اللهویردی دهقانی ، عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پارس نیوز، با اشاره به گلایه‌های مردم درباره سامانه یکپارچه خودرو گفت: خودروسازان بازی‌های بسیاری برای افزایش قیمت خودرو دارند و متاسفانه ریشه‌ی اصلی این موضوع نیز ناترازی در بازار خودرو و بیشتر بودن تقاضا نسبت به عرضه است.

وی ادامه داد: اگر دولت و وزیر صمت مصوبه مجلس درباره واردات خودروهای کارکرده و نو را به درستی اجرایی کند و تعرفه‌های واردات خودرو نیز پایین باشد، بخشی از تقاضای داخلی پاسخ داده می‌شود و خودروسازان ناچارند که کیفیت خودروهای داخلی را ارتقا دهند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: نباید با حذف و اضافه کردن یک آپشن به ویژه در شرایط اقتصادی فعلی بهانه‌ای برای افزایش قیمت خودرو ایجاد کرد زیرا برخی از این آپشن‌ها نیز فاقد اهمیت هستند.

دهقانی اضافه کرد: اگر خودروسازان، خودروهایی که در طرح‌های پیش فروش، به فروش رفته را با خودروهای جدید که یک یا چند آپشن به آن‌ها افزوده شده، جایگزین کنند و مشتری نیز ناچار شود بابت این موضوع هزینه بیشتری پرداخت کند، خلف وعده صورت گرفته و اقدامی غیرقانونی و غیراخلاقی است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خودروساز باید خودروی فروخته شده را در سررسید معین و با همان قیمتی که اعلام شده به مشتری تحویل دهد، تصریح کرد: وزیر صمت باید به موضوع  خودروهای پیش فروش شده و تحویل به موقع و با قیمت اعلام شده ورود کند.