اگر بین خرید کنسول‌های بازی پی اس فور و ایکس‌باکس سری اس مردد مانده‌اید، باید مقایسه‌ای دقیق میان این مدل‌ها انجام دهید. این کنسول‌های بازی را باید از مدل‌های پرفروشی بدانیم که در بازار گیمینگ وجود دارند. هر دوی آن‌ها قابلیت‌های مختلفی داشته و با قیمت خوبی در بازار وجود دارند.

همین موضوع نیز باعث شده تا انتخاب میان آن‌ها کمی سخت شود. باید ازنظر پردازش گرافیکی، کنترلر این کنسول‌ها، میزان حافظه داخلی و حتی بازی‌های انحصاری این محصولات را با هم مقایسه کنیم تا خرید برای شما ساده‌تر شود. همراه ما باشید تا در ادامه این موارد را به‌طور دقیقی به شما ارائه دهیم.

معرفی کنسول بازی PS4

در اولین قدم از مقایسه کنسول‌های پی اس فور و ایکس‌باکس سری اس باید هرکدام از این محصولات را برای شما معرفی کنیم. باید گفت که کنسول ps4 یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین فناوری‌های مربوط به بازی است که در بازار وجود دارد.

زمان معرفی‌شدن این کنسول، مشتریان زیادی به‌سرعت آن را خریداری کردند. اگر بخواهیم مشخصات کلی این محصول را به شما معرفی کنیم، قطعا استفاده از پردازنده 8 هسته‌ای AMD، یک ترابایت حافظه داخلی، 8 گیگابایت رم GDDR5 و خروجی تصویر FHD شامل این مشخصات خواهند بود.

کنسول بازی Xbox Series S؛ بهترین انتخاب برای سال جدید میلادی

محصول دیگری که می‌خواهیم در مقایسه با کنسول پی اس فور آن را به شما معرفی کنیم، ایکس‌باکس سری اس نام دارد. Xbox Series S یکی از جدیدترین محصولاتی است که توسط شرکت مایکروسافت به‌عنوان یک کنسول بازی ارائه شده است.

این کنسول نسل نهمی، یک نسل از ps4 جدیدتر بوده و قابلیت‌های زیادی دارد. ایکس‌باکس معمولا در حافظه 500 گیگابایتی SSD تولید شده و از رم 10 گیگابایتی GDDR6 بهره می‌برد. استفاده از پردازنده AMD 8 هسته‌ای نیز قدرت این دستگاه را برای پردازش بیشتر کرده است.

مقایسه کنسول‌های ps4 و xbox series S

c386784d-6aae-41f3-b789-41806f2c8491

تفاوت‌های زیادی میان کنسول‌های پی اس فور و ایکس‌باکس سری اس وجود دارند. این تفاوت‌ها باعث شده‌اند تا ارزش خرید این محصولات و مشتریان آن‌ها نسبت به هم متفاوت شوند. در مقایسه این کنسول‌ها باید به مواردی که در ادامه بررسی می‌کنیم، اشاره شود.

گرافیک کنسول‌های ps4 و xbox series S

یکی از تفاوت‌های مهمی که در میان کنسول‌های بازی پی اس فور و ایکس‌باکس سری اس دیده می‌شود، موردی است که در بخش گرافیک آن‌ها می‌بینیم. درست است که در مشخصات فنی هر 2 این دستگاه‌ها، پردازنده 8 هسته‌ای AMD ذکر شده است؛

اما مایکروسافت برای پردازنده گرافیکی اختصاصی خود از یک تراشه سفارشی استفاده می‌کند. تراشه RDNA2 تا 4 ترافلاپس توان پردازشی دارد، درحالی‌که پردازنده گرافیکی AMD به‌کاررفته در ps4 تنها 1.84 ترافلاپس توان پردازشی به شما ارائه می‌دهد.

حافظه داخلی ps4 و xbox series S

مورد دیگری که برای خرید کنسول‌های پی اس فور و ایکس‌باکس سری اس اهمیت دارد، حافظه داخلی است که در این محصولات به‌کار رفته‌اند. در بیشتر مدل‌های ps4 شاهد وجود یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی هستیم. این فضا سرعت خوبی برای اجرای بازی‌های مختلف دارد.

