

روزها و ساعات کار: دوشنبه تا یکشنبه از ساعت 10:00 تا 19:00 به وقت محلی

غارهای باتو

غارهای باتو مالزی عبادتگاه هندوهای تامیل است که در یک غار تپه آهکی در منطقه گومبک، سلانگور واقع شده است. آنچه در مورد این نقطه توریستی پرطرفدار در مالزی جالب است، مجسمه لرد موروگان با روکش طلا است (42.7 متر). غار معبد نیز وجود دارد که غار اصلی است و با بالا رفتن از 272 پله می توان به آن رسید. در واقع، شما همچنین می توانید مراسم عبادت در معبد را مستقیماً مشاهده کنید. اگر از KL Sentral تا Batu Caves هستید، با ترافیک عادی حدود 24 دقیقه طول خواهد کشید. یا اگر از بوکیت بینتانگ تا غارهای باتو حدود 13.5 کیلومتر فاصله داشته باشد. برای به صرفه بودن می توانید خرید کنیدتور کاوش در حومه شهر کوالالامپور و غارهای باتوبا قیمت هایی که از 214916 IDR شروع می شود.

آدرس: گومبک، کوالالامپور، کوالالامپور، مالزی

روزها و ساعات کاری: دوشنبه تا یکشنبه از ساعت 08:45 تا 18:00 به وقت محلی

غارهای باتو

لگولند مالزی

صحبت در مورد گردشگری خانوادگی در مالزی،لگولند مالزی می تواند جایگزین باشد. لگولند مالزی یک پارک موضوعی مدرن است که نه تنها یک زمین بازی بلکه یک پارک آبی نیز فراهم می کند. مهم نیست، این جاذبه گردشگری در جوهور مالزی برای همه سنین مناسب است، می دانید. قیمت بلیط لگولند مالزی به روپیه از 245,823 IDR شروع می شود.

مرداب سان وی

از جاذبه های سرگرمی هیجان انگیز درمرداب سان ویکه مجهز به 90 جاذبه می باشد. این نقطه توریستی در مالزی با مساحت 88 هکتار، یک شهربازی با 5 منطقه مختلف را فراهم می کند. به عنوان مثال پارک آبی، پارک تفریحی، پارک حیات وحش، پارک اکستریم و پارک جیغ. بیایید، با خرید بلیط تور مالزی، سان وی لاگون، تجربه هیجان انگیز و مفرح را احساس کنید.

آدرس: سوبانگ جایا، کوالالامپور، مالزی

روزها و ساعات کار: دوشنبه تا یکشنبه از ساعت 10:00 تا 18:00 به وقت محلی

تله کابین Awana SkyWay گوندولا

پرواز را در 10 دقیقه از ایستگاه Awana تا ایستگاه SkyAvenue در اوج تجربه کنید.تله کابین Awana SkyWay گوندولایک گوندولا سواری است که بازدیدکنندگان را به ارتفاعات گنتینگ می برد. با بلیط در ایستگاه چین سویی توقف خواهید کرد و زیبایی های معبد تائوئیست را کشف خواهید کرد.

آدرسBukit Tingg

روزها و ساعات کاری: دوشنبه، سه شنبه، چهارشنبه و یکشنبه از ساعت 07:00 تا 23:00. پنجشنبه، جمعه، شنبه و تعطیلات ملی از ساعت 07:00 تا 01:00 به وقت محلی

منارا کوالالامپور

برج کوالالامپور یابرج کی ال مالزی یک مقصد گردشگری در مالزی است که نمی توان آن را از دست داد. برج کوالالامپور با ارتفاعی در حدود 421 متر به چندین منطقه تقسیم شده است. یعنی عرشه مشاهده که به بازدیدکنندگان اجازه می دهد تا مناظر تمام گوشه های شهر را از داخل خانه (داخل) مشاهده کنند. از سوی دیگر، یک منطقه Sky Deck وجود دارد که بازدیدکنندگان را به تماشای منظره شهر از فضای باز دعوت می کند. Sky Box را از دست ندهید، اتاقی که بیرون زده و با شیشه های ضخیم لایه بندی شده است. به طوری که به شما امکان می دهد منظره را از بالای ارتفاع مشاهده کنید.

