تیم ملی والیبال ایران در مصاف با آمریکا اگرچه بهتر از بازی های قبلش بود، باز هم شکست خورد تا به همه تیم های قدرتمند جام باخته باشد.

تیم ملی والیبال ایران بعد از شکست تلخ و ناباورانه برابر ایتالیا، آخرین رقابت دشوارش را با آمریکایی ها در اوزاکا برگزار کرد. ترکیب اولیه تیم ملی همان ترکیب اولیه همیشگی بود. دفاع عالی محمد موسوی در ابتدای ست اول و رسیدن ایران به امتیاز دو نشان از یک پیشرفت در بازی بچه ها داشت اما در ادامه این آمریکایی ها بودند که خیلی میلیمتری به امتیاز 8 رسیدند.

ایران در ادامه بر بازی مسلط شد. تیم ملی که از بازی با ایتالیا خوب اسپک و سرویس می زد توانست لحظاتی بعد 15 بر 13 پیش باشد. این برتری امتیاز 16 بر 14 هم حفظ شد. بازی خوب محمد موسوی در دو روز اخیر، نقش عمده ای در تغییر ریتم بازی ایران در بازی با ایتالیا و ست اول بازی با آمریکا بود. ایران به امتیاز 19 رسید و فقط 15 امتیاز را آمریکایی ها گرفته بودند. تعداد بالای سرویس های از دست رفته توسط آمریکایی ها، ایران را در آستانه پیروزی قرار بدهد. ایران امتیاز 21 را با ویدئو چک به موقع کواچ بدست آورد، کاری که در بازی با ایتالیا هیچ وقت اتفاق نیفتاد. امتیاز 22 را روی یک دفاع گرفتیم و آبشار خوب غفور، امتیاز 23 را به همراه داشت معروف در این دقایق داشت عالی کار می کرد. امتیاز 24 این ست را موسوی گرفت و آمریکایی ها 20 بودند. خراب شدن سرویس آمریکایی ها این ست را به ایران داد. این ست شاید بهترین ست بازی تیم ملی از نظر روند بازی های جام جهانی ژاپن بود.

ست دوم

با شروع ست دوم ایرانی ها که تشنه برد هستند یک به یک امتیاز گرفتند و اختلاف دو امتیاز را حفظ کردند تا اینکه ٨-٦ تایم اوت فنی اول را گرفتند. اما بعداز تایم اوت موتور امریکایی ها روشن شد و نویت آنها بود که پیشی بگیرند، با همان دو امتیاز اختلاف. حتی تایم اوت دوم فنی را در امتیاز١٦-١٤ گرفتند. معروف با دفاع دیوید لی امتیاز ١٥ را گرفت، اما دوباره امریکایی ها با خراب شدن سرویس پیش افتادند و دو امتیاز دیگر هم گرفتند و اختلاف را چهارتایی کردند.١٩-١٥.

کاپیتان دیوید لی با دفاع عادل غلامی تیمش را ٢٠ تایی کرد. همین موقع قاىمی به جای میرزاجان پور آمد و سرویس امریکایی ها هم به تور خورد و ایران امتیاز ١٦ را هم گرفت. بعد هم خطای لی امتیاز ١٧ را برای ایران ثبت کرد اما میلاد عبادی پور با اوت سرویس امتیاز ٢١ را به امریکا داد، غفور با جای خالی امتیاز ١٨ را گرفت. وقتی امتیاز ٢٢-١٩ شد کواچ دو تعویضه کرد؛ مهدوی و محمودی به جای معروف و غفور امدند که نتیجه اش امتیاز ٢٣ برای امریکا بود. مت اندرسون با دو پوىن سرویس امریکا را به امتیاز ٢٥ رساند و برد ست دوم با نتیجه ٢٥-١٩ برای آمریکا.

 

ست سوم

سامان فاىزی در ست سوم به جای عادل غلامی به زمین آمد. ایران اولین امتیاز را گرفت و بعد امریکا. بازیکنان دو تیم همدیگر را تعقیب می کردند ایران ٥-٣ جلو افتاد اما امریکایی ها با دفاع میلاد مساىلی به یک قدمی ایران رسیدند ٤-٥ شدند اما ایرانی ها امتیاز ٦ را هم گرفتند که انها هم زود جبران کردند و نتیجه را برابر ٦-٦ کردند. ایران با امتیاز ٨-٧ تایم اوت اول فنی را گرفت. دو تیم بعداز آن تا امتیاز ١٢-١٢ برابر بودند اما امریکایی ها با دو امتیازی که گرفتند ١٤-١٢ شدند. با خرابی دو سرویس امریکایی ایرانی ها به امتیاز ١٤ رسیدند اما قبل از آن امریکایی ها با دفاع ناقص سامان فاىزی امتیاز ١٥ را گرفته بودند، میرزاجان پور امتیاز ١٥ را گرفت که امریکایی ها خیلی زود با یک اسپک امتیاز ١٦ و تایم اوت فنی دوم را صاحب شدند. پوىن سرویس میرزاجان پور و دفاع دو نفره سید و غفور ایران را به ١٧ رساند که جان اسپرا سرمربی امریکا تایم گرفت. دوباره دو تیم ١٧-١٧ برابر شدند. این بار کواچ تایم گرفت. چرخش چندباره توپ اما نتیجه ای جز امتیاز ١٨ را برای امریکا نداشت. 

