به گزارش پارس، اما این بار دوئل ژرمن ها و ماتادورها در نیمه نهایی جام باشگاه های اروپاست جایی که قرار است در اولین دیدار از این مرحله امشب دو تیم بایرن و بارسا در الیانس اره نا به مصاف یکدیگر بروند.

مردان کاتالان در بازی امشب مسی را در ترکیب خود خواهند داشت، بهترین بازیکن حال حاضر جهان که هیستفیلد او را ۴۰ درصد بارسلونا می داند و فلیب لام امیدوار بود به این بازی نرسد.

بارسا باید خیلی خوش شانس باشد که بهترین بازیکن دنیا را در اختیار دارد اما شاید باور کردنش برای هوادارن بارسا سخت باشد که مسی روزی در ترکیب کاتالان ها نباشد.

به واقع مسی با این که برخاسته از لاماسیا یا همان مدرسه فوتبال بارسلونا است اما سایر ستارگان لاماسیا در غیاب مسی فروغ ندارند و انگار قرار است پازل موفقیت بارسا حتما با وجود مسی تکمیل شود.

بارسای مدل ۲۰۱۲-۲۰۱۳ وابسته به مسی است، این که تیتو ویلانووا در اولین سال حضورش به عنوان سرمربی کاتالان ها توانست در همان نیم فصل اول تا حدودی خیال بارسا را از قهرمانی لالیگا راحت کند، ان هم مقابل رقیب سرسختی همچون رئال امیدواری زیادی به روسل و زوبی زارتا داد که انتخاب خوبی برای جانشینی گواردیولا داشته اند.

اما واقعیت اثربخشی تیتو در بارسلونا وابستگی کامل بارسا به مسی است به طوری که در بازی برگشت مرحلا یک چهارم نهایی و در مقابل پاری سن ژرمن به وضوح مشخص شد، در حالی که یاران مسی در نیوکمپ مقابل صدرنشین لاشمپونیه با گل پاستوره عقب بودند به یکباره و با ورود کاپیتان تیم ملی ارژانتین روحیه و انرژی به ورزشگاه پرهیاهوی نیوکمپ برگشت و مسی پایه گذار گل مساوی و پیروزی بخش بارسا شد.

بارسا که در بازی های رودررو مقابل بایرن ۳ شکست و دو مساوی و تنها یک برد دارد، مشکل اساسی دیگری دارد جایی که بازیکنان ویلانووا می توانستند در صورت استفاده از ان با توجه به حملات گسترده ای بایرن برگ برنده بازی امشب را در دست داشته باشند. سرعت، بارسای این فصل هیچ برنامه ای برای ضد حمله سریع ندارد و درست برعکس در ضد حمله ها بسیار اسیب پذیر است به طوری که در دو شکست اخر آن ها در ال کلاسیکو مورینیو از ان به نحو احسن استفاده کرد.

اما با این وجود بارسا مسی را در ترکیب دارد و کاتالان ها نشان داده اند در صورت وجود مسی، نمایش متفاوتی ازاینیستا و ژاوی را شاهد خواهیم بود، که در سیستم حمله خود علاقه زیادی به تیکی تا کا دارند و مقابل هرتیمی که قرار گرفتند دوست دارند از عمق دفاع حریف عبور کنند و سانتر از جناحین و کار های ترکیبی از گوشه ها را چندان در تاکتیک خود مورد استفاده قرار نمی دهند.

اما در مقابل بایرن که مثل بارسلونا در این فصل دو شکست دراین رقابت ها در کارنامه خود دارد، ماریو مانزوکیچ مهاجم کروات خود را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد و به احتمال قوی گومز در خط حمله اتشین بایرن قرار خواهد گرفت که در این روزها به کمتر از ۶ گل راضی نمی شود.

خلاقیت ریبری و روبن در کنار سیوهای عالی نویر و امادگی شواین اشتایگر، الابا و لام می تواند، برای دفاع نسبتا ضعیف بارسا که پویول پراشتباه و ماسکرانو را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد، مشکل ساز شود.

با این حال بارسا در سیستم تیکی تاکا مختص لاماسیا در ۳۰۲ بازی قبلی خود در مسابقات مختلف مالکیت توپ و میدان را در اختیار داشته اند که می تواند برای شاگردان یوپ هاینکس زنگ خطر باشد که بیشتر گل های خود را پاس های پی در پی و مالکیت توپ به ثمر رسانده است.

برخی کارشناسان از جمله مجید جلالی مدرس فیفا معتقدند بایرن اماده ترین بایرن قرن جدید است و از شانس بالایی برای پیروزی مقابل بارسا برخوردار است.

آخرین رویارویی دو تیم در لیگ قهرمانان اروپا به یک چهارم نهایی فصل ۰۹-۲۰۰۸ برمی گردد که بارسلونا در نیوکمپ با دو گل لیونل مسی و گلهای ساموئل اتوئو و تیری آنری موفق شد بایرن را ۴ - صفر شکست دهد و بازی برگشت دو تیم با گل های فرانک ریبری برای بایرن و سیدو کیتا برای بارسا به تساوی ۱ - ۱ رسید تا در مجموع دو بازی بارسا راهی نیمه نهایی شده و در نهایت هم قهرمان شود.

از طرف دیگر هر دو تیم تا این مرحله از مسابقات ده گل خورده داشته اند ولی بایرن مونیخ با ۲۲ گل زده ۴ گل بیشتر از بارسلونا در این مسابقات به ثمر رسانده است.

به هر حال کاتالان ها امیدوارند ۴ قهرمانی خود در جام باشگاه های اروپا را در ۸ سال اخیر کسب کنند، و به رکورد ۶ قهرمانی در این مسابقات دست پیدا کنند، موفقیتی که می تواند مسی را به پنجمین توپ طلایی پیاپی و شاید بهترین بازیکن تاریخ فوتبال برساند.