آدرس: Jalan Punchak

روزها و ساعات کار: دوشنبه تا یکشنبه از ساعت 09:00 تا 22:00 به وقت محلی

جورج تاون

تا به حال در مورد شهری در مالزی شنیده اید که در یونسکو ثبت شده باشد؟ بله، جورج تاون نام اوست. این شهر پر از تاریخ و فرهنگ واقعا ارزش دیدن در تعطیلات به مالزی را دارد. در جورج تاون مالزی، معماری استعماری معمولی در دوران ویکتوریا را خواهید دید، زمانی که بریتانیا هنوز به این کشور حمله کرده بود. نه تنها این، شما همچنین می توانید غذاهای خیابانی، نقاشی های دیواری منحصر به فرد را روی تعدادی از دیوارها، تا کافه ها و رستوران های بسیار اینستاگرامی پیدا کنید! برای صرفه جویی بیشتر می توانید آن را خریداری کنید

آدرس: جورج تاون پنانگ، مالزی

روزها و ساعات کار: دوشنبه تا یکشنبه، 24 ساعته

زیستگاه پنانگ هیل

نقطه توریستی در مالزی است که تجربه هیجان انگیزی را برای تجربه اصیل ترین، متنوع ترین و آموزنده ترین جنگل های بارانی مالزی فراهم می کند. در تپه شما را به طبیعت در جنگلی با قدمت حدود 130 میلیون سال می برند. همچنین می توانید با حیواناتی مانند پستانداران، خزندگان و گیاهان مختلف ملاقات کنید.

آدرسBukit Bender

روزها و ساعات کار: دوشنبه تا یکشنبه از ساعت 09:00 تا 18:00 به وقت محلی

مرکز شهر کوالالامپور

KLCC مالزی! یک منطقه توسعه چند منظوره است که از یک مرکز خرید (Suria KLCC)، یک زمین بازی (KLCC Park)، هتل ها، ساختمان های اداری تا برج پتروناس تشکیل شده است. فعالیت های هیجان انگیز زیادی وجود دارد که می توان در KLCC انجام داد. به عنوان مثال، دیدن زیبایی های هنر در گالری هنری پتروناس، خرید از Suria KLCC، آوردن کودک خود به پارک KLCC، یا معرفی کودک خود به دنیای زیر آب در Aquaria KLCC، برای یک شام عاشقانه در Sky Bar کوالالامپور. شما حتی می توانید یک نمایش فواره را ببینید

آدرسBrickfields

روزها و ساعات کار: دوشنبه تا یکشنبه، 24 ساعته

مالاکا

مالاکا شهری در مالزی است که پر از تاریخ است. در این شهر بود که استعمار برای اولین بار با مالزی تماس گرفت. در طول بازدید از مالاکا، بقایای استعمار از کشورهای بریتانیا، هلند و پرتغال هنوز از طریق ساختمان های دولتی، موزه ها، کلیساها و قلعه ها باقی مانده است.

آدرس: مالاکا مالزی

روزها و ساعات کار: دوشنبه تا یکشنبه، 24 ساعته

 

کوتا کینابالو

به عنوان پایتخت صباح، کوتا کیبالاو، یک مکان گردشگری جایگزین در مالزی برای کسانی از شما که طرفداران طبیعت گردی هستند، است. تعدادی از مقاصد گردشگری در کوتا کینابالو مالزی وجود دارد که می توان از آنها بازدید کرد. مانند جزیره مانوکان، جزیره ساپی، مسجد کوتا کینابالو، کوه کینابالو، ساحل تانجونگ آرو، شهر کابوی توران، پارک دریایی و بسیاری موارد دیگر.

