به گزارش پارس به نقل از ایسنا، شبکه سه سیما قصد دارد از شنبه آینده-۱۸خرداد ماه ده فیلم تلویزیونی و چند مستند برای بینندگانش به روی آنتن ببرد که روز و ساعت دقیق پخش هریک از فیلم ها به شرح ذیل است.

***فیلم تلویزیونی « فرزند چهارم» به کارگردانی وحید موسائیان محصول سال ۱۳۹۱ ایران است که روز سه شنبه-۲۱خرداد ماه ساعت ۱۷ به روی آنتن می رود.

داستان این فیلم که بازیگرانی چون: مهتاب کرامتی، مهدی هاشمی، حسین محب اهری، ناصر گیتی جاه، معصومه قاسمی پور، زهرا برومند، ساناز زرین مهر و حامد بهداد ایفای نقش کرده اند درباره سفری است به آن سوی آفریقا، جایی که شرافت انسانی در گیر و دار جنگ و قحطی سربلند بیرون می آید.

***فیلم « دوست مرا به خاطر آور» به نویسندگی حمید نعمت اله و معصومه بیات و تهیه کنندگی محمد رضا شفیعی شنبه-۱۸خرداد ساعت ۱۷ پخش خواهد شد.

حسن معجونی، الهام حمیدی، سعید پیردوست، محمدرضا حقگو، کاوه آهنگر، نگین عبدالهی، زهره صفوی، پروین قائم مقامی، فتح اله طاهری و… از جمله بازیگران این فیلم هستند.

داستان « دوست مرا به خاطر آور» بخش هایی از زندگی زوج جوانی به نام اکرم و مهدی است. آنها با نوعی شرط بندی در شب عروسی باعث نا ملایمتی هاتی در طول زندگی می شوند و…

***فیلم « بمانی هفتم» محصول سال ۸۷ سیما فیلم به کارگردانی مهدی مظلومی یکشنبه-۱۹خرداد ساعت ۱۷ به روی آنتن می رود.

در این فیلم بازیگرانی چون: رضا شفیعی جم، رضا فیض نوروزی، یوسف صیادی، معصومه آقاجانی، هادی کاظمی، امیرآتشانی، تبسم هاشمی، سیامک اشعریون، کریم قربانی و… بازی دارند.

خلاصه داستان فیلم« بمانی هفتم» درباره بمانی است که به تازگی از دانشگاه فارغ التحصیل شده، پس از گذراندن مراحل مقدماتی به استخدام یک اداره دولتی در می آید ولی به دلیل وظیفه شناسی و وجدان کاری، مورد حسادت برخی از کارمندان قرار می گیرد.

***براساس این گزارش فیلم تلویزیونی « خسیس» محصول سال ۹۱ سیما فیلم به کارگردانی احمد کاوری که بازیگرانی چون: اکبر عبدی، سینا رازانی، زویل امامی و… ایفای نقش داشتند دوشنبه ۲۰ خرداد ماه ساعت ۱۷ پخش می شود.

داستان این فیلم مربوط به آدم خسیسی به نام صابر رفعتی است که در آستانه ورشکستگی قرار دارد. در این حین تصمیم می گیرد با کمک پسرش، امید، ۵۰ میلیون تومان به فرزند کوچکترش، آیدین، کمک کند تا برایش کار کند اما پول به سرقت می رود.

***همچنین شبکه سوم قصد دارد روز چهارشنبه-۲۲ خرداد ساعت ۱۶و۴۵ دقیقه فیلم تلویزیونی « صورتی» محصول سال ۸۱ به کارگردانی فریدون جیرانی را پخش کند.

بازیگرانی که در فیلم جیرانی ایفای نقش داشتند رامبد جوان، میترا حجار، فقیهه سلطانی، رضا شفیعی جم و… هستند.

داستان این فیلم درباره شهرام و سحر یک زوج هنرمند است که به دلیل اختلاف سلیقه در کار و زندگی جدا از هم زندگی می کنند و پسر کوچکشان امیرحسین پیش پدرش زندگی می کند.

***فیلم تلویزیونی « خانم بزرگ خواب می بیند» محصول سال ۸۶ و مهرداد متولی آنرا کارگردانی کرده است روز پنج شنبه-۲۳خرداد ساعت ۱۱به روی آنتن خواهد رفت.

در این فیلم تلویزیونی بازیگرانی همچون: فرهاد پورگرجانی، روشنک عجمیان، زهره مجابی، محمد رضا حق گو، فردوس کاویانی، آتش تقی پور بازی داشتند.

در خلاصه داستان فیلم« خانم بزرگ خواب می بیند» آمده که: پس از مرگ بزرگ خاندان ملک منصورها، به طور طبیعی تمامی ثروت باید بین ورثه (بیژن و سحر) تقسیم شود… سپس وکیل مربوطه می گوید آنها باید پس از ازدواج به مدت ۳ ماه در خانه مرحومه زندگی کنند. چنانچه زندگیشان موفقیت آمیز بود ارث بین آنها تقسیم می شود. این در حالی است که بیژن و سحر از این شرط شوکه شده اند.

***به گزارش ایسنا شبکه سوم سیما سریال« خداحافظ بچه» به کارگردانی منوچهر هادی که ماه رمضان گذشته پخش شد را در قالب فیلم تلویزیونی درآورده است که قصد دارد آنرا در دو قسمت پخش کند. زمان پخش قسمت اول: پنجشنبه- ۲۲خرداد ساعت ۱۶، زمان پخش قسمت دوم: جمعه۲۴خرداد ساعت ۱۴و۳۰ دقیقه.

