به گزارش پارس به نقل از ایرنا، معاون تربیت و آموزش نیروی انتظامی روز سه شنبه در مراسم امضای یادداشت تفاهم همکاری با هلال احمر گفت: این تفاهم نامه با هدف گسترش آموزش های امدادی در میان ماموران نیروی انتظامی صورت گرفته است.


وی آموزش های امدادی را با توجه به ماهیت ماموریت های ناجا و بروز سوانح احتمالی برای نیروها، امری ضروری دانست و افزود: ماموران نیروی انتظامی با طی دوره های آموزشی در این زمینه می توانند در مواقعی که اورژانس و یا امدادگران هلال احمر دیرتر به صحنه می رسند، به یاری مصدومان بشتابند.


سردار سعید شکری پور اضافه کرد: در برخی مواقع اقدام به موقع امدادی ماموران ناجا می تواند مصدوم را از مرگ حتمی نجات داده و یا از بروز حوادث بعدی مصون نگه دارد.


وی با بیان اینکه پیش از این نیز این همکاری ها با هلال احمر وجود داشته، اظهار داشت: امسال به صورت متمرکز و با برنامه ریزی بهتر آموزش های امدادگری صورت می گیرد و باید بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته حداقل ۴۰هزار پرسنل نیروی انتظامی به تاکید ستاد کل نیروهای مسلح آموزش های یاد شده را سپری کنند ضمن آنکه فرمانده ناجا نیز بر اهمیت این آموزش ها تاکید دارند.


سردار شکری پور اضافه کرد: نیروهایی که معمولا در صحنه عمل هستند مانند نیروهای راهور، بخشی از واحدهای مرزبانی، یگان امداد و انتظامی، نیروهای پیشگیری در مجموعه کلانتری ها از جمله افرادی هستند که برای گذراندن این دورها در اولویت هستند.


به گفته وی، این دوره ها بلافاصله پس از فراهم شدن فضای مناسب برای برگزاری آنها، و تعیین اساتید آغاز خواهد شد.
معاون تربیت و آموزش ناجا ادامه داد: بر اساس پیشنهاداتی که به رییس موسسه آموزش عالی جمعیت هلال احمر ارایه کرده ایم قرار شد برخی از تجهیزات مانند جعبه های کمکهای اولیه، برانکارد و سایر ملزومات با تخفیف در اختیار ناجا قرار گیرد و برخی دیگر نیز بصورت رایگان از سوی این موسسه ارائه شود.


شکری پور تصریح کرد: در حال حاضر این گونه آموزش ها ویژه کارکنان رسمی ناجا است اما با کار کارشناسی که مسئولان انجام خواهند داد و وظیفه هلال احمر که اموزش عمومی امداد و نجات است، سایر نیروها در مراحل بعدی آموزش خواهند دید.


وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد با امضای این تفاهم نامه نیروهای ناجا از تجارب اعضای هلال احمر استفاده کنند تا بتوانند در راستای کمک به کارکنان و خانواده های ناجا و همچنین افراد جامعه خدمت رسانی داشته باشند.