به گزارش پارس به نقل از فارس شهید صفدر فتوحی در سال 1337 در همدان متولد شد؛ دوره تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در مدارس اسد آباد طی کرد و در همدان دیپلم ریاضی فیزیک گرفت؛ در همین ایام که مصادف با انقلاب اسلامی بود در تظاهرات و پخش اعلامیه در مخالفت با رژیم پهلوی فعالیت چشمگیری داشت.

او به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی شبانه روز در خدمت نظام نوپای جمهوری اسلامی بود و در تشکیل سپاه پاسداران اسد آباد نقش اساسی داشت؛ شهید فتوحی در سال 58 به عنوان مربی امور تربیتی در مدرسه شهید موسوی اسد آباد درس عشق و معنویت به دانش آموزان می داد.

وی با شروع جنگ تحمیلی به جبهه های حق علیه باطل شتافت و در آخرین عزیمتش در 17 مرداد ماه سال 63 در جزیره مجنون و بعد از 30 ماه حضور در جبهه، به درجه رفیع شهادت نائل شد.

الیاس فتوحی برادر شهید صفدر فتوحی، وجدان و تعهد کاری وی را یکی از بارزترین مشخصه های شخصیتش می داند و می گوید: عاشق معلمی بود. او معلم یکی از روستاهای همدان بود.

وی ادامه می دهد: یادم می آید یکی از دانش آموزانش مشکل تکلم و ناراحتی چشم داشت و نمی توانست به مدرسه برود؛ صفدر به منزلشان می رفت و به او مطالب درسی را آموزش می داد و از این کار لذت می برد.

فرازی از وصیت نامه شهید: ولی فقیه تان را حمایت و اطاعت کنید. از حکومت پاسداری کنید و به فقرا برسید، در کارتان اخلاص داشته باشید و به فکر آخرتتان باشید.