در مدل‌های معمولی ایکس‌باکس سری اس تنها 500 گیگابایت حافظه داخلی به‌کار برده‌اند تا کم‌ترین حجم و وزن برای دستگاه وجود داشته باشد. البته باید گفت که این حافظه از نوع SSD بوده و قطعا سرعت انتقال داده بیشتری ارائه می‌دهد.

طراحی اندازه کنسول‌های ps4 و xbox series S

طراحی اهمیت بسیار زیادی برای خرید یک کنسول دارد. درست است که شما یک کنسول مانند پی اس فور را برای عملکرد بازی آن می‌خرید، اما هرچه ظاهر دستگاه جذاب‌تر باشد، نظر بیشتری را به خود جلب می‌کند.

باید گفت که در طراحی ps4 از روش‌های قدیمی‌تری برای ساخت بدنه استفاده کرده‌اند. این موضوع نیز کاملا عادی است، درحالی‌که در کنسول ایکس‌باکس سری اس که جدیدترین کنسول نسل 9 به‌حساب می‌آید، طراحی مینیمال‌تر بوده و از رنگ سفید برای آن استفاده کرده‌اند.

کنترلر کنسول‌های ps4 و xbox series S

یکی از موارد فوق‌العاده مهمی که باید برای خرید کنسول‌های پی اس فور و ایکس‌باکس سری اس در نظر داشته باشید، این است که کنترلر این محصولات به‌طور کامل با هم متفاوت است. در واقع کنسول ایکس‌باکس سری اس به‌دلیل جدیدتر بودن، از دسته یا کنترلر قوی و مدرنی استفاده می‌کند.

در واقع مایکروسافت همیشه لقب خوش‌دست‌ترین کنترلر کنسول را به خود اختصاص می‌دهد. بااین‌حال کیفیت ساخت کنترلر ps4 نیز بالا بوده و امکانات زیادی دارد. این دسته دوال خاک یا همان Dual Shock نام داشته و قابلیت لرزش در شرایط مختلف را دارد.

بازی‌های انحصاری سونی و مایکروسافت

مورد دیگری که می‌خواهیم در مقایسه و ارزیابی تفاوت‌های کنسول پی اس فور و ایکس‌باکس سری اس به شما ارائه دهیم، بازی‌هایی هستند که این کنسول‌ها از آن‌ها پشتیبانی می‌کنند. اگر در این زمینه تحقیق کرده باشید، می‌دانید که برنده قطعی ps4 است.

کمپانی سونی همیشه سعی کرده با بهترین شرکت‌های بازی‌سازی در دنیا همکاری کند. همین موضوع باعث شده تا قادر باشد خاص‌ترین بازی‌های انحصاری را برای خود تولید کرده و به کاربران ارائه دهد. بازی‌های کنسول ایکس‌باکس نیز متنوع هستند، اما به جذابیت بازی‌های سونی نمی‌رسند.

خرید بهترین کنسول‌های بازی از دیجی‌کالا

d0d91342-be95-4419-9d58-7d1515ac156c

توجه داشته باشید که خرید کنسول پی اس فور از یک فروشگاه معتبر نکته‌ای مهم است که باید برای این کار در نظر داشته باشید. فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا مدل‌های مختلفی از این کنسول را برای شما موجود کرده است. انواع کنسول‌های سونی و مایکروسافت در ظرفیت‌های مختلف و مدل‌های قدیمی و جدید در این فروشگاه با قیمت مناسبی، آماده سفارش هستند.

جمع‌بندی

درصورتی‌که به‌دنبال خرید یک کنسول هستید، باید میان کنسول‌های پی اس فور و ایکس‌باکس سری اس، مقایسه‌ای دقیق انجام دهید. این محصولات را باید از خاص‌ترین کنسول‌های بازار دانست. درست است که ps4 کمی قدیمی شده، اما باز هم مشتریان خود را دارد.

این کنسول نسل 8 قابلیت‌های فراوانی دارد و بهترین بازی‌ها را پشتیبانی می‌کند. قدرت پردازشی ایکس‌باکس سری اس بارها بیشتر بوده و از رم قوی‌تری نیز بهره می‌برد. مقایسه‌ای دقیق میان این کنسول‌ها را در مطلب بالا با هم مطالعه کردیم. می‌توانید برای خرید هرکدام از آن‌ها، به فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا رفته و با گارانتی معتبر، این کنسول‌ها را سفارش دهید.