به گزارش پارس، بنابر اعلام روابط عمومی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح پیکر مطهر شهید « مرتضی امینی» اعزامی از لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب (ع) که در عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین در خاک عراق کشف شده است، شناسایی شد.

شهید « مرتضی امینی» در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۳۶۷ در منطقه « فاو» و طی عملیات تک دشمن به شهادت رسید. این شهید از استان مرکزی به جبهه اعزام شده بود و پس از ۲۵ سال از طریق نامه ای که همراه خود داشت، شناسایی شد.

پیکر مطهر شهید مرتضی امینی فردا تشییع می شود
 

حجت الاسلام حسن هنرمند اظهار داشت: پیکر پاک و مطهر شهید مرتضی امینی از شهدای هشت سال جنگ تحمیلی بعد از ۲۶ سال شناسایی فردا در گلزار شهدای شهر اراک آرام خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: مراسم تشییع پیکر پاک این شهید فردا راس ساعت ۱۰ صبح از میدان شهدا به سمت گلزار شهدا با حضور قشرهای مختلف مردم برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی با بیان اینکه شهید امینی در عملیات والفجر هشت شهد شیرین شهادت را چشید، بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران با خون شهدا آبیاری شده و اکنون به برکت این شجره طیبه، کشور توانسته به استقلال برسد و نقش مهمی در معادلات جهانی ایفا کند.

هنرمند به تبیین فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت در طول ۸ سال دفاع مقدس پرداخت و تصریح کرد: شهدا، بهترین شاخص و راهنما برای رسیدن به آرمان های مقدس انقلاب اسلامی هستند.

وی یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و امام راحل را گرامیداشت و گفت: از همه مردم عزیز استان درخواست دارم در مراسم تشییع پیکر این شهید والامقام حضور یافته و بار دیگر با آرمان های بلند و مقدس شهدا تجدید عهد و پیمان کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی شهادت شهید مرتضی امینی را به خانواده این شهید تبریک و تسلیت گفت.