آیت الله آملی لاریجانی عصر امروز در حاشیه مراسم تجدید بیعت با آرمانی امام راحل اظهار داشت: هر سال در ایام هفته قوه قضاییه در معیت مسئولان عالی قضایی به اینجا مشرف می‌شویم و با ارمان‌های امام راحل تجدید میثاقق می‌کنیم آرمانهایی که امروز بیش از هر زمان دیگری در دنیا مورد اهمیت است که اهم آنها عدالت و معونیت است و رهبر انقلاب هم بر آن تأکید ویژه داشته است.

وی افزود: قوه قضاییه پس از انقلاب یک مسیر طولانی را طی کرده و باید در همین جا از شهید و بهشتی و یارانش تشکر کنیم که مبنای قضا را براساس اسلام بنا کردند.

آملی لاریجانی تصریح کرد: قوه قضاییه در طول این سی و چند سال تلاش کرده تا به این هدف نزدیک شود. یکی از آرمانها و اهداف بلند مدتی که برای قوه قضاییه تعیین شده احقاق حقوق عامه و فصل خصومات بین مردم است.

رئیس قوه قضاییه گفت: در طول دوره جدید هم تلاش کردیم به این اهداف برسیم البته هنوز تا نظام مطلوب جمهوری اسلامی فاصله داریم.

آملی لاریجانی افزود: گام بلندی در این خصوص برداشته شده آنهم برای رسیدگی به شکایت مردم اگر چه هنوز در بحث رسیدگی‌ها مشکلاتی داریم و با اطاله دادرسی مواجه هستیم.

وی افزود: استفاده از فناوری های نوین با جدیت دنبال شده و تمام نقاط کشور با استفاده از فناوری نوین به سیستم رسیدگی به پرونده ها متصل شده است ضمن اینکه در سازمان ثبت اسناد نیز تحولات زیادی را شاهد هستیم.

رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: مسئله ارتقا کار آمدی و سلامت دستگاه قضایی موضوع مهم دیگری است که در رابطه با آن کارهای ارزشمندی صورت گرفته است و با کسانی که تخلفاتی انجام داده باشند برخورد شده است.

وی افزود: ضمن اینکه مقام معظم رهبری همواره برکارآمدی دستگاه قضایی تأکید داشته اند.