~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس حجت الاسلام والمسلمین سید علی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس درباره برنامه‌های لازم برای ورود و جذب گردشگر در پی توافق وین، گفت: اینکه عاقبت و نتیجه برجام چه می شود باید منتظر گزارش آن باشیم. در هر صورت یکی از دغدغه‌هایی که بعد از برجام مطرح می شود، مسائل فرهنگی است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: اگر برجام تایید شود، باید حتما برای جلوگیری از نفوذ فرهنگ غرب به کشور برنامه ریزی داشته باشیم که مسئولیت اصلی آن بر عهده دستگاه های فرهنگی کشور و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است.

طاهری با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری باید بسته هایی را برای گردشگران آماده کند، تصریح کرد: این سازمان جهت گسترش و انتقال فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی، بسته‌های ویژه‌ای را آماده کرده و در اختیار توریست‌ها قرار دهد؛ این بسته ها نباید فقط جاذبه‌های ایران را معرفی کند، چرا که در این صورت هیچ پیامی نداشته و در این رابطه باید برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد.

وی با اشاره به ورود گردشگر بیشتر به کشور، اظهار داشت: مسئولان مراقبت کنند که در قالب گردشگری، فرهنگ غربی در کشور اشاعه پیدا نکند، چرا که هر کشور برای خود خطوط قرمز دارد.

این نماینده مجلس افزود: چند وقت گذشته، شاهد ورود خبرنگار رژیم صهیونیستی به کشور بودیم که نشان داد برنامه دقیقی در رابطه با گردشگران وجود ندارد، اما نمایندگان، مسئولان مربوطه را در کمیسیون فرهنگی خواسته و تذکرات لازم به آنها داده شد.

طاهری با بیان اینکه ورود گردشگر خطری ندارد و به نفع کشور هم است، گفت: اما ممکن است عناصر نامطلوبی در پوشش گردشگر به کشور وارد شوند که دستگاه‌های مربوطه مثل وزارتخانه‌های امور خارجه و اطلاعات و همچنین سازمان میراث فرهنگی و گردشگری باید اقدامات و برنامه‌های لازم را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه کشورها و رسانه‌های معاند نظام چهره خوبی از ایران، نشان نداده‌اند، اظهار داشت:‌ برای خنثی کردن تبلیغات منفی، باید قبل و حین ورود گردشگر به کشور، اقداماتی انجام شود. اقدامی که باید قبل از ورود توریست انجام شود و متولی اصلی آن وزارت امور خارجه بوده، این است که وقتی گردشگر برای گرفتن ویزا به سفارت ما در کشور خود مراجعه می کند، بسته‌های مناسب که اطلاعات دقیق از ایران در آن وجود دارد، به آنها داده شود.

این نماینده مجلس گفت: در حین سفر هم، کسی که به عنوان راهنماست، عقب ماندگی ایران در زمان رژیم ستم شاهی و پیشرفت‌های ایران بعد از انقلاب اسلامی را برای گردشگران بازگو کرده و زیبایی‌های ایران را اطلاع رسانی کند که دستگاه‌های مربوطه باید در این زمینه نیز، برنامه ریزی دقیق داشته باشند.

طاهری افزود: به گردشگران باید یادآور شد که پیشرفت‌های بعد از انقلاب اسلامی در شرایط عادی به وجود نیامده و در حالی بوده است که بدخواهان، کشور ما را تحریم کرده بودند.