معبد کک لوک سی

معبد کک لوک سی یک مقصد گردشگری مالزی است که برای شما طرفداران گردشگری فرهنگی مناسب است. معبد کک لوک سی به عنوان یک معبد بودایی موفق شده است توجه گردشگران داخلی و خارجی را به خود جلب کند. دلیل این امر این است که در اینجا با یک ساختمان منحصر به فرد از صومعه روبرو خواهید شد که پس زمینه کوهستانی سبز دارد. زیرا در ارتفاعات واقع شده است. این مقصد گردشگری پنانگ مالزی علاوه بر اینکه به عنوان یک مکان مورد استفاده قرار می گیرد، برای گردشگرانی که فقط می خواهند قدم بزنند یا عکس بگیرند، باز است.

کامرون هایلندز

کامرون هایلندز واقع در پاهانگ یک مقصد گردشگری طبیعی مالزی است که در بین گردشگران بسیار محبوب است. دلیل آن این است که در کامرون هایلندز فضای ارتفاعات، مزارع چای، دامنه های تپه با جاده های پیچ در پیچ، هوای خنک، مزارع توت فرنگی و استراحتگاه های مجلل را خواهید دید. این نقطه توریستی مالزی برای تعطیلات خانوادگی، یا برای کسانی از شما که می‌خواهید شفا پیدا کنند، ایده‌آل است تا لحظه‌ای ذهن خود را از برنامه‌های روزمره خود تازه کنید.

آدرس: Pahang، مالزی

روزها و ساعات کار: دوشنبه تا یکشنبه، 24 ساعته

جزیره ردانگ

جزیره ردانگ به عنوان بزرگترین و زیباترین جزیره، یک نقطه توریستی طبیعی در مالزی است که مورد علاقه گردشگران داخلی و خارجی است. در اینجا با سواحل شنی سفید، ماهی های استوایی همراه با زیبایی صخره های مرجانی و حفاظت از لاک پشت ها پذیرایی خواهید شد. جزیره ردانگ که توسط آب ساحلی آرام پشتیبانی می شود، برای ورزش های آبی یا شنا مناسب است.

پنانگ بالا

واقع در ارتفاع 249 متری،پنانگ بالا، یکی از جاذبه های گردشگری مالزی است که مناظر خیره کننده ای را ارائه می دهد. دلیل این است که در اینجا می توانید زیبایی شهر جورج تاون را از بالای ارتفاع از طریق Rainbow Skywalk مشاهده کنید. همچنین جاذبه های هیجان انگیزی مانند مرکز تحقیقات ژوراسیک، گراویتیز، تئاتر حرکتی 7D Discover، آکواریوم بوتیک پنانگ، گالری ایالتی پنانگ و بسیاری دیگر وجود دارد.

باغ وحش نگارا مالزی

باغ وحش نگارا مالزی به طور مستقیم توسط انجمن جانورشناسی مالزی اداره می شود، یک سازمان غیر دولتی که برای ایجاد اولین باغ وحش محلی برای مالزیایی ها تأسیس شده است. در اینجا می توانید به راحتی حدود 5137 نمونه از 476 گونه پستاندار، پرنده، خزندگان، دوزیستان و ماهی ها را پیدا کنید. باغ وحش نگارا مالزی تنها در حدود 5 کیلومتری مرکز شهر کوالالامپور، یک مقصد گردشگری در مالزی است که برای خانواده ها مناسب است.

تله کابین لنکاوی

تجربه سواری تله کابین را از طریق آن احساس کنیدتله کابین SkyCab لنکاوی که شما را به خیابان ها می برد تا چشم انداز شهر لنکاوی را از بالا ببینید. در ارتفاع 709 متری از سطح دریا (masl)، می‌توانید باران‌های استوایی، کوه ماچینچانگ، آبشارها را تا فضای باز در لنکاوی ببینید. جدای از آن، می‌توانید از پل قوسی در Skybridge و دیگر فعالیت‌های جالب لذت ببرید.

اینها 20 توصیه برای جاذبه های گردشگری در مالزی هستند که می توانند به عنوان مرجع تعطیلات به مالزی مورد استفاده قرار گیرند. بیایید یک تعطیلات مقرون به صرفه به مالزی را با خرید پکیج های ارزان تور مالزی برای سال 2024 فقط در آژانس هواپیمایی سفر ایمن به واقعیت تبدیل کنیم!