ویزای کانادا مدرک یا برچسبی است که روی پاسپورت زده می‌شود و در حقیقت مجوز اقامت در کشور کانادا است. انواع ویزای کانادا به دو دسته دائم و موقت تقسیم بندی می‌شوند که هر کدام از آن‌ها دارای انواع مختلفی هستند و برای اهداف خاصی مانند گردشگری، دیدار با خانواده یا سفرهای کاری طراحی شده‌اند.

معرفی انواع ویزای کانادا برای اقامت موقت

ویزای موقت کانادا برای افرادی صادر می‌شود که قصد ورود به کانادا و اقامت کمتر از شش ماه در این کشور را دارند. در برخی از شرایط اجازه اقامت تا ۱۰ سال هم داده می‌شود البته بخاطر اعتبار 5 ساله پاسپورت این اعتبار همیشه تا انتهای انقضای پاسپورت ایرانی یعنی حداکثر 5 سال است. انواع ویزای موقت کانادا عبارت‌اند از:

ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی یکی انواع ویزای موقت (Temporary resident Visa) کانادا است و برای افرادی که قصد سفر به این کشور را دارند، صادر می‌شود. امکان تبدیل ویزای توریستی به ویزای کار و ویزای تحصیلی برای ایرانیان وجود دارد که با این روش می‌توان مدت بیشتری در کانادا اقامت داشت. ویزای توریستی کانادا دارای انواع مختلفی است، از جمله ویزای مولتی و سوپر ویزا که به دارنده آن، امکان چندبار ورود به کانادا را می‌دهد. اخذ ویزای توریستی کانادا نیازمند شرایط و مدارک خاصی است.

ویزای کاری و اجازه کار

ویزای کاری و اجازه کار

ویزای کار کانادا به افرادی داده می‌شود که مجوز کار در این کشور داشته باشند. به عبارتی ویزای کار و مجوز کار به یکدیگر وابسته هستند. مجوزهای کاری مختلفی در کانادا وجود دارند که بسته به مسیر مهاجرتی که انتخاب می‌کنید، متفاوت هستند. یکی از مجوزهای کار در کانادا (Open Work Permit) است که به شما اجازه می‌دهد در کانادا برای کارفرمای کانادایی کار کنید.

اگر یک پیشنهاد شغلی معتبر از یک کارفرمای کانادایی داشته باشید، می‌توانید از مجوز (Employer-Specific work Permit) استفاده کنید. همچنین امکان کار برای دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی در کانادا وجود دارد. مجوز (Post-Graduation Work Permit) به فارغ‌التحصیلان بین‌المللی اجازه می‌دهد در کانادا زندگی و کار کنند.

ویزای تحصیل در کانادا

یکی دیگر از راه های مهاجرت به کانادا اقدام برای ویزای تحصیلی کاناداست. شما میتوانید پس از پایان دوره تحصیلی خود، برای دریافت اقامت کاری موقت کانادا اقدام کنید. اگر مایل به تحصیل در دانشگاه‌های کانادا هستید باید برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید. برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا باید از دانشگاه و یا موسسات آموزش عالی معتبر این کشور پذیرش داشته باشید و سایر شرایط اخذ ویزای تحصیلی مانند شرایط تمکن مالی را فراهم کنید.

سوپر ویزای کانادا

در سال ۲۰۱۱ قانونی درباره مهاجرت به کانادا تصویب شد که نام آن را سوپر ویزا (Super Visa) گذاشتند که ویزای خانوادگی کانادا، ویزای پدر و مادر کانادا و ویزای همراه کانادا نیز شناخته می‌شود. طبق این قانون، اگر فرزند یا نوه‌ای در کانادا دارید، می‌توانید از آن‌ها بخواهید تا یک دعوت‌نامه برای شما بفرستند و از این طریق سوپر ویزا را دریافت و به این کشور سفر کنید.

یکی از دلایل اصلی تصویب قانون این نوع ویزا، این است که والدین در کنار فرزندان خود باشند و زندگی آن‌ها را سروسامان دهند تا فرزندانشان بتوانند زندگی بهتری داشته باشند؛ این امر باعث بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی کانادا می‌شود. یکی دیگر از ویزاهای کانادا سوپر ویزا است که برای والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ شخصی که شهروند یا مقیم دائم کانادا باشد، صادر می‌شود. دارنده سوپر ویزا می‌تواند در اولین ورود خود تا 52 ماه در کانادا بماند و این ویزا می‌تواند تا ۱۰ سال اعتبار داشته باشد.

