قرعه‌کشی مرحله نهایی مقدماتی جام‌جهانی 2018 روسیه در منطقه آسیا روز گذشته در مالزی برگزار شد، همه منتظر بودند که تیم‌ملی ایران در گروه عربستان قرار نگیرد تا بهانه‌ها جویی و شیطنت سعودی ها دوباره از سر گرفته نشود.

در این قرعه‌کشی با وجود اینکه ایران با عربستان همگروه نشدند ولی عراق که میزبانی خود را در این رقابت‌ها ایران را انتخاب می‌کند با عربستانی‌ها همگروه شد. پس از این ماجرا فدراسیون عراق اعلام کرد که ایران میزبانی پیشنهادی آنها برای مرحله نهایی نیز است.

عامر عبدالجبار وزیرسابق راه‌ و ترابری عراق پس از قرعه‌کشی مرحله نهایی مقدماتی جام‌جهانی 2018 روسیه  درباره اینکه کدام کشور برای میزبانی خوب است اظهار داشت: اگر به فدراسیون عراق اجازه بدهند که دو کشور را برای میزبانی بازی‌هایش انتخاب کند بهترین انتخاب این است که برای بازی‌های مقابل عربستان و امارات، ایران را انتخاب کنیم و بازی های دیگر را در لبنان برگزار ‌کنیم.

وی افزود: این انتخاب بنا بر شرایطی است که برای تیم‌ملی عراق ایجاد می‌شود زیرا هر کدام از گزینه‌ها برای میزبانی مزایا و معاینی را دارد که به شرح زیر است:

* ایران : هواداران زیاد - ویزا گرفتن آسان - هزینه کم

* لبنان: هواداران زیاد - ویزا گرفتن آسان - هزینه بالا

* اردن: هواداران کم - ویزا گرفتن سخت - هزینه بالا

وزیر سابق راه و ترابری عراق در پایان به فدراسیون عراق هشدار داد و گفت: از فدراسیون عراق خواهشمندم که به پیشنهاد‌های کشورهای حاشیه خلیج فارس مبنی بر میزبانی بازی‌هایش به صورت رایگان بر حذر باشد زیرا راهیابی تیم‌ملی عراق به جام‌جهانی 2018 روسیه از هزینه‌ها مهم‌تر است.

رئیس فدراسیون فوتبال عراق پیش از این تاکید کرده بود که ایران را برای میزبانی انتخاب کرده و در صورتی که عربستانی به ایران نیایند آنها نیز به عربستان نمی‌آیند و بازی‌های هر دو کشور در کشوری ثالث برگزار می‌شود.