به گزارش پارس به نقل از مهر، حسین محمد پورزرندی در هفتمین جشن بزرگ خوش حسابی پرداخت کنندگان عوارض نوسازی، کسب و پیشه و بهای خدمات مدیریت پسماند که با حضور مدیران مناطق و الهه راستگو عضو شورای اسلامی شهر تهران در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد برگزار شد، اظهار داشت: اداره ابرشهری مثل شهر تهران هزینه سنگینی را در بردارد و به خصوص اینکه تهران پایتخت ایران اسلامی است. وی تصریح کرد: در ۸ سال گذشته مدیریت قالیباف شهردار تهران کارهای بزرگی در تهران انجام شده است که حقیقتا شهروندان به این گونه اقدامات می بالند. پورزندی خاطرنشان کرد: امروزه ملاحظه می کنید سرانه فضای سبز نزدیک به حد استاندارد شده است و کارهای خوبی در بخش حمل و نقل عمومی، اتوبوس، بی آر تی، خدمات زیربنایی و زیرساختی، مترو، توسعه تونل ها و بزرگراه ها شده است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران تاکید کرد: اگر بخواهیم مقایسه ای از عملکرد ۸ ساله مدیریت شهری در دوران قالیباف انجام دهیم اقدامات انجام شده در این دوره قابل مقایسه با صد سال بلدیه، در تهران است.

وی افزود: امروزه برای نگهداشت شهر و هزینه های جاری آن هزینه های زیادی می شود و در واقع بخش کوچکی از این هزینه ها آن هم در بخش حمل و نقل عمومی توسط دولت داده می شود.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران گفت: سالانه ۳ هزار میلیارد بابت نگهداشت و هزینه شهر هزینه می شود.

پورزندی ادامه داد: کل هزینه های بهای خدمات شهری توسط شهروندان تامین می شود و شهرداری مفتخر است که شهروندان عوارض خود را به موقع پرداخت می کنند و در واقع به مدیریت شهری کمک می کنند.

وی اضافه کرد: بالغ بر ۴۰ الی ۵۰ درصد از عزیزان و شهروندان عوارض خود را به موقع پرداخت می کنند و بقیه عوارض تجمیع می شوند.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران گفت: اگر امروز می بینید شهر تمیز و پاکیزه است و این افتخار نصیب بنده و همکارانم شده است که بتوانیم شهری را در خور شهروندان تهرانی داشته باشیم.

پورزندی با اشاره به اینکه هم اکنون درآمدها و هزینه های شهرداری کاملاً شفاف و روشن است، گفت: ما درآمدها و هزینه ها را در سایت شهرداری نشان می دهیم ضمن اینکه هر ۶ ماه گزارشی در اختیار اعضای شورای شهر قرار می گیرد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران در پایان گفت: تمام حساب و کتاب های شهرداری تا سال ۹۱ به پایان رسیده است و در اختیار شورای شهر قرار گرفته است و ما سعی می کنیم ریال به ریال پول شهروندان را به موقع هزینه کنیم.