به گزارش پارس به نقل از مهر، دکتر محمود جباروند با اشاره به برگزاری نوزدهمین سمینار سالیانه چشم پزشکی فارابی، " بیماریهای شبکیه" را به عنوان محور موضوعی این سمینار معرفی کرد و گفت: رتیونپاتی یا عوارض چشمی بیماری دیابت شایعترین بیماری شبکیه در کشور است.

وی ادامه داد: پیش از هرچیز باید توجه داشت که اگر دیابت بموقع تشخیص داده و سپس کنترل شود، فرد از عوارض چشمی ناشی از آن نیز در امان خواهد بود.

این فوق تخصص چشم، با بیان اینکه پارگی، جداشدگی و خونریزی شبکیه از جمله دیگر آسیب های شایع این بخش از ساختمان چشم هستند، گفت: در بسیاری از موارد فوق انجام عمل جراحی برای درمان فرد ضرورت پیدا می کند که پارگی شبکیه از جمله آنهاست.

جباروند در ادامه درباره روند درمان و جراحی بیماریهای شبکیه در کشور و بویژه بیمارستان فارابی گفت: بطور کلی وضعیت اعمال جراحی در کشور مناسب است و برخلاف برخی کشورها که بیماران ناچارند ۳ تا ۶ ماه در نوبت بمانند اما اعمال جراحی چشم در اینجا تقریبا بروز انجام می شود.

وی تاکید کرد: در بیمارستان فارابی نیز اساتید برجسته و پرتلاشی حضور دارند که در تسریع امر درمان بیماران نقش بسزایی را بازی می کنند.

بر اساس این گزارش، نوزدهمین سمینار سالیانه چشم پزشکی بیمارستان فارابی و  ششمین گردهمایی گروه فوق تخصصی ویتره و رتین انجمن چشم پزشکی ایران از چهارم تا ششم اردیبهشت در محل هتل المپیک تهران در حال برگزاری است.