ایران خیلی زود خودش را به امتیاز ١٨ رساند اما خطای تور امریکا را ١٩ تایی کرد و بعد معروف با جای خالی نتیجه را ١٩-١٩ کرد. با اوت سرویس امریکا ٢٠ تایی شد. سرویس امریکا هم اوت شد و دو تیم برابر ٢٠-٢٠. امریکایی ها دو امتیاز را گرفتند و ٢٢-٢٠ جلو افتادند، کواچ هم تایم گرفت. میلاد عبادی پور امتیاز ٢١ را گرفت اما دیوید لی امتیاز ٢٣ را گرفت. امیر غفور از کوبیدن توپ به دفاع امریکا امتیاز ٢٢ را گرفت. امریکایی ها امتیاز ٢٤ را گرفتند و ایران درخواست ویدىو چک داد که آن هم رای داور به نفع امریکا را تایید کرد. بازیکن تازه وارد امریکا امتیاز ٢٥ را گرفت تا با برد ٢٥-٢٢، ست چهارم تکلیف برنده را مشخص کند.

ست چهارم

امریکایی ها که تا به حال بدون باخت سر کرده اند، برای پاره نشدن نوار فیروزی هایشان با شروع ست چهارم به آب و آتش زدند. آنها اولین امتیاز را گرفتند. هر چند خوشحالی آنها خیلی دوام نداشت و ایرانی ها امتیاز برابر را گرفتند. امریکا خیلی زود به امتیاز ٤ رسید و ایران با یک امتیاز کمتر ٣ بود که خرابی سرویس متىو اندرسون نتیجه ٤-٤ برابر شد. اما میرزاجان پور یک امتیاز به امریکایی ها داد. سید امتیاز ٥ را گرفت و امیر غفور ایران را ٦-٥ جلو انداخت، اما وقتی اسپکش به اوت رفت دو تیم ٦-٦ شدند. دو تیم در امتیاز ٧-٧ هم برابر شدند کریستین سون با پوىن سرویس امتیاز ٨ و تایم اوت فنی اول را برای امریکا گرفت. او دوباره با پوىن سرویس امتیاز ٩ را گرفت تا دو امتیاز جلو بیفتد. ٩-٧ و بعد هم امتیاز ١٠ به امریکا رسید. کواچ هم تایم گرفت. وقتی امتیاز ١١-٧ شد میرزاجان پور جایش را به قاىمی داد. بالاخره ایران اولین امتیاز را ایران گرفت و ٨ تایی شد و بعد هم با تک دفاع قاىمی مقابل ساندر امریکایی ایران به ٩ رسید و پوىن سرویس میلاد عبادی پور امتیاز ١٠ را برای ایران ثبت کرد. ١١-١٠. اما امریکایی ها بلافاصله چهارامتیاز گرفتند و ١٤-١٠ پیش افتادند. غفور ایران را ١١ تایی کرد. رالی را ایرانی ها با دفاع اندرسون بردند ١٢-١٤ شدند. اما امریکا زود امتیاز ١٥ را گرفتند. برای امتیاز ١٦ ایران درخواست ویدىو چک را داد که داور امتیاز امریکا را تایید نکرد و به ایران داد. امریکایی ها که اعترض شان به جایی نرسید خیلی زود امتیاز ١٦ و تایم اوت دوم فنی را گرفتند. ١٦-١٣. با شروع بازی و داور خطای موسوی را گرفت و امتیاز ١٧ را به امریکا داد. وقتی سید به این رای اعتراض کرد، داور کارت زرد را به او داد. ساندر امتیاز ١٨ را گرفت و کواج هم تایم. مت اندرسون با زدن سرویس به تور امتیاز ١٤ را به ایران داد و دفاع موسوی از ساندر امتیاز ١٥ را ثبت کرد. اما میرزاجان پور امتیاز ١٩ را به امریکا داد و راسل هم با زدن سرویس به تور ایران را به ١٦ رساند. اندرسون امتیاز ٢٠ را گرفت اما بازیکن ٧ امریکا با اوت سرویسش امتیاز ١٧ را به ایران داد. دفاع دو نفره میلاد عبادی پور و سامان فاىزی از مت اندرسون ایران را ١٨ تایی کرد. با این امتیاز اسپرا تایم گرفت. دیوید لی امتیاز ٢١ را گرفت. خطای میرزاجان پور امریکا را ٢٢ تایی کرد و ساندر هم با اسپکش امتیاز ٢٣ را گرفت. ایران ١٩ تایی می شود و عبادیپور با زدن سرویس روی دست موجی امتیاز را به 20رساند. راسل باز پایپ امتیاز ٢٤ را گرفت. غفور امتیاز ٢١ را گرفت اما خیلی زود امریکایی ها امتیاز ٢٥ را می گیرند. این ست با نتیجه ٢٥-٢١ تمام شد تا امریکایی ها با ٣ امتیاز دیگر جایگاهشان را در صدر جدول تثبیت کرد. بردی که آنها را به المپیک ریو نزدیک تر می کند.