به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس رسول دیناروند گفت: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در طرح تحول نظام سلامت اتفاق افتاده و شاهد پیشرفت های تاثیر گذاری در جامعه بوده است بخش تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی و استفاده مناسب از تجهیزات در بیمارستان‌ها بوده است که این سیاست‌ها ادامه خواهد داشت.

وی گفت: یکی از سیاست‌های ما در این طرح این بوده است که بیماران برای تهیه لوازم پزشکی به خارج از بیمارستان‌ها فرستاده نشوند که در بیمارستان‌های دولتی با موفقیت اجرا شد و در بیمارستان‌های خصوصی نیز اجرا خواهد شد و این یکی از بزرگترین خدماتی است که در حوزه تجهیزات پزشکی به بیماران شده است.

دیناروند افزود: یک کار شفافی صورت در حوزه تجهیزات پزشکی انجام داده‌ایم که برای تمامی وسایل پزشکی فراخوان انجام داده‌ایم و در این فراخوان قیمت‌ها رتبه بندی شده‌اند که با رعایت رتبه بندی و با نظر کارشناسی و پزشکان برجسته در کمیته دارو و تجهیزات پزشکی صورت می‌گیرد و قیمت از طریق فراخوان یا مقایسه با قیمت مرجع بین المللی یا داخلی تعیین شده است.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: شرکت‌هایی که در فراخوان‌ها قیمت خود را کاهش می‌دهند وارد فهرست‌های بیمارستانی می‌شود و این شرکت‌ها برنده طرح تحول هستند.