به گزارش پارس به نقل از فارس رحیم شعبانی ظهر امروز در نشست انتظامی این شهرستان با اشاره به قوع یک حادثه مرگبار برای کار ساختمانی اظهار کرد: روز گذشته مرد 50 ساله‌ای در حین کار با دستگاه سنگ‌برش در یک ساختمان نیمه‌کاره در بخش سنگر رشت به دلیل بی‌احتیاطی و رها شدن دستگاه از دستش و اصابت آن به گردن، دچار پارگی شاهرگ گردن شد و قبل از رسیدن نیروهای امدادی جان باخت.

وی ضرورت رعایت نکات ایمنی در هنگام کار ساختمانی را مورد تاکید کارگران قرار داد و گفت: کارگران از ابزار کار مناسب استفاده کنند.

فرمانده انتظامی رشت در ادامه به غرق شدن یک نوجوان 16 ساله در مقابل چشم پدرش اشاره کرد و افزود: این نوجوان در خارج از طرح سالم‌سازی در یکی از روستاهای شهرستان مشغول شنا بود که دچار حادثه شد.

وی با اشاره به اینکه محل اعلامی حادثه با مکان استقرار نیروهای امدادی در طرح سالم‌سازی دریا فاصله زیادی داشت، خاطرنشان کرد: قبل از رسیدن نیروهای امدادی نوجوان مذکور در مقابل چشم پدر غرق و در آب‌های خروشان دریا ناپدید شد.

شعبانی با بیان اینکه جسد نوجوان پس از ساعتی از دریا خارج شد، تصریح کرد: عدم مهارت در فنون شنا و حضور در منطقه شنا ممنوع دلیل غرق شدن این نوجوان بود.

وی از مسافران و خانواده‌ها خواست در صورتی که قصد شنا در دریا را دارند، به طرح‌های سالم‌سازی دریا مراجعه کرده و با آسودگی خیال و ایمنی کافی به تفریح و شنا در دریا بپردازند.