به گزارش پارس،علی اکبر سیاری در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس درباره وضعیت آب تهران توضیح داد: آلودگی آب تهران یک خبر سوخته است و هیچ مشکلی وجود ندارد، آب تهران کاملاً سالم است. البته در گذشته به علت خشکسالی و کمبود آب نگرانی هایی داشتیم اما با بارندگی های اخیر و اضافه شدن آب سد ماملو همه نگرانی ها بر طرف شده و آب کاملاً سالمی در اختیار مردم تهران قرار دارد.
 
وی گفت: آب تهران از دو منبع تأمین می شود یکی آب سدها که آب سطحی است و دیگری منابع آب زیرزمینی که از چاهها بعد از تصفیه شدن مورد استفاده قرار می گیرد. اگر میزان نیترات آب چاه بیش از حد مجاز باشد  نیترات آن گرفته و تصفیه می شود تا به حد استاندارد برسد و بعد وارد مدار می شود.
 
معاون وزیر بهداشت افزود: تا چندی پیش به علت کمبود آب و خشکسالی نگرانی هایی داشتیم و ممکن بود به علت ادامه این روند و کمبود بارندگی نیترات آب در برخی مناطق تهران بالا برود اما با اضافه شدن سد ماملو به منابع آب تهران از بحران عبور کردیم و اگر آب این سد نبود ممکن بود نگرانی هایی ایجاد شود.
 
سیاری ادامه داد: با همکاری وزارت نیرو و ورود آب سد ماملو، کمبود آب و نگرانی ها بر طرف شد. وضعیت آب چاهها نیز تحت کنترل است، آب چاهها تصفیه می شود و با نظارتی که بر وضعیت آب تهران وجود دارد، جای هیچ نگرانی نیست.
 
معاون وزیر بهداشت گفت:‌ شایعات مطرح شده در مورد آلودگی آب تهران صحت ندارد و مستند نیست، بنابراین مردم با خیال راحت آب شرب تهران را مصرف کنند و حتی برای کودکان نیز می توان آب شرب تهران یا آب بطری را بعد از جوشاندن استفاده کرد.