حسین عسکریان ابیانه عصر امروز در حاشیه بازدید از مراکز دانشگاهی آمل در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای کارهای عمرانی حوزه مراکز علمی و دانشگاهی از بهره‌برداری 122 طرح در هفته دولت سال جاری خبر داد و اظهار داشت: از این طرح‌ها حدود 2.7 میلیون مترمربع فضای آموزشی، پژوهشی و خوابگاهی در دست احداث داشتیم.

وی با اشاره به اینکه یک میلیون مترمربع از این طرح‌ها به پایان رسیده و 1.7 میلیون در حال ساخت است، افزود: برای پروژه‌های بزرگ در سطح کشور 22 میلیارد تومان و برای برخی پروژه‌ها نیز چند صد میلیون تومان اعتبار تعریف شده است.

عسکریان ابیانه با تاکید بر اینکه در کنار این اعتبارات برای پروژه‌های نیمه‌کاره مشارکت بخش خصوصی و خیران به دانشگاه‌ها اختصاص یافته است، تصریح کرد: دولت اعتبارات را به صورت متمرکز در وزارت علوم گذاشته و 50 درصد دیگر توسط وزارت علوم یعنی مجموعه معاونت تامین می‌شود

معاون وزیر علوم ادامه داد: هم‌اکنون دولت برای اتمام پروژه‌های دانشگاهی 270 میلیارد تومان اعتبار به صورت اوراق خزانه اختصاص داده است که باعث شتاب پروژه عمرانی می‌شود.

وی با بیان اینکه برای ساخت خوابگاه‌های دانشگاهی در برنامه توسعه از منابع دیگری به دانشگاه‌ها وام به دانشجویان داده می‌شود، تصریح کرد: این تامین اعتبار از سوی اعتبارات ملی تامین نمی شود بلکه توسط خیرین و بخش خصوصی صورت می‌گیرد.

عسکریان ابیانه در بخش هزینه‌های جاری و تخصیص آن از وجود مشکل مالی خبر داد و گفت: در شش ماهه سال جاری کمتر از 50 درصد یعنی 43 درصد تامین اعتبار داشتیم.

معاون وزیر علوم خاطرنشان کرد: برای این اعتبارات بالغ بر 8 هزار و 500 میلیارد تومان برای آموزشگاه‌های عالی نیاز است که از 43 درصد تخصیص یعنی 4 هزار میلیارد تومان تامین شده است