به گزارش پارس نیوز به نقل از نبض بورس ، علی اصغر نخعی راد نماینده مجلس و عضو کمیسیون شورا‌های مجلس شورای اسلامی طی مصاحبه ای خبر مهمی را پیرامون بنزین داد و او زمان و میزان افزایش قیمت بنزین را اعلام کرد. 

یمت بنزین امسال افزایش نمی یابد

علی اصغر نخعی راد عضو کمیسیون شورا‌های مجلس، اعلام کرد که قیمت بنزین در سال جاری افزایش نخواهد یافت. تأکید کرد که هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین تا پایان سال وجود ندارد و هر گونه افزایش قیمت بدون مجوز و مصوبه مجلس انجام نخواهد شد.

قیمت بنزین کی و چقدر افزایش می یابد؟

نخعی راد در ادامه گفت که برای سال آینده پیش‌بینی می‌شود قیمت بنزین حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش یابد ، که مجلس با این میزان افزایش موافقت خواهد کرد. وی افزود: «افزایش سالانه ۱۵ درصدی قیمت بنزین به طور کلی زیر نرخ تورم خواهد بود و اثر تورمی چندانی نخواهد داشت.»

 
 این نماینده مردم مشهد همچنین بیان کرد که مردم نباید نگران اظهارنظر‌های غیررسمی درباره افزایش قیمت بنزین باشند، زیرا این اظهارات بیشتر به نگرانی‌های بی‌اساس دامن می‌زنند.

قیمت جدید بنزین چقدر خواهد بود؟

بنابراین طبق گفته نخعی راد سال آینده بنزین ۱۵۰۰ تومانی بین ۲۲۵ تا  ۳۷۵ تومان افزایش می‌یابد و قیمت جدید بنزین ۱۵۰۰ تومانی ۱۷۲۵ تا ۱۸۷۵ تومان خواهد بود. همچنین قیمت جدید بنزین ۳۰۰۰ تومانی بین ۴۵۰ تا ۶۰۰ تومان افزایش خواهد یافت و قیمت جدید بنزین ۳۰۰۰ تومانی ۳۴۵۰ تا ۳۶۰۰ تومان خواهد بود.

محسن پاک‌نژاد نیز روز پنجشنبه، یکم شهریور ۱۴۰۳ در نخستین روز کاری خود در مصاحبه ای در زمینه برنامه‌های وزارت نفت دولت چهاردهم برای رفع ناترازی بنزین  نیز گفت:  هم‌اکنون هرگز راهکارهای قیمتی برای رفع ناترازی بنزین مدنظر نیست.

شایان ذکر است مسعود پزشکیان به تازگی طی صحبت هایی درباره قیمت بنزین گفت: «هر انسان آگاه، هر انسان دانشمند و هر انسان دغدغه‌مندی، من تصور نمی‌کنم این نوع سیاست و این نوع نگاه را بپذیرد.» وی با بیان اینکه « هیچ منطقی وجود ندارد که ما بنزین را به قیمت دلار آزاد بخریم و به قیمت سوبسید دار بفروشیم » افزود: «حالا که بنزین را (به این قیمت) بدهیم، جای بحث است که (آیا واقعاً) ما باید این را بدهیم؟ علم اقتصاد، دانشمندان و تجربه بین‌المللی این حرف را از ما قبول می‌کنند؟» رئیس‌جمهور گفت: «اقتصاددانان و کارشناسان ما باید بلند شوند و نسبت به سیاست‌های نادرستی که اجرا می‌کنیم، اعتراض کنند. اما حالا کارشناسان و اقتصاددانان اعتراض نمی‌کنند...  من (به عنوان دولت) پول گندم، پول دارو و پول نهاده و حقوق بازنشسته‌ها را ندارم، اما بنزین دلار ۵۰ تومان را می‌فروشم ۱۰ تومان. کدام منطقی این را از ما قبول می‌کند که ما داریم این کار را می‌کنیم؟ »