به گزارش پارس به نقل از ایسنا، به عنوان یک UAV، این وسیله نقلیه سبک تر از هوا، ماژول های با ظرفیت ترابری بزرگ، اتصالات حسگری چندگانه (برای هر ماژول باری هشت حسگر) ، قدرت الکتریکی شایان توجه و دوام در مقیاس روز و نه ساعت را ارائه می دهد.

کشتی هوایی می تواند بسیار آرام باشد و محیطی تقریبا عاری از نویز و ارتعاش را برای حسگرها فراهم کند.

خط کشتی های هوایی از پیکربندهای موتور متنوع استفاده می کند که توسط نوع ماموریت تعیین می شود و شامل پروانه عقب کشتی با سرعت پایین، بزرگ و منفرد است و پروازی تقریبا ساکت را ارائه می دهد.

موتو دیزلی منفرد، نیروی الکتریکی را تامین می کند و درست مانند بسیاری از کشتی های هوایی، کیسه هوایی داخلی به نام ballonet امکان تغییر فشار درونی را برای منطبق شدن با تغییرات فشار هوای بیرون فراهم می کند.

کشتی طراحی شده قادر است تا ۱۸ ساعت در هوا بماند و نظارتی آرام را بر ناحیه وسیعی در ارتفاع سه هزار و ۴۸ متری ارائه دهد.

پاول آدامز، رئیس تولیدات هوایی کشتی هوایی، هدف از طراحی Sky Sentinel را کارآیی از لحاظ هزینه، دوام طولانی و سامانه ترابری بزرگ دانست که خدمه زمینی حداقل را می طلبد.

افراد زیادی روی زمین برای کنترل کشتی هوایی به هنگام فرود، نیاز است اما کشتی جدید طوری طراحی شده که فقط به چهار یا پنج نفر برای این امر نیاز دارد.

آزمایش های اولیه با این پیکربندی منجر به عملکرد قابل توجه کشتی هوایی جدید شده و آن را قادر می کند در برابر بادهایی با سرعت ۲۰ تا ۳۵ گره بخوبی عمل کند.

نسخه معرفی شده Sky Sentinel سی متر طول دارد و حاوی ۷۳۶ متر مکعب هلیوم است.