به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران هفته دوم لیگ برتر سیزدهم فوتبال ایران در روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۰ و ۱۱ مرداد با هشت دیدار پیگیری خواهد شد که در مهمترین دیدارها روز پنجشنبه استقلال تهران به مصاف سپاهان اصفهان می رود.

**استقلال - سپاهان

تشویق یا توهین؟ ! ! !

از دیدار استقلال و سپاهان به فینال زودهنگام نیز یاد می کنند، جالب توجه این است که این دو تیم هر دو از قهرمانان سال گذشته هستند به گونه ای که استقلالی ها در لیگ گذشته توانستند عنوان قهرمانی در لیگ برتر را به دست آورند و سپاهانی ها نیز در جام حذفی قهرمانی را از آن خود کردند.

این در حالیست که در هفته نخست لیگ برتر سیزدهم، آبی پوشان پایتخت توانستند با نتیجه ۲ بر یک از سد گسترش فولاد تبریز بگذرند و سپاهانی ها نیز با نتیجه ۲ بر صفر تیم فوتبال فولاد خوزستان را شکست دادند و در حال حاضر زردپوشان اصفهانی با کسب ۳ امتیاز و تفاضل ۲+ در رده دوم جدول رده بندی قرار دارند و استقلال با کسب همین امتیاز و تنها یک تفاضل گل کمتر نسبت به سپاهان، جایگاه سوم جدول را از آن خود کرده است.

این بار استقلال در حالی به مصاف سپاهان می رود که عدم حضور جباری برای آبی پوشان غم بزرگی است. علاوه بر جباری علی حمودی نیز از جمع استقلالی ها جدا شده و آرش افشین را نیز در آستانه استقلالی شدن به اصفهان کشیدند. احمد جمشیدیان نیز این فصل به جمع آبی پوشان پیوسته است.

به نظر می رسد چهره هواداران آبی پوش در ورزشگاه آزادی دیدنی باشد چراکه مجتبی جباری فصل گذشته در استقلال حضور داشت اما این بار رو در روی آبی پوشان قرار می گیرد. باید دید هواداران آبی پوش چگونه با این مسئله کنار می آیند و کدام راه را برای روبرو شدن با این شرایط به کار می بندند.

لازم به ذکر است که این مسابقه پنجشنبه در ورزشگاه آزادی و در ساعت ۲۲: ۱۵ دقیقه آغاز خواهد شد.

**تراکتورسازی - گسترش فولاد
دربی تبریزی ها

تیم های فوتبال تراکتورسازی تبریز و گسترش فولاد در هفته ی دوم شهرآورد تبریز را برگزار خواهند کرد و هر دو تیم در هفته نخست از حریفان تهرانی خود متحمل شکست شده اند به طوریکه تراکتورسازی تبریز با نتیجه یک بر صفر مغلوب سرخپوشان پایتخت شد و گسترش فولاد نیز با نتیجه ۲ بر یک بازی را به آبی پوشان پایتخت واگذار کرد، این در حالیست که گسترش فولاد و تراکتورسازی هم اکنون به ترتیب در رده یازدهم و دوازدهم جدول رده بندی قرار گرفته اند.

**سایپا - راه آهن
خودروسازان میزبان لوکوموتیورانان

تیم های فوتبال سایپا و راه آهن در هفته دوم به میزبانی خودروسازان با یکدیگر در ساعت ۲۲ به رقابت می پردازند.

تیم فوتبال نارنجی پوش سایپا در هفته نخست توانست تنها یک امتیاز را از آن خود کند و با توجه به اینکه با داماش به تساوی یک بر یک رضایت داد، توانست در رتبه هشتم جدول رده بندی قرار گیرد و زردپوشان راه آهن نیز در هفته نخست با نتیجه بدون گل با مسی ها به تساوی رسیدند و اکنون با یک امتیاز در رده نهم جدول قرار دارند و به نظر می رسد که کار فیرات و ابراهیم زاده چندان کار آسانی نباشد زیرا هر ۲ تیم در شرایط تساوی به سر می برند و برای جبران امتیازات هفته نخست به پیروزی نیازمند هستند.

**ملوان - داماش

دربی گیلان دومین دربی هفته دوم

تیم های فوتبال ملوان بندر انزلی و داماش گیلان دومین دربی را در هفته دوم برگزار خواهند کرد که این بازی نیز در روز پنجشنبه ۱۰ مردادماه و در ساعت ۲۲ برگزار می شود و این در حالیست که ملوانان در هفته نخست با یک گل از تیم فوتبال صبای قم شکست خوردند و داماش گیلان با سایپا به تساوی یک بر یک رضایت داد اما هم اکنون داماش با کسب یک امتیاز در رتبه هفتم جدول رده بندی قرار دارد و ملوان رتبه چهاردهم جدول را از آن خود کرده است.

دیدار حساس انزلی ها و رشتی ها به خصوص برای تیم ملوان که در خانه خود بازی می کند، از اهمیت زیادی برخوردار است. هواداران ملوان نیز با شکستی که در هفته اول پذیرفتند انتظارشان از اسکوکیچ بیشتر شده است.