~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس اسماعیل دوستی عضو شورای اسلامی شهر تهران پس از استماع گزارش بودجه مترو در یکصدو هشتاد و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: من معتقدم شهرداری تهران در موضوع مترو دریغ نمی‌کند اما با اعتبارات موجود و کمک اندک دولت که البته دولت هم دستش خالی است نمی‌توان انتظار داشت که خطوط طبق برنامه تکمیل شوند.

ابوالفضل قناعتی، عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: بر اساس گزارش ارائه شده مبلغ مورد نیاز مترو برای راه اندازی خطوط اولویت دار بالغ بر 6060 میلیارد تومان بوده که برای تکمیل و راه اندازی خطوط 6 و 7 تا سال 96 پیش بینی شده است.

وی افزود: سوال من این است که آیا در پیش بینی این رقم تورم سالانه و فهرست بها لحاظ شده است یا نه اگر این رقم نهایی است پس نباید انتظار افزایش آن را در سال های بعد داشته باشیم. بنابراین درخواست من این است که این ارقام به طور دقیق و با پیش بینی های لازم در نظر گرفته شوند.

احمد دنیامالی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا نیز خاطر نشان کرد: درتوسعه و تجهیز مترو کارهای زیادی توسط شهرداری تهران صورت گرفته است اما از آقای قالیباف انتظارکمک بیشتری در مباحث مترو دارم.

وی به چگونگی کارسازی 2 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت اشاره داشت و خواستار ارئه گزارشی در این زمینه شد.