به گزارش پارس به نقل از ایران، کریستین ایوان، توریست آلمانی که با همسر و دو فرزندش سوار بر خودروی شخصی اش به ایران سفر کرده، چندی پیش مورد دستبرد یک دزد جوان قرار گرفت و مدارک و اسنادش به سرقت رفت. این توریست آلمانی پس از مراجعه به پلیس کرج فیلم دوربین مداربسته خود را که در آن چهره دزد جوان کاملاً مشخص است در اختیار پلیس قرار داد ولی متأسفانه با وجود دیده شدن چهره دزد و مشخص بودن او، تا امروز پلیس نتوانسته دزد را دستگیر کند.

همین مسأله هم باعث شد کریستین ایوان با حضور در دفتر روزنامه ایران و در گفت وگو با شوک از سارق بخواهد مدارکش را به وی پس دهد. انتشار گزارش این سرقت باعث واکنش های متفاوتی از سوی پلیس و مردم شد و همه را برای کمک به این توریست آلمانی بسیج کرد. در همین رابطه پلیس استان البرز چند اکیپ ویژه از مأموران پلیس آگاهی را برای شناسایی و دستگیری سارق مدارک کریستین ایوان تشکیل داد. سردار احمدعلی گودرزی رئیس پلیس استان البرز در این رابطه گفت: به دنبال شکایت کریستین ایوان، توریست آلمانی و باتوجه به حساسیت موضوع، چند اکیپ
از مأموران پلیس آگاهی تشکیل شده و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

تحقیقات محلی و اقدامات اطلاعاتی جامع در این خصوص انجام گرفت و مشخص شد سارقان با استفاده از موتورسیکلت اقدام به سرقت کرده اند و تلاش پلیس برای شناسایی آن ها ادامه دارد.
سردار گودرزی همچنین اضافه کرد: درخصوص ارائه مدارک هویتی افراد این خانواده ازجمله گذرنامه، تسهیلات ویژه ای از سوی پلیس گذرنامه و مهاجرت درنظر گرفته شده است.

اما واکنش مردم نسبت به این سرقت هم در نوع خود جالب بود، کریستین ایوان با ابراز شگفتی از محبت ایرانیان گفت: از توجه مردم به مشکلی که برایم رخ داده متحیر مانده ام و نمی دانم چگونه پیام های همدردی و محبت آن ها را پاسخ دهم.

وی در این گفت وگو خواست پیام تشکر او را به مردم ایران بویژه مردم کرج برساند و اضافه کرد: عاشق ایران و مردم این کشور هستم و هرگز از سفرم پشیمان نشدم، در آینده باز هم به ایران سفر می کنم. فعلاً به دنبال یافتن مدارکم هستم چرا که این مدارک برایم اهمیت ویژه ای دارد و نمی توانم تصور کنم آن ها را از دست داده ام.

من قبلاً در کشورهای مختلف با سارقانی مواجه شده ام و این اتفاق عجیبی برایم نیست اما مدارکی که گم کرده ام اگرچه برای سارقان مهم نیست ولی زندگی مرا دچار مشکل کرده است.