آتیلا پسیانی، مهراوه شریفی نیا، شهرام حقیقت دوست، بهاره رهنما، بهنوش بختیاری، مهدی صبایی، مائده طهماسبی، ناصر گیتی جاه، شهین تسلیمی و ایمان صفا از گروه بازیگران« خداحافظ بچه هستند.

داستان این فیلم درباره مرتضی و لیلا زوج خوشبختی است که در آرزوی تولد فرزند به سرمیبرند اما وقوع حادثه ای زندگی آرامشان را به هم می ریزد.

***همچنین فیلم تلویزیونی « حتی از قبل» سال ۹۱ شبکه سوم به کارگردانی مهدی گلستانه پنجشنبه۲۳-خرداد ساعت ۱۹ به روی آنتن می رود.

در این فیلم بازیگرانی چون: علیرضا کمالی. آرام جعفری. عزت الله مهر آوران و… ایفای نقش داشتند.

داستان این فیلم مربوط به حامد که از خارج به ایران بازگشته می شود که در مراسم دفن پدر با چند تن از همرزمان پدرش که بعضی امروز در پستهای مهم کشور مشغول کار هستند، آشنا می شود. حامد قصد می کند خانه پدرش را بفروشد؛ در حالیکه عده ای از همان رزمنده ها در آن زندگی می کنند. یک روز وقتی حامد تمام اسناد و مدارک را به همراه دارد، مورد سرقت قرار گرفته است.

***فیلم سینمایی « سرزمین مادری» به کارگردانی آشوتوش گواریکر محصول سال ۲۰۱۲کشور هند پنجشنبه- ۲۳خرداد ساعت ۲۳و۴۵ دقیقه پخش خواهد شد.

آبیشک باچان، دیپیکا پادوکن، سیکاندر خیر، مانیدر سینگ و… از بازیگران این فیلم هستند.

داستان « سرزمین مادری» درباره ورود نیروهای انگلیسی به زمین بازی عده ای نوجوان هندی در شهر" چیتاگاون می شود. انگلیسی ها نوجوانان را بیرون می کنند و آنها تصمیم می گیرند برای بازپس گرفتن زمین بازی خود به" سورجو" که یک معلم انقلابیست مراجعه کنند. آنها وارد گروهی انقلابی می شوند و تصمیم می گیرند انگلیسی ها را از شهر و کشورشان بیرون کنند. آنها در راه مبارزه خود جانشان را از دست می دهند و برای آزادی هندوستان…

***به گزارش اییسنا، فیلم تلویزیونی « جایزه برای بازنده ها» سال ۹۲ شبکه سوم به کارگردانی رضا کمالی، نویسندگی مهدی رجبی بر اساس فیلمنامه ای از حسین آقاجانی و تهیه کنندگی پیمان جعفری روز جمعه-۲۴خرداد ساعت ۱۹ پخش می شود.

محمود جعفری، کمند امیر سلیمانی، زهره حمیدی، مهسا مهجور، نازنین احمدی، علیرضا مهران، محمد عباس نژاد، طوفان مهردادیان، مهسا ایرانیان، فریده دریا مج، طاهره اعلایی، سعید فرجی، عرفان فرجی، پریسا نیتی، حمید مسجی، مازیار فرجی، پرهام جعفری، هستی ایوه از بازیگران این فیلم هستند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده: دِر نوشابه ای که جایزه دارد به صورت اتفاقی وارد ساختمانی چند طبقه می شود و خانواده های این ساختمان با همه آرزوها وگرفتاریهایشان درگیر ماجرای این جایزه می شوندو…

سایر عواملی که در ساخت این فیلم همکاری داشتند: مدیر تصویربرداری: محمد ناصری، تدوینگر: شوکا زندباف، صدابردار: شهرام متولی باشی، طراح صحنه ولباس: ملود اسماعیلی، طراح گریم: امیر ترابی، مجری طرح ومدیر تولید: سعید فرجی، دستیار تولید: پرهام جعفری، دستیار اول کارگردان وبرنامه ریز: ولی اویسی، عکاس: علی هاشمی

همچنین از دیگر برنامه های شبکه سوم سیما « مستند ۳» است که با عنوان « سیاره انسان» هر روز از به جز پنج شنبه ها ساعت ۱۶و ۳۰ دقیقه و روزهای جمعه ساعت ۲۲و ۳۰ دقیقه پخش می شود.

براین اساس « سینما پشت پرده» شامل ۲۶ برنامه ۳۵ دقیقه ای برای شبکه سوم سیماست که به تهیه کنندگی عباس مقیسه تهیه شده است یکشنبه-۱۹ خرداد و چهارشنبه-۲۲خرداد ساعت ۱۴و۲۰ دقیقه به روی آنتن می رود.

براساس اعلام شبکه سوم، این برنامه نحوه ساخت فیلم های سینمایی برجسته که عمدتا فیلم های اسکارگرفته ومطرح تاریخ سینماست را به تصویرمی کشد. از اهداف ساخت این برنامه، چگونگی و شکل گیری ایده وداستان فیلم می باشد. این برنامه نحوه ساخت صحنه های جذاب، اهداف، اغراض مستتر در ساخت فیلم، بررسی علمی درباره ژانرهای مختلف سینمایی وهمچنین قدرت تاثیر آن بر مخاطب و جلوگیری از آثار مخرب آن را نمایش می دهد.