فعالیت در بازار فارکس نیازمند احراز هویت و استفاده از امکانات بروکرهای معتبر است. آلپاری به‌عنوان یک کارگزاری فعال در این بازار، طیف متنوعی از خدمات را به تریدرها ارائه می‌دهد. با توجه به عدم محدودیت کاربران ایرانی و پشتیبانی بروکر آلپاری از ارائه خدمات به آن‌ها، این بروکر انتخاب اول بسیاری از کاربران ایرانی است.

بر همین اساس شناخت فرایند ثبت نام در بروکر آلپاری از مراحل کلیدی برای شروع فعالیت‌های تجاری در بازار فارکس به‌شمار می‌آید. این فرایند با وجود ساده بودنش به دقت و آگاهی از مراحل مختلف آن نیاز دارد تا بتوانید بدون دردسر در بزرگ‌ترین بازار مالی جهان فعالیت کنید.

شرایط ثبت نام در آلپاری چیست؟

f9e96937-1655-4deb-9353-bc513a1c127b

تمام تریدرهای مبتدی و حرفه‌ای می‌توانند با برخورداری از شرایط بروکر آلپاری، فعالیت‌های خود را در بازار فارکس شروع کنند. این شرایط موارد عجیب و غریبی نیست و فقط شامل بازه سنی، ارائه مدارک هویتی و احراز صلاحیت آن‌ها می‌شود.

بر همین اساس مهم‌ترین شرایط ثبت نام در آلپاری عبارت‌اند از:

  • سن قانونی: شما برای افتتاح حساب و شروع معاملات باید حداقل 18 سال سن داشته باشید تا مدارک شما تایید شوند
  • ارائه مدارک شناسایی معتبر: مدارک هویتی مانند پاسپورت یا شناسنامه دارای اعتبار باید برای احراز هویت ارائه شوند
  • تایید آدرس پستی: باید مدرکی مانند قبض برق، صورتحساب بانکی و اجاره‌نامه خود ارائه دهید که نشان‌دهنده محل اقامت فعلی شما باشند
  • عدم سوء پیشینه مالی: آلپاری ممکن است بررسی‌هایی در مورد وضعیت مالی و سوابق شما انجام دهد تا از عدم وجود مشکلات مالی یا قانونی قبلی مطمئن شود

مراحل ثبت نام در آلپاری

6a599f46-9b76-4fbc-8c52-1ec1f13ca22a

پس از اطلاع از شرایط ثبت نام در آلپاری، نوبت به طی کردن مراحل ثبت نام می‌رسد. این مراحل بسیار ساده هستند و با پشت سر گذاشتن چند گام آسان، به راحتی می‌توانید مجوز فعالیت در این بروکر را به دست بیاورید. در ادامه به این مراحل می‌پردازیم.

1. ورود به وبسایت آلپاری

b54434b8-3227-4588-a670-3013c1db553b

برای شروع ثبت نام در آلپاری باید ابتدا به وبسایت رسمی این بروکر بروید. به آدرس www.alpari.com مراجعه کنید. سپس در صفحه اصلی گزینه "ثبت نام" یا "Open Account" را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید. و روی آن کلیک کنید.

2. نوع حساب خود را انتخاب کنید

برای این که بدانید از اخبار فارکس چطور استفاده کنید یا کدام ابزارهای معاملاتی برای شما کاربرد بیشتری دارند، انتخاب نوع حساب بسیار اهمیت دارد.

بر همین اساس گام بعدی برای ثبت نام در آلپاری، انتخاب حساب مناسب است. این بروکر با پشتیبانی از حساب‌های استاندارد، ECN و Pro خدمات متنوعی را برای کاربران حرفه‌ای و مبتدی ارائه می‌دهد.

3. تکمیل فرم ثبت نام؛ سومین گام از ثبت‌ نام در بروکر آلپاری‌

گام بعدی برای ادامه فرایند ثبت نام در آلپاری‌، وارد کردن نام و نام خانوادگی به انگلیسی است. سپس باید ایمیل معتبری را وارد کنید تا تمام اخبار و اطلاعیه‌ها به آن ارسال شوند. پس از آن نیز باید به ترتیب شماره تلفن، نام کاربری، یک رمز عبور قوی و کشور محل اقامت خود را وارد کنید.

4. تکمیل اطلاعات مالی

شما برای این که اجازه فعالیت در فارکس را داشته باشید، باید اطلاعات مالی خود را در بروکر آلپاری ثبت کنید. این اطلاعات شامل منبع درآمد (شغل و درآمد ماهیانه)، سطح تجربه (مبتدی یا حرفه‌ای) و تجربیات قبلی می‌شوند.

5. ارسال مدارک برای تایید هویت و آدرس

شاید سخت‌ترین فرایند ثبت نام در آلپاری مربوط به ارسال مدارک برای تایید هویت باشد. بسیاری از کاربران در این مرحله به مشکل می‌خورند. بر همین اساس باید این مراحل را با دقت بالایی انجام دهید تا فرایند ثبت نام شما با تاخیر روبه‌رو نشود.

این مراحل عبارت‌اند از:

  • بارگذاری مدارک شناسایی: برای تایید هویت باید عکس واضح و باکیفیت پاسپورت یا شناسنامه را بارگذاری کنید
  • آپلود عکس شخصی: این مرحله بسیار مهم است. باید عکس خود را به همراه مدرک شناسایی به‌صورت کاملا واضح در سایت آلپاری بارگذاری کنید
  • ارائه مدارک تایید آدرس: در مدارک بارگذاری شده مانند قبض برق یا تلفن، حتما باید آدرس محل سکونت فعلی شما درج شده و نام شما بر روی آن وجود داشته باشد

6. تایید و فعال‌سازی حساب

پس از این که مدارک خود را در آلپاری بارگذاری کردید باید صبر کنید تا این مدارک توسط کارشناسان این بروکر بررسی شوند. با تایید این مدارک ایمیلی دریافت خواهید کرد که شامل تاییدیه ایمیل فعال‌سازی است. در این ایمیل تمام اطلاعات لازم برای ورود به حساب کاربری شما وجود دارد.

7. انجام واریز اولیه؛ آخرین مرحله از ثبت نام در آلپاری

پس از دریافت ایمیل تاییدیه و ورود به حساب نوبت به واریز اولیه برای فعالیت در فارکس می‌رسد. در این مرحله باید با انتخاب روش واریز دلخواه خود، بر اساس نوع حساب میزان مبلغی را به حساب واریز کنید که با آن قصد فعالیت در بازار فارکس را دارید.

معمولا سقفی برای واریز اولیه وجود ندارد؛ اما اگر تازه‌کار هستید، پیشنهاد می‌کنیم برای مدیریت بهتر ریسک و سرمایه با کمتر از 500 دلار شروع کنید.