به گزارش پارس، احمد صادقی در گفتگو با مهر با اشاره به افتتاح مسیر آبادان ماهشهر، اظهار داشت: راه اصلی آبادان ماهشهر به بزرگراه تبدیل شده است که این مسیر به طول ۷۵ کیلومتر نقش زیادی را بر کاهش بار ترافیکی منطقه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این بزرگراه ۳ بندر اصلی و پالایشگاه نفتی آبادان را به یکدیگر متصل می کند، گفت: مجتمع پالایشگاهی آبادان در بندر آبادان از طریق این بزرگراه به بندر امام خمینی (ره) و بندر ماهشهر متصل می شود که تاثیر زیادی را بر کاهش ترافیک دارد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل تصریح کرد: این مسیر یکی از پرخطرترین جاده ها در استان خوزستان به شمار می رفت و سوانح رانندگی زیادی در آن رخ می داد که با تعریض آن سوانح تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.

صادقی با اشاره به اینکه بزرگراه برای سهولت تردد از ابتدای سال زیر بار ترافیک رفته است، اظهار داشت: برای ساخت باند دوم در بزرگراه آبادان ماهشهر حدود ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح این مسیر با حضور رئیس جمهور، افزود: امروز همچنین از حدود ۲۲۰ کیلومتر بهسازی و احداث راه اصلی و فرعی در استان خوزستان مورد بهره برداری قرار گرفت و ۲۰۴ کیلومتر بهسازی و احداث راه روستایی هم افتتاح شد.