کشتار در مجله فرانسوی «شارلی ابدو» فرجام اجتناب ناپذیر یک مصادره منحط و مبتذل از مفهوم «آزادی بیان» نزد فرانسویان متوهم به آزاد اندیشی بود!

سالهاست که قوه عاقله بشریت در حال گوشزد به این متوهمین اند که:

ای اولیای مدعی تمدن! آزادی بیان کمترین قرابتی را با آزادی توهین و تحقیر و تخفیف مخاطب ندارد.

ای اشرافیت متفرعن! ابراز اهانت با گریم «آزادی بیان» عین اشاعه خشونت است!

ای انانیت افسار گسیخته! مشت کوبیدن به اعتقادات و مقدسات فرد با مشت کوبیدن متقابل ایشان به چانه هتاکان از یک جنس اند!

ای تکثیر شدگان روبسپر! نمی توان با فریب و دروغ «آزدی بیان» مخاطبت و اعتقادات و مقدسات مخاطبت را تحقیر و توهین و تخفیف کنی و وقتی ایشان را بسمت واکنش خشن هُل دادی و قهراً و در مقام واکنش به دهانت کوبید! بانگ و فریاد برآری که:

ای داد! ای هوار! ببینید مسلمانان چقدر وحشی اند!

باستیل ستیزان فاشیست! می میرید اگر محصول انقلاب کبیر فرانسه را به لجن نکشید و قداست آزادی و آزادی بیان را به لجن «آزادی ابتذال» و «آزادی ناسزا» و «آزادی توهین و خشونت کلامی» ملوث نکنید!؟

شخصاً و قبلا گفتم:

گفتمان تحقیر خود نوعی خشونت است (http://bit.ly/1ALx6qc)

شخصا و قبلاً گفتم:
خشونت در موسع ترین تعریف ناظر بر قول یا فعلی است که توسط آن عنصر خشونت ورز «عواطف یا جوارح» فرد یا افراد را مورد جراحت قرار می دهد. بر مبنای این تعریف با «مشت و لگد و چماق» بینی کسی را شکستن همان قدر خشونت است که با «فحش و متلک و ناسزا» روح و روان و عواطف و احساسات و شخصیت کسی را خوار و تحقیر و تخفیف کردن! (درخشش های تیره ـ http://bit.ly/1BEy73A)

شخصا و قبلاً گفتم:
نمی شود و نباید فردی را در انزوای تحقیر قرار داد و به استهزا کشید و تمسخر کرد و طعنه زد و متلک گفت و نهایتاً وقتی وی را به موضع عصبانیت و اعمال خشونت کشاند بانگ و فریاد برآورد که ایهالناس نگاه کنید مسلمانان تا چه اندازه خشن اند!؟ (احمق ها مودب باشید ـ http://bit.ly/1xJypow)

شخصا و قبلاً گفتم:
سلفیون سیاسی برای بازتولید خشونت بی تابی می کنند و در دلتنگی برای «چماقیزه شدن جو» با «چماق زبان» می کوشند با «شکلک درآوردن» برای هم رستــه های خود در منتهی الیه جبهه مقابل از اردوی رقیب همآورد بطلبند!
(صدای پای فاشیسم ـ http://bit.ly/1KpsXwr)

در همین زمینه باز خوانی گفتگوی 9 سال پیشم با عطاالله مهاجرانی بر سر کاریکاتورهای اهانت آمیز به پیامبر اسلام در هلند خالی از لطف نیست:
(اینجا ـ http://bit.ly/1tNU2yX)