به گزارش پارس به نقل از ایسنا، « ۱۲ سال بردگی» از شبکه اول سیما پخش می شود؛ شبکه ای که نوروز فیلم های خود را هر روز ساعت ۱۶ پخش می کند.

« ۱۲ سال بردگی» محصول ۲۰۱۳ آمریکا، یک فیلم درام تاریخی بر اساس کتاب خاطرات « سالامون نورثروپ» ساخته شده است. کارگردان این فیلم، استیو مک کوئین و نویسنده آن جان ریدلی است.

« ۱۲ سال بردگی» برای اولین بار در سی و هشتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم تورنتو در سپتامبر ۲۰۱۳ اکران شد و اکران عمومی آن هم در ۱۸ اکتبر ۲۰۱۳ بود. همچنین این فیلم برنده بهترین فیلم درام از گلدن گلوب ۲۰۱۳ و بهترین فیلم سال ۲۰۱۳ توسط آکادامی اسکار شده است. جایزهٔ اسکار برای بهترین بازیگر زن در نقش مکمل هم به این فیلم رسید.

« تفنگدار تنها» نیز که در سال گذشته در امریکا و با بازی جانی دپ و هلنا بونهام کارتر ساخته شده است توسط جاستین هایتی نوشته شده، فیلم سینمایی « تفنگدار تنها» که بازسازی یکی از فیلم های وسترن سال های دور هالیوود است، داستان یکی از تفنگداران حرفه ای ایالت تگزاس به نام « هامر» را به تصویر می کشد که همیشه ماسک بر صورت خود دارد و تنها زندگی می کند.

فیلم اکشن حادثه ای علمی - تخیلی « پیشتازان فضا به سمت تاریکی» دوازدهمین فیلم از مجموعه فیلم های « پیشتازان فضا» است. شروع فیلمبرداری این فیلم در ژانویه ۲۰۱۲ بود و کل آن در کالیفرنیا فیلمبرداری شد. مدت زمان این فیلم ۱۳۲ دقیقه است.

فیلم رزمی - حماسی « استاد بزرگ» ساخته وونگ کاروای کارگردان چینی نماینده هنگ کنگ در جوایز اسکار ۲۰۱۴ است. طرح داستانی « استاد بزرگ» مضامینی چون جنگ، خانواده، انتقام، علاقه، عشق و خاطره را دربرمی گیرد.

و « جک غول کش» دیگر محصول تولید شده آمریکا در سال ۲۰۱۳ یک فیلم فانتزی - ماجرایی است که بر اساس قصه های کوتاه « متل» به همین نام ساخته شده است. این فیلم به کارگردانی برایان سینگر و هنرنمایی نیکولاس هالت در نقش جک، تولید شده است.

همچنین « حالا من را می بینی» محصول کشور آمریکاست که توسط لوئیس لتریر در سال ۲۰۱۳ ساخته شده است و « حمله به وال ستریت» که در سال ۲۰۱۱ در آمریکا ساخته شده است نیز از دیگر فیلم های نوروزی شبکه یک سیما است.