به گزارش پارس به نقل از ایسنا، « ارینا بوکووا» مدیرکل سازمان جهانی یونسکو در سفر به عراق، در جلسه ای با حضور « احمد عبدالغفور» رییس دیوان اهل سنت عراق و « عمر محمدحسن» رییس کمیته شهر تاریخی سامرا، سه توافق نامه ی همکاری برای حفظ میراث فرهنگی و تاریخی عراق امضا کرد.

این توافق نامه ها که سه میلیون و ۴۰۰هزار دلار آمریکا به آن ها اختصاص داده شده است، تأمین امنیت و حفظ میراث فرهنگی و معماری شهر تاریخی سامرا را مد نظر دارند.

به گزارش الیوم السابع مصر، مدیرکل سازمان یونسکو در این باره گفت: ما علاوه بر حفظ میراث فرهنگی عراق که شامل بناهای فرهنگی و مساجد تاریخی است، خود را ملزم به حفظ هویت فرهنگی این شهر، انسجام اجتماعی و توافق گروه های مختلف دینی نیز می دانیم.

در این راستا احمد عبدالغفور، رییس دیوان اهل سنت عراق هم با تأکید بر اهمیت وحدت و انسجام گروه های دینی مختلف عراق، بیان کرد: گفت وگو بین گروه های مختلف دینی عراق در فضایی دوستانه و دور از جانبداری های مذهبی، از اولویت های این مرکز است.

رییس کمیته ی شهر سامرا نیز اظهار کرد: دستیابی به اهداف این توافق نامه های سه گانه فقط با ایجاد همکاری متقابل و اجرای برنامه ی ارتقای ساختارهای زیربنایی و خدمات رفاهی شهر سامرا ممکن خواهد بود.