به گزارش پارس به نقل از فارس، وحید شمسایی در کنفرانس مطبوعاتی خود با تشکر از اصحاب رسانه و ابراز خوشحالی از دیدن آنها عنوان کرد: بسیار خوشحالم که در کنار دوستان خود حضور دارم و همچنین خوشحالم که مراسم معارفه ام در کنار امیر برادر و بزرگ ما برگزار می شود. من با افشین دبیری ۱۲ سال است که رفاقت خارج از میدان دارم. او در حق من لطف و مرا انتخاب کرد. ما برای قهرمانی تلاش خود را انجام خواهیم داد. برای اولین سال است که هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان سرمربی خدمتگزار خواهم بود. مردم شهر تبریز هم می دانند که به دنبال قهرمانی هستم.

*معرفی کادر فنی

وی در مورد کادر فنی تیم فوتبال دبیری خاطرنشان کرد: امیر شمسایی به عنوان بزرگ ما که خود را مدیون او می دانم آقا بالاسر ما خواهد بود و به عنوان مدیر فنی مسئول کارهای فنی و هماهنگی خواهد بود. ناصر پیروردی نیز به عنوان بدنساز در کنار تیم فعالیت می کند و احسان اسکندری آنالیز تیم است و حمید مشیری نیز مسئولیت کار تدارکاتی را به عهده دارد تا رابط بین باشگاه و بازیکنان باشد.

* به دنبال قهرمانی در آسیا هستیم

سرمربی - بازیکن تیم فوتسال دبیری یادآورشد: بیشتر زمانی که در مذاکره ما با دبیری صرف شد روی کلیات بودجه و تیم بود. من درباره مبلغ خودم صحبتی نکردم در خصوص بدنساز و مربیان حرف زدم اما درباره خودم صحبتی انجام ندادم. کاری می خواهم انجام دهم که قدرتمند باشم ما به دنبال قهرمانی در آسیا هستیم. پتانسیل این موضوع را هم داریم. دنبال جذب بازیکنان خوب خواهیم بود و تا آخر تلاش خود را انجام می دهیم.

* به دنبال ستاره سوزی هستیم

شمسایی در مورد اینکه چرا در فوتسال ما پدیده ای چون حیدریان، وحید شمسایی و یا بابک بزرگی ظهور نمی کنند، تاکید کرد: حیدریان ها و معصومی ها بزرگ فوتسال هستند اما شمسایی زیاد نه. واقعیت این است که هر ۳۰-۴۰ سال یک پدیده ظهور می کند. شما ببینید در فوتسال برزیل مانوئل آمد و پس از آن بالکائو و دیگر بازیکنی در این سبک پیدا نشد. هر چه جلوتر می رویم شمار ستاره ها کمتر می شود و تیم ها، تیم تر می شوند. کلمبیا توانست جزء ۴ تیم برتر جهان قرار گیرد. علت اینکه ما ستاره ای در این چند سال نداشتیم فکر می کنم به این دلیل بود که بیشتر به دنبال ستاره سوزی بودیم. هر کسی که قصد داشت اوج بگیرد از یک منطقه ای او را خارج می کردند. این مسائل لطمه به پیکره فوتسال می خورد. من شنیده ام که دوستان می خواهند یک پایگاه خبری برای فوتسال درست کنند که این می تواند بسیار به این رشته کمک کند.

* به گذشته برگردم همان تصمیم را می گیرم

کاپیتان تیم سابق تیم ملی در مورد اینکه فصل گذشته به علت کاهش مبلغ قراردادها حاضر نشد در تیمی بازی کند و آیا از این موضوع پشیمان نیست، گفت: این یک سال گذشت و به هیچ عنوان از آن ناراحت نیستم. قبل از جام جهانی گفتم ما باید در دو زمینه قوی باشیم. یا اینکه از نظر مالی باشگاه ها خوب باشند و یا اینکه بازیکن از نظر فکری در تیم ملی راحت باشد اما ما هر دو موضوع را از دست دادیم.

وی ادامه داد: ۲۶ روز به چین رفتم و به اندازه بازیکنی که ۳ فصل در این جا بیشترین پول را بگیرد، قرارداد بستم. من اگر آدم پولکی بودم حاضر نمی شدم بدون اینکه قرارداد خود را امضا کنم، در تیم فوتسال دبیری فعالیت کنم اما مسائلی در فوتسال دیدم که فصل گذشته تصمیم گرفتم بازی نکنم. من زمانی که اولین بار فوتسال خود را آغاز کردم با پارتی امیر به تیم پیمان رفتم. در آن زمان ۱۰۶ کیلوگرم وزن داشتم اما توانستم ۶ ماه بعد به تیم ملی دعوت شوم و بهترین بازیکن آسیا شوم. قرارداد من در آن زمان ۴۰۵ هزار تومان بود. آن هم به خاطر امیر شمسایی بود وگرنه به من دو زار هم نمی دادند. آخرین روزی هم که بازی کردم ۳۰۰ میلیون قرارداد بستم اما سال گذشته بیشترین قراردادی که بازیکن گرفت ۱۰۰ میلیون بود که اگر هم بیشتر بود، نصف آن پرداخت نشد. باید کسانی که از جیب شخصی خود هزینه می کنند دست شان را هم بوسید. اگر به گذشته بازگردم باز همان تصمیم را می گیرم و بازی نخواهم کرد.

