پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- مهدی دزفولی- از روز پنج شنبه که اعتراضات مردم مشهد آغاز شد و روز جمعه که رسما با صحنه گردانی کانال آمدنیوز اعتراضات در شهرهای دیگر به حواشی کشیده شده است،  بسیاری از گروه های سیاسی به تحلیل و ابراز نظر پرداخته اند. در این میان موضع اصلاح طلب ها و حامیان آنها جالب توجه می باشد.

امروز روزنامه آفتاب یزد تیتر خود را به مصاحبه با عبدالله رمضان زاده سخنگوی دولت اصلاحات اختصاص داده بود که از روحانی خواسته بود تا با مردم حرف بزند!

حامیان دولت سعی دارند نارضایتی مردم از وضعیت اقتصادی موجود را که حالا رنگ و بوی خشونت گرفته و باعث فرصت طلبی عده ای شده است را به نظام ربط دهند! اینکه دولت آقای روحانی از سال 1392 تا به الان نتوانسته است برای معیشت و زندگی مردم کار مهمی و چشمگیری انجام دهند و صرفا با بیان آمارهای غیر واقعی سعی در موفق بودند خود نشان داده اند، محصولش وضعیت امروزی است که مردم به حد انفجار رسیده اند و برای اعتراض به خیابان ها ریخته اند و با صدای بلند شعار می دهند. بر این موج هم ضد انقلاب معاند سوار شده است و تلاش می دهد حاکمیت را مقصر اصلی و هدف نشان دهد.

اما نگاه به 25 سال قبل و زمانیکه افرادی همانند عبدالله نوری وزیر کشور بوده اند نشان می دهد که نه اصلاح طلبان دیروز معتقد به شنیدن صدای مردم بوده اند بلکه معتقد بودند با هر صدای معترضی باید به شدت برخورد کرد!

اوضاع امروز محصول دولت فشل و واداده ای است که توان حل مشکلات را ندارد و صرفا بار ناکارآمدی خود را به دوش نظام تحمیل می کند. مجلس همسو با دولت هم در این میان گویی هیچ عضوی ندارد که اظهار نظر کند!

راستی رئیس جمهور و اعضای هیات دولت در این چند روز کجا هستند که مصاحبه و حرف جدی از آنها شنیده نمی شود؟

راهکار این وضعیت قطعا قبول شرایط ویژه و بحرانی توسط دولت است و اینکه دولت رسما وارد میدان شود تا مشکلات حل شود و اقتصاد و معیشت مردم را سر و سامان مناسبی بدهد. این وضع اگر حل نشود و همانند سال 1371 با مشت آهنین دولت و حامیانش مواجه شود باز چند سال دیگر به شکلی بدتر بیرون خواهد زد و همه متضرر خواهند شد. گرهی که با دست باز می شود را هیچگاه با دندان باز نخواهند کرد!

در کنار این، دولت و نهادهای امنیتی باید به هوش باشند که فرصت طلبانی همانند منافقین و سلطنت طلبان از این بستر استفاده نکنند. در حال حاضر همین معاندین، در حال تعریف این نارضایتی ها در زمین خود هستند. به هوش باید بود و اجازه این فتنه انگیزی ها را نداد و صف مردم را هم از شبکه های معاند داخلی و فرصت طلبان جدا کرد. اکنون زمان حساسی برای همه ماست. انتشار مطالب جهت گیرانه در گروه ها و کانال های این شبکه ها حکایت از برنامه ای هوشمندانه برای بهم ریختن کل کشور به بهانه وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم دارد.