به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس روح‌الله حسینی در واکنش به این سؤال که آیا در مورد نتایج کسب شده تیم ملی بوکس در مسابقات قهرمانی آسیا راضی هستید یا خیر، اظهار داشت: باید اینطور بگویم که نه از نتیجه کسب شده در تایلند راضی هستیم و نه ناراضی! به نظرم نتیجه کسب شده در قهرمانی آسیا متوسط بود. البته با توجه به جوان شدن تیم ملی و در اختیار نداشتن سه بوکسوری که در اینچئون مدال‌آور بودند نمی‌توانیم خیلی در مورد نتایج ابراز ناراحتی کنیم.

وی در ادامه افزود: تصمیم داشتیم با همفکری مسئولان فدراسیون چهار بوکسور را به قهرمانی آسیا اعزام کنیم. در واقع از اوزان 75 کیلوگرم به بالا قرار بود راهی تایلند شوند. از طرفی دیگر بوکسورهای اوزان دیگر نیز در طول این مدت در اردوها تلاش می‌کردند و به همین دلیل ما خواستیم آنها را نیز محک بزنیم. به همین دلیل تیم را کامل به قهرمانی آسیا اعزام کردیم. به نظرم تیم ملی نتیجه‌ای بهتر از این هم می‌توانست کسب کند. البته هدف اصلی ما کسب سهمیه المپیک است.

حسینی در پاسخ به این سؤال که گویا شنیده شده که بوکسورهایی که در مسابقات لیگ APB حضور دارند نمی‌توانند در مسابقات جهانی شرکت کنند، آیا این موضوع صحت دارد یا خیر،‌ گفت: بله ما پس از استعلام از مسئولان فدراسیون جهانی با خبر شدیم که آنها چنین تصمیمی گرفته‌اند. ما تصمیم داشتیم از جاسم دلاوری در سنگین‌وزن استفاده کنیم اما گویا آیبا تصمیمات جدیدی گرفته و ما نمی‌توانیم از این بوکسور در مسابقات جهانی استفاده کنیم. البته از احسان روزبهانی که سهمیه حضور در المپیک برزیل را کسب کرده می‌توانیم استفاده کنیم اما او نیز فعلاً‌ درگیر مسابقات APB است.

نایب‌رئیس فدراسیون بوکس در ادامه در مورد اینکه تیم ملی بوکس شانس کسب سهمیه المپیک در مسابقات آسیایی چین و آذربایجان را دارد، گفت: فروردین‌ماه مسابقات در کشور چین و اردیبهشت‌ماه در آذربایجان قرار است برگزار شود. ما از سال گذشته نیز اعلام کردیم که تیم ملی بوکس شانس کسب سهمیه المپیک را در چین و آذربایجان دارد. در واقع کسب سهمیه المپیک در مسابقات جهانی کار بسیار دشواری است چرا که تنها ملی‌پوشان با کسب مدال طلا و نقره می‌توانند مجوز حضور در المپیک برزیل را به دست بیاورند. ما هم که در مورد این موضوع شانس بسیار کمی را داریم. شاید محرابی بتواند با قرعه خوب تا فینال برود.

حسینی در پاسخ به این سؤال که آیا با نتایجی که تیم ملی بوکس در قهرمانی آسیا کسب کرده از عملکرد سرمربی اوکراینی تیم ملی راضی هستید یا خیر،‌ گفت:‌ از نتیجه کسب شده در تایلند خیلی زیاد راضی نیستیم اما نمی‌توانیم در طول سه ماه عملکرد یک مربی را بسنجیم، چرا که زمان همه چیز را روشن می‌کند در حال حاضر با او تا آبان ماه قرارداد داریم و همچنان سرمربی تیم ملی بوکس ایران است.