وی در مورد بازگشتش به عنوان بازیکن-سرمربی یادآور شد: این مسئله ممکن است سخت باشد آن هم در اولین سالی که می خواهم به عنوان سرمربی باشم اما در کنارم امیرخان حضور دارد که به ما کمک می کند و فوت و فن سرمربیگری را می داند. امیدوارم که در اولین سال با موفقیت بیرون بیایم.

*اگر افراد از موقعیت خود استفاده نکنند به دنبال بازیکنان خوب هستیم

سرمربی-بازیکن تیم فوتسال دبیری در مورد جذب بازیکنان گفت: دبیری سال گذشته بازیکنان خوبی داشت اصغری مقدم و مصطفی نظری و بازیکنانی که حق شان تیم ملی بود. ما می خواهیم تیم قوی ای ببنیدیم اگر افرادی از موقعیت های خود استفاده نکنند و شرایط را برای بازیکن محدود نکند بازیکنان مدنظر خودمان را جذب می کنیم البته اگر چنین اتفاقی هم افتاد برای من مهم نیست. زیرا فوتسال استعدادهای زیادی دارد و می توانیم جایگزین کنیم.

* گلر دبیری خوب است، به دنبال وحید سیفان هستیم

شمسایی در مورد رفتن مصطفی نظری به تیم فوتسال نوریل نیکل روسیه، خاطرنشان کرد: نظری بهترین گلر آسیاست و صد در صد جایش خالی خواهد بود. به هر حال او به لحاظ حرفه ای به خواسته خود رسید اما او هنوز بازیکن دبیری است. ما به دنبال دو گلر خوب از لیگ برتر هستیم همچنین رضا موثق دروازه بان دبیری نیز عملکرد خوبی داشته و فعلا او گلر ماست.

وی در سوال خبرنگار رادیو درباره حضور وحید سیفان دروازه بان سابق پرسپولیس در این تیم گفت: صحبت هایی را با او انجام داده ایم و وی ما را در تورنمنت کویت همراهی می کند.

وی در مورد محروم بودن ۸ هفته ای قلی پور و اینکه آیا او در این تیم باقی خواهد ماند، عنوان کرد: صد در صد اینگونه خواهد بود. او بازیکن دبیری است و با این تیم خواهد ماند.

* زمان خداحافظی ام مشخص نیست

سرمربی-بازیکن تیم دبیری تبریز در مورد اینکه چه روزی از فوتسال خداحافظی خواهد کرد، اظهار داشت: به قول علی دایی ما روزی سلام نکردیم که بخواهیم خداحافظی کنیم. من در سن ۳۸ سالگی پایین ۶-۷ کیلومتر نمی دوم. هم اکنون وزن زیادی کردم کردم و خوش لباس تر هم شدم. زمانی که عکس خود را یک سال پیش در تیم ملی دیدم متوجه شدم که حداقل ۷-۸ کیلو لاغر شدم. نمی توانم بگویم امروز می روم و یا فردا و یا ۱۰ سال دیگر.

* قرار است تورنمنت کویت از سال آینده در تقویم فیفا قرار گیرد

شمسایی درباره حضور تیم فوتسال دبیری در تورنمنت چین با وجود اینکه در گذشته مسئولان اجازه حضور در این مسابقات را نمی دادند و نمی تواند این رقابت ها از لحاظ بدنسازی و تکنیکی برای تیم مفید باشد، گفت: خوشحالم که یک خبرنگار هم از لحاظ فنی و هم تکنیکی می تواند نظر بدهد. نکته ای که در اینجا باید بگویم این است که این مسابقات به هیچ عنوان جام رمضان نیست. ۸ سال شیخ های کویتی دنبال من بودند تا با پول های سنگین مرا راغب کنند تا به این مسابقات بروم اما این کار را نکردم. یکی از دوستان مبلغی را پیشنهاد داد تا در افتتاحیه این مسابقات شرکت کنیم. هر چند از آن پول کمتر به ما دادند اما مبلغ خوبی بود. زمانی که کیفیت این مسابقات را دیدم تصمیم گرفتم برای تمرین هم که شد در این مسابقات شرکت کنیم. این مسابقات قرار است از سال آینده در تقویم فیفا و AFC قرار بگیرم.

