به گزارش پارس،به نقل از مشرق"علیرضارزم‌حسینی"صبح امروز دوشنبه 16 آذرماه 94 در جلسه فوق‌العاده ستاد مدیریت بحران با موضوع پیشگیری و مقابله با آنفلوآنزایH1N1 اظهار کرد: طبق هم‌اندیشی با مدیران و بنا به درخواست مردم، در تاریخ‌های 17 و 18 آذرماه جاری کلیه مقاطع مدارس استان کرمان تعطیل اعلام می‌شود تا احیانا دانش‌آموزانی که دارای علائم هستند در منازل بمانند و استراحت کنند.

رزم‌حسینی گفت: بحث پیشگیری دائمی و ممکن است نوع دیگری از بیماری بروز کند بنابراین هنوز هم استان در حالت زرد قرار دارد و باید همگی خود را ملزم به رعایت نکات پیشگیری کننده بدانند.

استاندار کرمان اظهار کرد: بهتر است خانواده‌های زائران زیارت عتبات عالیات نیز ولیمه و مهمانی‌های خود را بعد از سپری شدن دوران شیوع بیماری برگزار کنند تا از انتقال این ویروس جلوگیری شود.

رزم‌حسینی گفت: دولت تدبیر و امید با احساس مسوولیت نسبت به زائران کربلای معلی، این رویداد بزرگ تاریخی را به خوبی برگزار کرد و اکنون هم این احساس در راستای حفظ سلامت مردم در مدیران استان وجود دارد.

رزم‌حسینی تاکید کرد: بهترین راه اعتماد سازی، شفافیت است از این رو وقتی ما با مردم صادقانه برخورد کنیم هرچقدر هم در شبکه‌های اجتماعی فعالیت شود مشکلی پیش نخواهد آمد.

استاندار کرمان گفت: ما به دو اصل معتقد هستیم نخست شفافیت سپس پیشگیری و آموزش؛ بنابراین نقش رسانه‌ها این است که در حوزه آموزش و پیشگیری اطلاع‌رسانی به موقع را انجام دهند، زیرا هرچه به موقع اطلاع‌رسانی شود اعتماد مردم هم بیشتر خواهد شد.