به گزارش پارس به نقل از ایسنا، به دنبال اتمام موفقیت‌آمیز پروژه نیمه‌جنوبی خط سه مترو به طول 12 کیلومتر محمدباقر قالیباف - شهردار تهران برای این که اهمیت و اولویت این پروژه 17 کیلومتری را در برنامه سال جاری مدیریت شهری اثبات کند، هفته اول اردیبهشت ماه 93 به همراه قائم مقام، معاونان و شهرداران مناطق پیرامون دو پروژه از بخش شمالی خط سه بازدید کرد و در همان جلسه دستور داد تا پیگیری و رصد منظم این دو پروژه به منظور بهره برداری تا پایان سال از جهات رفع موانع و تملک زمین برای ایجاد ایستگاهها و هواکش میان تونلی و نیز پشتیبانی بودجه ای در تقویم کاری هفتگی مدیریت شهری به طور ثابت گنجانده شود.


قالیباف صبح امروز در بازدید کارگاهی از بخش‌های مختلف شمال خط سه مترو از روند کار و پیشرفت پروژه ابراز رضایت کرد و گفت:در مقایسه با بازدید دو ماه گذشته،پیشرفت کار خوب بوده است و انتظار دارم به اتکای مدیریت جهادی،30 کیلومتر خط جدید مترو در سال جاری برای خدمت رسانی به شهروندان عزیز به مرحله بهره برداری برسد.

در آغاز بازدید و جلسه کارگاهی امروز هابیل درویشی گزارشی از وضعیت هر دو پروژه خط 3 و 7 ارائه کرد و به شهردار تهران اطمینان داد تا با همت جهادی و کار شبانه روزی، حمایت ها و پشتیبانی های مالی 30 کیلومتر تعهد جاری مترو مطابق با زمانبندی، آماده بهره‌برداری شود.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران وحومه(مترو) برای این که دغدغه شهردار تهران را از بابت پله‌های برقی خطوط مترو برطرف کند، گفت: تجهیزات موردنیاز پروژه بر عکس پروژه‌های قبلی از نظر زمانی، جلوتر از بخش سیویل(ساختمای تونل و ایستگاهها)پیش می‌رود به طوری که ساخت همه پله‌های برقی سفارش داده شده و همزمان با نازک کاری ایستگاه‌ها، نصب خواهد شد.

بخش شمالی خط 3 مترو از ایستگاه مترو شهیدبهشتی در محدوده اتوبان صیاد شیرازی تا شهرک ازگل در شمال غرب تهران امتداد دارد؛ حدود 20 کیلومتر از این خط قبلاً در دو فاز میانی و جنوبی به بهره برداری رسیده است.

خط 7 مترو به طول 27 کیلومتر و 25 ایستگاه از بزرگراه هجرت(ورزشگاه جهان پهلوان تختی-جنوب شرق تهران) تا میدان بوستان سعادت آباد(شمال غرب تهران) امتداد دارد که فاز نخست آن به طول 12 کیلومتر حد فاصل کمیل تا میدان صنعت تا پایان سال جاری مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.