*حضور ۲ بازیکن ایرانی در عربستان

وی افزود: در سال های گذشته فولاد ماهان و گیتی پسند پول گرفتند و بازیکنانشان هم دسته به دسته در تیم ها پخش می شدند اما این رقابت ها متفاوت است و تیم های قدرتمندی حضور دارند. می دانم که اصغر حسن زاده و وفایی در تیم فوتسال نماینده عربستان بازی می کنند. امیرخان ما را در این مسابقات همراهی نمی کند و ما با توجه به اینکه ما با هیچ بازیکنی قرارداد نبستیم، خود را آماده می کنیم تا در این رقابت ها آماده حضور در لیگ برتر شویم.

* شاید لیگ همزمان با آغاز مدارس شروع شود

شمسایی با اشاره به اینکه کمیته فوتسال هنوز تاریخ دقیقی برای شروع مسابقات اعلام نکرده، خاطرنشان کرد: معلوم نیست چه زمانی می خواهیم مسابقات را شروع کنیم. شاید مهر ماه همراه با آغاز مدارس کیف و کتاب خود را در دست بگیریم و لیگ را آغاز کنیم. این بسیار بد است که کمیته فوتسال برنامه مشخصی ارائه نداده است. یکی از مسئولان کمیته فوتسال نمی دانست بازیکنان چگونه سهمیه هستند. هیچ کس جوابگو نیست و این بسیار بد است.

*پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی به من شد اما نپذیرفتم

سرمربی-بازیکن دبیری در مورد اینکه او را با علی دایی مقایسه می کنند و سودا و آرزویش چیست و به فکر سرمربیگری در تیم ملی است، یادآور شد: زمانی که تیم در مسابقات آسیایی سوم شد با من تماس گرفتند و گفتند سرمربی تیم ملی شوم اما مشورتی که با افراد کردم همه گفتند زود است. من به هیچ عنوان مربیگری را دوست ندارم شاید می خواهم روند بکن بائر را دنبال کنم البته اگر زیرآب من را نزنند به دنبال مدیریت هستم. این برای من افتخار است که با علی دایی مقایسه می شوم. اما من همواره مدیریت را بیشتر از مربیگری دوست داشتم.

* لباس ضدگلوله بر تن کرده ام

شمسایی در مورد چالش های احتمالی پیش رو در لیگ برتر تصریح کرد: من از همین حالا لباس ضد گلوله تنم کردم و آماده برای هر گونه حادثه ای هستم. امیرخان به قدری صبر می کند که ما را هم ایجاب می کند در این شرایط صبر کنیم. در این ۱۳ سال با من اینگونه رفتار کرده بودند. توکل به خداوند و ائمه اطهار تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد. ما داوران پاک و زحمتکش زیادی داریم و امیدوارم فصل پیش رو شرایط خوبی حکمفرما باشد.

* می توانم روی نیمکت بنشینم

وی در مورد اینکه آیا می تواند روی نیمکت بنشیند، گفت: من مدرک مورد نظر برای حضور در لیگ برتر را دارم و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

* ناصحی همیشه شیر است

شمسایی در مورد اینکه همواره دوستان خود را همراه خود می آورد و در این تیم نیز آیا رضا ناصحی را خواهد آورد، گفت: ناصحی مشکل خانوادگی داشت که نتوانست در تیم حاضر شود که اگر اینگونه نبود قطعا او نفر اول بود. یک شیر همیشه شیر است نباید به سن و سال او نگاه کرد. پیش از این در لباس بازیکن بودم و حالا لباسم بزرگتر شده و امیدوارم که شرایط خوبی داشته باشیم. در همه دنیا چنین اتفاقی رخ می دهد و یک نفر با یک گروه کار می کند و رمز موفقیتم در این است.

* تیم ملی را به فراموشی سپرده ام

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا در صورت دعوت به تیم ملی خواهد رفت، یادآور شد: خودم هر چه دارم و موفقیت هایی که کسب کردم، مدیون تیم ملی هستم اما هم اکنون با شرایطی که به وجود آمده قطعا تیم ملی را به فراموشی سپرده ام. من ۳۸ سال دارم و اگر می شد قصد داشتم در جام جهانی بازی کنم حالا دیگر اینکه بخواهم رکوردهای خود را در آسیا افزایش دهم اهمیتی ندارد و دنبال این موضوع نیستم. فالکائو با همه درگیری هایی که با فوتسال برزیل داشت اما به تیم ملی دعوت شد و باز هم باعث موفقیت این تیم شد اما متاسفانه در این جا نظرهای شخصی بیشتر در تصمیم گیری ها دخیل است. امیدوارم که بتوانم برای تیم ملی ۳-۴ بازیکن معرفی کنم.

* دومین تیم از لحاظ مالی هستیم

سرمربی- بازیکن دبیری در مورد شرایط مالی این تیم یادآور شد: ما اگر از لحاظ مالی تیم اول نباشیم، تیم دوم خواهیم بود. تمام تلاش خودم را می کنم تا بازیکنان خوبی جذب کنم. این را هم باید بگویم که هم منافع باشگاه را در نظر می گیرم و هم منافع بازیکنان را.