به گزارش پارس نیوز، 

محمد علیخانی در جریان شصت و هفتمین جلسه شورای شهر تهران ضمن انتقاد شدید به محسن پور سید آقایی معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران اظهار کرد: شما اجازه ندارید که میان صحبت‌های اعضای شورای شهر تهران بپرید و باید حرف اعضای شورای شهر تهران را بشنوید.

وی تصریح کرد: شورای شهر تهران با اصل طرح هیچ مشکلی نداشته و ندارد و آن را نیز به تصویب رسانده است اما مشکل ما در نحوه اجرا و اظهاراتی است که معاون حمل و نقل ترافیک بیان می‌کند.

علیخانی گفت: قاعدتا نمی‌توان در عرض 3 هفته ارزیابی ازنتایج طرح در حوزه آلودگی هوا و ترافیک داشته باشیم و این در حالیست که شورای ترافیک تهران نیز 6 ماه فرصت خواسته بود که ارزیابی از طرح ترافیک ارائه دهد و این سوال مطرح می‌شود که چگونه معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران طی 3 هفته به این نتیجه رسیده که آلودگی و ترافیک در شهر تهران کاهش پیدا کرده است.

وی با تاکید مجدد بر اینکه اختلاف نظر ما با اشکالات طرح است نه اصل آن گفت: بهتر بود که معاون حمل و ترافیک شهرداری تهران مقایسه‌ای از اجرای طرح ترافیک جدید با طرح ترافیک گذشته و در سال‌های قبل داشته باشد که به این موضوع به هیچ عنوان پرداخته نشد.

وی افزود: در حالی ارزیابی از اجرای طرح ترافیک توسط معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مطرح شده است که ما در دو سه هفته اخیر شاهد تعطیلی مدارس و همچنین نزولات آسمانی بوده‌ایم و قاعدتا این ارزیابی صورت گرفته نمی‌تواند دقیق باشد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: قاعدتا هیچ‌گاه یک طرح نمی‌تواند تمام مشکلات شهری را کاهش دهد و باید سیاست‌ها وطرح‌های دیگر با هم اجرا شود و این در حالیست که شورای شهر تهران در 17 دی ماه 96 شهرداری را الزام به ارائه برنامه ساماندهی پارک‌های حاشیه‌ای، فرعی و اصلی کرد که با گذشت بیش از 3 ماه از این مصوبه دوستان ما در معاونت حمل و نقل این حق را قائل نشدند که این طرح را اجرا کنند.

علیخانی افزود: علیرغم همه اظهارت عنوان شده از سوی معاونت حمل و نقل ترافیک ما شاهد گره‌های ترافیکی و همچنین نارضایتی شهروندان از اجرای نامناسب این طرح هستیم. به طوریکه در گزارش سازمان بازرسی شهرداری تهران به نارضایتی مردم از اجرای طرح ترافیک اشاره شده است.

وی افزود: اگر چه اجرای طرح ترافیک جدید به نفع تاکسیرانان شده است و باعث افزایش سفر توسط این بخش از حمل و نقل عمومی شده است اما این طرح آثار منفی را نیز به همراه داشته است به طوریکه در هفته‌های گذشته ما شاهد افزایش تعداد موتورسیکلت با اجرای طرح ترافیک بوده‌ایم به طوریکه هیچ برنامه‌ای برای کنترل این بخش پیش‌بینی نشده است.