معرفی انواع ویزای کانادا برای اقامت دائم

معرفی انواع ویزای کانادا برای اقامت دائم

کانادا برنامه‌ها و طرح‌های مهاجرتی بسیاری طراحی و ارائه کرده است تا با جذب نیروی کار به اقتصاد کانادا کمک شود. چندین نوع ویزای مختلف برای اخذ اقامت دائم کانادا وجود دارد که بسته به شرایط و مسیر مهاجرتی که انتخاب می‌کنید برای شما صادر می‌شود. انواع ویزای کانادا برای اقامت دائم عبارت‌اند از:

ویزای استارتاپ کانادا

با راه‌اندازی کسب و کار در کانادا می‌توانید ویزای استارتاپ این کشور را اخذ کنید. در واقع این ویزا مخصوص کارآفرینانی است که مهارت و توانایی ایجاد یک کسب و کار جدید و نوآورانه درکانادا را دارند. با اخذ این ویزا علاوه بر اینکه می‌توانید وارد کانادا شده و کسب و کار خود را راه‌اندازی کنید، امکان دریافت اقامت دائم برای شما و خانواده‌تان هم فراهم می‌شود. همچنین فرزندان شما میتوانند رایگان در مدارس کانادا تحصیل کنند. برای اخذ ویزای استارتاپ کانادا نیاز به اثبات تمکن مالی و ارائه طرح تجاری قوی است.

ویزای اکسپرس اینتری کانادا

اکسپرس اینتری محبوب‌ترین و آسانترین روش مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دائم است. در صورتی که واجد شرایط یکی از برنامه‌های اکسپرس اینتری باشید باید در این سیستم امتیازبندی کانادا پروفایل ایجاد کنید و در صورت اخذ امتیاز کافی، دعوت‌نامه‌ای برای اخذ اقامت دائم کانادا دریافت می‌کنید. این روش مهاجرتی دارای سه برنامه اصلی است که شامل برنامه‌های زیر می‌شود:

  • نیروی کار ماهر فدرال
  • ویزای نیروی کار متخصص
  • برنامه تجربه کانادایی

ویزای اسپانسرشیپ کانادا

ویزای اسپانسرشیپ کانادا

ساکنین و شهروندان بالای ۱۸ سال کانادا می‌توانند همسر، فرزندان و والدین خود را با استفاده از این ویزا به کانادا بیاورند و با حمایت مالی از آنها برای دریافت اقدامت دائم اقدام کنند. از شرایط دریافت این ویزا این است که باید فرد به دولت کانادا ثابت کند که توانایی تامین هزینه های زندگی این افراد در کانادا را دارد. اجازه کار و اجازه تحصیل در کانادا برای فردی که از طریق اسپانسرشیپ وارد کانادا شده فراهم است.

پرستاران تمام وقت در کانادا (Care Giver)

پرستاری یکی از شغل‌های پرتقاضا در کانادا است. پرستاران می‌توانند به عنوان Care Giver از کانادا ویزا بگیرند و به صورت تمام وقت در این شغل مشغول به کار شوند و اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. یکی از شرایط مهم اخذ این ویزا اثبات مهارت زبانی است.

ویزاهای استانی کانادا

برنامه های استانی کانادا PNP یا برنامه‌های نامزد استانی، جزء ضروری سیستم مهاجرتی این کشور هستند. زیرا استان‌ها و مناطق جداگانه کانادا را قادر می‌سازند نامزدهای واجد شرایط را برای اقامت دائم انتخاب کنند. این برنامه‌ها برای رسیدگی به نیازهای اقتصادی و بازار کار مخصوص هر استان طراحی شده‌اند. بنابراین افراد دارای مهارت‌ها، تجربه یا تحصیلات لازم می‌توانند برای فرصت‌های شغلی آن استان نامزد شوند. برنامه‌های استانی با بیش از ۸۰ مسیر مهاجرتی، فرصتی عالی برای مهاجرت افراد ماهر به کانادا محسوب می‌شوند.

ویزموندو بهترین مشاور دریافت ویزا کانادا

ویزموندو یکی از معتبرترین موسسات مهاجرتی افتخار دارد که شما را در انتخاب بهترین روش مهاجرتی و اخذ انواع ویزای کانادا به بهترین شیوه همراهی کند. کارشناسان و وکلای مجرب ما با تخصص بالا و سال‌ها تجربه موفق شما را تا پایان این راه همراهی می‌کنند. شما می‌توانید با راه‌های ارتباطی موجود در سایت به آدرس اینترنتی https://vismondo.org/ با کارشناسان ما ارتباط بگیرید و از مشاوره رایگان بهره‌مند شوید.