به گزارش پارس به نقل از مهر، دکتر کاظم ندافی در آستانه فرا رسیدن سال نو و آغاز سفرهای نوروزی افزود: هموطنان باید از خوردن غذا و آشامیدنی ها در رستورانها و مراکز عرضه مواد غذایی که موازین بهداشتی را رعایت نمی کنند و یا پرسنل آنها کارت بهداشت معتبر ندارند، خودداری کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه از موادغذایی در طول سفر باید در یخدان نگهداری شود، گفت: غذاهای پخته شده نباید بیش از ۲ ساعت در دمای محیط نگهداری شود و بیشتر از یکبار نباید گرم شود.

قوطی کنسرو را قبل از مصرف ۲۰ دقیقه بجوشانید

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ضمن تاکید بر استفاده از محصولات غذایی دارای پروانه ساخت از وزارت بهداشت افزود: از خرید و مصرف گوشت دامهایی که به صورت غیر مجاز کشتار می شوند مانند گوشتهای قطعه شده فاقد مشخصات، گوشت چرخ کرده آماده و لاشه های فاقد مهر کشتارگاه باید خودداری شود.

وی در مورد استفاده از غذاهای کنسرو شده گفت: کنسروها را پس از اطمینان از تاریخ مصرف آن و دارا بودن مجوز وزارت بهداشت باید به مدت ۲۰ دقیقه قبل از مصرف بجوشانید.

خودداری از مصرف نوشیدنی های گرم در لیوان یکبار مصرف

رئیس مرکز سلامت محیط و کار با اشاره به این که نباید از لیوانهای یکبار مصرف و شفاف برای نوشیدنی های گرم استفاده شود افزود: به هنگام سفر از یخ های فله ای نباید استفاده شود و باید از آب بسته بندی شده استفاده کرد.

وی گفت: به منظور حفظ محیط زیست، از مردم خواست تا به هنگام مسافرت زباله های تولیدی خود را در کیسه های مخصوص، جمع آوری و در محلهای مناسب دفع نمایند.

ندافی در ادامه از مردم خواست تا در صورت مشاهده تخلف از مقررات بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، مراتب را به سامانه رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت به شماره ۱۴۹۰ اطلاع دهند.