به گزارش پارس به نقل از ایسنا، تلویزیون در حالی به صرف اطلاع رسانی درباره ی گفت وگوی تلفنی رییس جمهور آمریکا و ایران از طریق زیرنویس در شبکه خبر بسنده کرد که این گفت وگوی تلفنی، در سطح رسانه های جهانی، خبری با ارزش خبری بالا محسوب می شود و جریان های رسانه ای ایران و جهان مدت هاست که روی آن مانور خبری می دهند.

شبکه خبر در زمان اعلام این خبر در حال پخش یک مناظره پزشکی بود و این خبر را در کنار دیگر خبرهای مارشینگ خود، بدون اولویت زیرنویس کرد. خبر « گفت وگوی تلفنی رییس جمهور ایران و آمریکا» به رغم کامل شدن از طریق پایگاه اطلاع رسانی دولت، تا پایان برنامه های روتین، در شبکه خبر تکمیل نشد و در اولین بخش خبری این شبکه پس از این اتفاق هم به آن نپرداختند.

ضمن اینکه با پایان مناظره پزشکی در شبکه خبر، پیام بازرگانی (با موضوع تبلیغ شیرآلات) روی آنتن رفت و بعد از آن، تصاویری فانتزی از ورزش و سپس درخواست مخاطبان برای خبرنگاری بخش پارازیت شبکه خبر و غیره پخش شد.

پرس تی وی تنها شبکه ای بود که این خبر را کامل به زبان انگلیسی در قالب خبر فوری پخش کرد و شبکه العالم هم ابتدا به صورت زیرنویس و بعد در بخش های خبری خود آن را منعکس کرد.