به گزارش پارس ، به نقل ازمهر، گالری ها و موزه ها از جمله مراکزی هستند که می توانند ضمن اینکه اوقات فراغت عصرهیا پنجشنبه و جمعه مردم تهران را پر کنند، مکان هایی باشند که آموزش خوب دیدن و بالا رفتن سواد بصری جامعه را نیز برعهده بگیرند.

در این آخر هفته گالری های مختلف شهر تهران میزبان نمایشگاه های مختلفی هستند و این هفته علاقمندان به هنرهای تجسمی می توانند از نمایشگاه های مختلف بازدید کنند.

جعبه پاندورا در گالری اثر

نخستین نمایشگاه گالری اثر در سال ۹۲، عصر جمعه ۳۰ فروردین ماه با نمایش نقاشی های گلنار طبیب زاده با عنوان" جعبه پاندورا" آغاز به کار کرد. طبیب زاده در این نمایشگاه ۱۰ اثر با تکنیک میکس مدیا با ابعاد متفاوت ارائه داده است. " جعبه پاندورا" شامل آثاری با نام های مسخ، آیینه، زاغدار، نیش، جنگ و… می شود.

طبیب زاده در مورد انتخاب عنوان" جعبه پاندورا" برای مجموعه آثار تازه اش می گوید: عنوان" جعبه پاندورا" از یک داستان باستانی گرفته شده است، در این داستان پاندورا اولین زنی است که خدایان یونانی او را خلق کرده اند، زئوس به او جعبه یا در اصل کوزه ای می دهد و به او می گوید تحت هیچ شرایطی در آن را باز نکند اما پاندورا بر اثر کنجکاوی در جعبه را باز کرده و زشتی ها و پلیدی هایی که در آن بوده همه دنیا را فرا می گیرد، او سعی می کند در جعبه را ببندد اما نمی تواند و در آخر تنها چیزی که در این جعبه می ماند جوهره امید یا روح امید است. در واقع این داستان ملهم آثاری هستند که در این نمایشگاه به تماشا گذاشته ام و مدت سه سال بر روی آنها متمرکز بوده ام.

نمایشگاه نقاشی" جعبه پاندورا" تا تاریخ ۱۸ اردیبهشت ماه در گالری اثر واقع در خیابان ایرانشهر، خیابان بر فروشان، پلاک ۱۶ دایر است و علاقه مندان می توانند روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۱ تا ۲۰ و جمعه ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این آثار دیدن کنند.

نگاه نخست در گالری الهه

" نگاه نخست" عنوان نمایشگاهی گروهی از آثار نقاشی باسم الرسام، پگاه جعفری، حامد آقایی، علیرضا پوستین دوز، فرزانه خادمیان، منصوره رضایی و مینا پورکرمی است که روز جمعه ۶ اردیبهشت ماه در گالری الهه افتتاح می شود. این نمایشگاه تا ۱۶ اردیبهشت ماه برپاست و علاقه مندان می توانند همه روزه به جز جمعه ها، از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از آن دیدن کنند. گالری الهه در بلوار آفریقا (جردن) ، بالاتر از تقاطع اسفندیار، کوچه گلفام، انتهای کوچه سمت راست، بن بست امینی، پلاک ۳ واقع است.

دیدار با خورشید در گالری آران

گالری آران از روز جمعه ۶ اردیبهشت ماه میزبان نمایشگاهی از آثار هادی علیجانی با عنوان" امروز خورشید را دیدم" خواهد بود. این نمایشگاه تا ۱۶ اردیبهشت ماه ادامه دارد و علاقه مندان می توانند برای بازدید از آن، همه روزه به جز جمعه ها از ساعت ۱۱ تا ۱۹ به گالری آران واقع در خردمند شمالی، کوچه دی، پلاک ۱۲ مراجعه کنند.

دومینو در گالری راه ابریشم

نمایشگاهی از عکس های رامیار منوچهرزاده و علی ناجیان با عنوان" دومینو" ، روز جمعه ۶ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری راه ابریشم افتتاح می شود. بازدید از این نمایشگاه از ۱۷ تا ۲۳ اردیبهشت ماه از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۵ تا ۱۹ و پنجشنبه ها از ساعت ۱۵ تا ۲۰ در گالری راه ابریشم واقع در خیابان شهید لواسانی (فرمانیه) ، شماره ۱۰۳ برای علاقمندان میسر است.

پنجره های آرام در گالری سین

عکس های امیرحسین حشمتی از روز جمعه ۶ اردیبهشت ماه در قالب مجموعه ای با عنوان" پنجره های آرام" در گالری سین به نمایش گذاشته می شود. این نمایشگاه تا ۱۷ اردیبهشت ماه ادامه دارد و علاقه مندان می توانند برای بازدید از آن، همه روزه به جز پنجشنبه ها از ساعت ۱۵ تا ۱۹ به نشانی شهرک غرب، خیابان هرمزان، خیابان پیروزان جنوبی، خیابان دوازدهم، پلاک ۱۶ مراجعه کنند.

احجام شش گانه در گالری لاله

گالری لاله از روز جمعه ۶ اردیبهشت ماه میزبان نمایشگاهی از آثار مجسمه سازان، با عنوان حجم به روایت ۶ خواهد بود. این نمایشگاه تا ۱۶ اردیبهشت ماه ادامه دارد و علاقه مندان می توانند همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۹ برای بازدید از این آثار به گالری لاله واقع در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، جنب هتل لاله مراجعه کنند.

گالری گلستان میزبان تابلوهای نقاشی

گالری گلستان از روز جمعه ۶ اردیبهشت ماه میزبان نمایشگاهی از نقاشی های راشین قربی خواهد بود. این نمایشگاه تا ۱۱ اردیبهشت ماه در گالری گلستان واقع در دروس، خیابان شهید کماسایی، پلاک ۳۴ ادامه دارد و علاقمندان می توانند از شنبه تا چهارشنبه، ساعت ۱۶ تا ۲۰ از آثار به نمایش درآمده دیدن کنند.

هیاهوی خیال در موزه فلسطین

موزه هنرهای معاصر فلسطین با نمایشگاه" هیاهوی خیال" نخستین نمایشگاه خود را در سال جاری افتتاح کرده است. در این نمایشگاه، ۴۰ اثر گل و مرغ و تذهیب از هنرمندانی چون مهری ابوالقاسم، سمیه شیرمحمدی، اکرم ضیایی، آمنه و سمیه فرشچیان در استقبال از هفته زن و ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) در موزه هنرهای معاصر فلسطین برپا شده است. علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند به نشانی میدان فلسطین، خیابان شهید برادران مظفر، تقاطع خیابان بزرگمهر، شماره ۷۴ مراجعه کنند.

استادان و فارغ التحصیلان هنرهای زیبا رد موزه هنرهای معاصر

نمایشگاه آثار فارغ التحصیلان و استادان هنرستان هنرهای زیبا در رشته های نقاشی، پوستر، کاریکاتور، تصویرسازی، عکاسی، نگارگری و خوشنویسی، تا ۲۶ اردیبهشت ماه در موزه هنرهای معاصر تهران برقرار است. علاقه مندان جهت بازدید ازاین نمایشگاه می توانند به موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه کنند.