نقد زیرپوستی به سبک شبهروشنفکران
به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، امير ابيلي در صفحه اجتماعي خود نوشت:
حجم قابل توجهی از نقدهای شبهروشنفکران وطنی به سینماگران جبهه انقلاب، حتی جوانهای حزب اللهی تازه وارد عرصه شده، این است که آنها هنر ندارند و آثارشان گلدرشتاند و حرفشان را رو میزنند و.... اما فقط تعریف داستان برخی از تولیدات خودشان(چه داخلیها و چه رفقای خارجنشینشان) نشان میدهد که خودشان چقدر هنرمندانه، زیرپوستی و در لایههای چندم حرفشان را میزنند.
اخیرا فیلمی در سینماهای آمریکا روی پرده رفته است که شخصیت اصلیش یک دختر خوناشام چادری است. داستان «دختری تنها در شب به خانه میرود» در شهری از شهرهای ایران میگذرد که در آن مردها اکثرا معتاد و زنباره و دزدند و زنها هم فاحشه و دختر چادری فیلم هم خوناشام است. این نقد زیرپوستی و هنرمندانهی شبهروشنفکران ایرانی است!
جالب است که یکی از سرمایهگذاران فیلم هم الیجا وود، بازیگر اصلی سری فیلمهای «ارباب حلقه ها» است. یعنی وقتی پای آثار ضدایرانی مطرح است حتی بازیگران درجه دو هالیوود هم حاضرند شخصا سرمایهگذاری کنند و جشنوارههای مختلف از جمله؛ ایندیپندنت اسپیریت، ساندنس و لندن هم انقدر به فیلم روی خوش نشان دادهاند که سازندگانش امیدوارند حتی گلدن گلوب و اسکار هم به آنها روی خوش نشان دهد.
جالبترین نکته اما این است که فیلمساز هنرمند در جلسهای در جواب کسانی که به جنبههای سیاسی فیلم اشاره کردهاند گفته است که فیلم او «به هیچ وجه سیاسی نیست و تحت تاثیر هیچ نظریه یا ایدئولوژی سیاسی نبوده است.»!!!
ارسال نظر