به گزارش پارس نیوز ، جوان آنلاین: صبح دیروز علی پروین، پیشکسوت فوتبال ایران برای میانجیگری و نجات جان قاتلی که چهار سال قبل در نزاعی مرتکب قتل شده به دادسرای امور جنایی تهران رفت. 

عصر روز ۲۲ خردادماه ۹۹ به مأموران پلیس تهران خبر رسید چند مرد جوان در یکی از خیابان‌های محله شمیران نو در شرق تهران درگیری خونینی را رقم زده‌اند. با اعلام این خبر، تیمی از مأموران راهی محل حادثه شدند و دریافتند در این درگیری مرد ۴۰ ساله‌ای به شدت زخمی و برای درمان به بیمارستان الغدیر منتقل شده است. مأموران پلیس در ادامه برای بررسی موضوع به بیمارستان رفتند و در آنجا متوجه شدند مرد زخمی ساعتی پس از انتقال به بیمارستان بر اثر شدت جراحات روی تخت بیمارستان فوت کرده است. 
 
 نزاع دسته‌جمعی 
با اعلام خبر قتل مرد جوان، تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی به دستور بازپرس ویژه قتل برای شناسایی عاملان حادثه وارد عمل شدند. 
مأموران در بررسی دوربین‌های مداربسته متوجه شدند دقایقی قبل از حادثه حدود هفت مرد جوان داخل کوچه ایستاده‌اند و وقتی مرد ۴۰ ساله از خانه‌اش بیرون می‌آید با او درگیر می‌شوند. در جریان درگیری عامل قتل ابتدا گاز اشک‌آور به طرف مقتول می‌پاشد و سپس با ضربات چاقو او را به قتل می‌رساند. 
 
 اظهار پشیمانی 
مأموران در ادامه عامل قتل و شش دوست او را که در درگیری حضور داشتند، دستگیر کردند. متهم در بازجویی‌ها با اظهار پشیمانی به قتل اعتراف کرد. 
وی گفت: «من از قبل با مقتول اختلاف و کری‌خوانی داشتم. البته اهل درگیری هم بودم، اما وقتی ازدواج کردم و فرزندم به دنیا آمد تصمیم گرفتم سرم به کار خودم باشد. روز حادثه مشروب خورده بودم و همراه سه نفر از دوستانم به محله مقتول رفتیم تا ساختمانی را برای ساخت‌و‌ساز ببینیم. در حال صحبت کردن بودیم که متوجه او شدم. از ترس اینکه با ما درگیر نشود، دوستم از دایی‌اش و دوستانش خواست پیش ما بیایند. وقتی ما جمع شدیم با او و دوستانش درگیر شدیم، در جریان درگیری او را با چاقو زدم. الان پشیمانم و درخواست بخشش دارم.»
 
 حکم قصاص 
متهم پس از اعتراف و صدور کیفرخواست پرونده‌اش در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد. اولیای دم درخواست قصاص کردند و هیئت قضایی هم متهم را به قصاص محکوم کرد. 
حکم قصاص متهم پس از تأیید در دیوان عالی کشور برای سیر مراحل اجرای حکم به شعبه چهارم دادسرای امور جنایی تهران فرستاده شد. 
 
 میانجیگری اسطوره فوتبال 
در حالی که متهم در یک قدمی چوبه دار قرار دارد و استیذان حکمش از قوه قضائیه گرفته شده است از زندان به مادرش سفارش کرد برای پادرمیانی به سراغ اسطوره فوتبال، علی پروین برود. او شنیده بود که پروین در کار‌های خیر فعالیت دارد و دو سال قبل هم برای نجات جان یک قاتل پا پیش گذاشته و رضایت اولیای دم را جلب کرده است. از سوی دیگر پسر جوان هم که عاشق فوتبال و از دوستداران علی پروین است، احتمال داد پروین برای نجات او پا درمیانی کند. 
بنابراین مادر قاتل به سراغ علی پروین رفت و از او درخواست کمک کرد. صبح دیروز اسطوره فوتبال درخواست قاتل پشیمان شده را اجابت کرد و برای صحبت با اولیای دم به دادسرای امور جنایی تهران رفت و جلسه‌ای را با قاضی محمد شهریاری، سرپرست دادسرا برگزار کرد. تلاش برای نجات جان قاتلی که در زندان توبه کرده و پشیمان است، ادامه دارد.