~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس حجت الاسلام و المسلمین دکتر هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه، در همایش مسئولان فرهنگی و مالی پشتیبانی قوه قضاییه گفت: فلسفه وجودی معاونت فرهنگی قوه قضاییه ارتقای سلامت و کارآمدی دستگاه قضایی، تحقق امنیت و عدالت قضایی، اعتلای فرهنگ دینی و سازمانی دستگاه قضا و توسعه قانون مداری در جامعه است.

وی تحقق سطح بالای اعتماد عمومی به دستگاه قضایی در پرتو سازمانی سالم، کارآمد و بصیر را از جمله اقدامات ضروری در معاونت فرهنگی دانست و افزود: برای نیل به این هدف نخست باید اصلاح فرهنگی، اخلاقی و رفتاری را از خودمان شروع کنیم و سپس از دیگران انتظار داشته باشیم.

صادقی سلامت دستگاه قضایی به ویژه سلامت اخلاقی و فرهنگی را بسیار مهم برشمرد و افزود: سلامت دستگاه باید در راس فعالیت های مان قرار داشته باشد و به عنوان فعالیت های با اولویت بالا در دستور کار قرار گیرد.

معاون دستگاه قضا با تاکید بر رشد و توسعه روز افزون تکنولوژی به ویژه فضای مجازی توجه به این مساله و شبکه های اجتماعی را الزامی دانست و گفت: انسان امروز حتی در اتاق خواب خود هم امنیت ندارد، و خانواده علی رغم این که در یک محیط و اتاق در کنار هم هستند اما از یکدیگر دورند که این مساله به شدت بنیاد خانواد را تهدید می کند و باید برای آن برنامه ریزی کرد و مخصوصا آموزش را در دستور کار قرار داد.

دکتر صادقی به بیان اهمیت و ضرورت شناسایی و تقویت سه سرمایه سازمانی، انسانی و اطلاعاتی پرداخت و گفت: از همه شما معاونین فرهنگی می خواهم در این زمینه با قوت فعالیت کرده و در این راستا به طور جدی اهتمام ورزید.

معاون فرهنگی قوه قضاییه افزود: معتقدیم باید به این سمت در دستگاه قضایی حرکت کنیم که "هر همکار، یک نیروی فرهنگی" باشد، که اگر این شعار محقق شد، موفق شده و به هدف خود رسیده ایم.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی با بیان این که همیشه اولین تصویر، مهم ترین تصویر در ذهن افراد است، گفت: از سرباز ورودی دادگستری ها تا بالاتر و شما مسئولین دادگستری همه باید نیروی فرهنگی و رفتار فرهنگی داشته باشند، چرا که اولین برخورد با مردم از همان ورودی و سرباز شروع می شود و لذا همه همکاران اعم از قاضی و کارمند و اداری و ... باید نیروی و همکار فرهنگی باشند.

وی بر لزوم رفتار صحیح با ارباب رجوع تاکید کرد و افزود: رفتار کریمانه، مودبانه و محترمانه با ارباب رجوع باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد و معاونین فرهنگی باید عملا این مسایل را اجرایی کنند، که البته در این خصوص برنامه هایی برای تکریم ارباب رجوع داریم که ان شاالله به زودی اعلام می کنیم.

معاون دستگاه قضا به بیان مشکلات فعلی جامعه پرداخت و افزود: اگر خدای ناکرده مشکلی در دستگاه قضایی وجود داشته باشد و به خاطر کم توجهی ما حقی ضایع شود، همه ما مسئولان شرعا باید جوابگو باشیم و هر کسی که برای جلوگیری از این تضییع حق کاری می توانسته انجام دهد ولی کوتاهی کرده است مسئول آن ظلمی است که به مردم شده است.