به گزارش پارس به نقل از آرمانی،

 

نه پول داشتم، نه پارتی

من نه با پول وارد این کار شده ام نه پارتی درس خوانده ام، قاسم جعفری روز به من زنگ زد برای « مسافری از هند» و داستان ما هم از آنجا آغاز شد، مردم باید هنرمند را بخواهند وگرنه با پول و پارتی نمی شود موفق بود. حس می کنم اگر دوست داشتنی وجود دارد لطف مردم بوده و من صداقتی دارم که هرکس در من می بیند می گوید فکر نمی کردیم آنقدر خاکی باشید.

Ÿ جامعه شناسی خواندم

من دو واحد جامعه شناسی پاس کرده ام و نمره ام هم ۱۷ شد. این را گفتم تا اشاره کنم که من هم جزئی از این مردم هستم و سعی می کنم بیشتر در کنار مردم باشم. باید مردم را خوب بشناسی تا بتوانی نقشت را به خوبی بازی کنی، برای مثال، وقتی یک فیلمنامه را می گیریم، باید پشت آن یک مطالعه باشد، وگرنه جوان شیرازی را همان جوان تهرانی بازی می کنم، اما یک زمانی هست که یک پولی به من می دهند که دو ماه در خانه بمانم و تحقیق کنم و مسلماً با تحقیق نقشت را بهتر بازی می کنی اما ما ایرانی ها زیاد به زمان توجه نداریم، دو روز مانده به یک مناسبت، یادمان می افتد که باید سریال بسازیم ما سریال « زمانه» را ۱۱ ماه تا یک سال فیلمبرداری کردیم، اما همین نمونه سریال را دوستان در سه ماه می سازند!

Ÿ به دنبال پینوکیو

طبیعی است که وقتی صحبت از خاطرات خوش می شود هر کسی به کودکی و نوجوانی برگردد در نوجوانی درسخوان شده بودم، در دبستان کارهای پینوکیو را انجام می دادم و حالا هم قرار است پینوکیو را اجرا کنم اگر قسمت بشود می خواهیم پینوکیو را بسازیم این قصه راجع به آدم بودن است و می خواهیم به صورت تئاتر موزیکال کار کنیم از بعد از دانشگاه یعنی سال ۷۷ تئاتر کار نکرده ام یعنی نشده است. تئاتر برای بازیگر تمرین است. دوربین و میکروفن بازیگر را تنبل می کند. ۱۷ سال است که این کار را می کنم.

Ÿ از خانه قهر می کنند

حمید گودرزی در مورد موسیقی پاپ حرف های جالبی می زند، او در پاسخ به محمد سلوکی مجری برنامه خوشا شیراز در رابطه با موسیقی می گوید، متاسفانه امروز هر کسی از خانه اش قهر می کند یک تراک می سازد و پخش می کند. دوست ندارم موسیقی را این گونه دنبال کنم. مردم وقتی جلوی شما گراد می گیرند که می بینند شما از شاخه ای به شاخه دیگر می پرید و تازه آن پریدن هم خوب نیست، مردم ما باهوش هستند و این را می فهمند.

Ÿ زمانه فشرده نبود

کار « زمانه» زیاد فشرده نبود زیرا تا زمان پخش ۴۷ ۴۸ قسمت آماده داشتیم. چند وقتی بود که ما سریال مناسبی از صداوسیما نمی دیدیم، امروزه در دنیا مردم فیلم را نگاه می کنند به عنوان یک ابزار فرهنگی که کاربرد دارد، ولی سلیقه ها متفاوت است، اما یکی از سرگرمی های مهم امروز مردم که شاید حتی به نوعی دغدغه آنها تبدیل شده، فیلم است، چون کارکرد فرهنگی دارد، پس باید خوب بسازید تا ببینند.

Ÿ در مقابل ماهواره

حمید گودرزی در ادامه می گوید: احساس می کنم ما باید به معضلات مان بپردازیم. ما مثل سربازی هستیم با یک چماق در مقابل فیلم های ماهواره ای… یک سری سازندگانی داریم که به شدت دقت و ظرافت به خرج می دهند برای ساخت آثار خود مثل آقایان حسن فتحی و یا عفیفه و… بهتر است مسئولان، دوستانی که روی کارهایشان سختگیری و وسواس دارند را بیشتر حمایت کنند و به آنها اجازه کار بیشتر بدهند تا بتوانیم با آنها مقابله کنیم، وگرنه…

Ÿ بروجردی هستم

من متولد تهرانم اما پدربزرگ من بروجردی است از فامیلی من هم مشخص است که گودرزی ها، « لر» هستند و من به این موضوع افتخار می کنم.

Ÿ ازدواج ها سخت شده

حمید گودرزی در مورد شرایط ازدواج در این روزها می گوید: « نمی شود با یک لقمه نان و پنیر خوشبخت شد، اگر جوانی شرایط ازدواج را ندارد و خانواده او را از ازدواج منع می کند و بی فکر ازدواج کند شکست می خورد. شرایط را باید ایجاد کرد. زن داری کار آسانی نیست. » او می گوید: « ازدواج به سبک سنتی را دوست دارم، همسر من را هم مادرم معرفی کرد. دختر همسایه پایینی مان را برای من معرفی کرد. خیلی عادی خواستگاری کردیم. »

Ÿ در جامعه می دیدیم

« خیلی وقت ها سریال هایی ساخته می شود که شخصیت های آن اصلاً در جامعه وجود ندارند اما سریال زمانه به نحوی ساخته شده بود که شخصیت های آن وجود خارجی داشتند و در جامعه آنان را می دیدیم. ازدواج پنهانی، سوء تفاهمات، دعوا بر سر ارثیه، دروغ و انتقام و… همه بودند، گودرزی در مورد پایان سریال زمانه گفت: « پایان خوش به معنی پایان هندی نیست، تازه پایان هندی هم بد نیست، اما لزوماً سریالی که با خوشی جلو برود هندی نیست. ما دنبال این هستیم که ناله کنیم همه زندگی این نیست امید و نشاط هم هست. »

واز لا به لای حرف ها

من ۵ سریال و ۲۰ فیلم بازی کرده ام.

« بی وفا» فیلم شیرینی بود، فیلم های غیر موفق هم داشته ام نمی گویم نداشتم.

یک فیلم فقط به یک آدم ارتباط ندارد، بلکه باید تمام عوامل دست به دست هم بدهند که یک فیلم فاخر باشد و برای این باید از جیب مبارک خرج کرد.

استعداد رهبر ارکستر شدن را دارم اما دیگر سنی از من گذشته است.

ورزش را مرتباً انجام می دهم و رژیم را هم باید داشته باشیم.