به گزارش پارس به نقل از مهر، بعد از صعود تیم مردان ایران به دیدار نهایی رقابتهای کومیته تیمی، تیم بانوان کار خود را در این مسابقات با پیروزی دو بر یک برابر قزاقستان آغاز کرد. در این دیدار حمیده عباسعلی ۸ بر صفر از سد حریفش گذشت، در ادامه سمیرا ملکی پور نتیجه را به کاراته  کا قزاق واگذار کرد. سومین دیدار را رزیتا علیپور ۵ بر ۳ به سود خود خاتمه داد تا تیم ایران پیروز این مبارزه باشد.

بانوان ایران در مبارزه دوم برابر کاراته کاهای کشور میزبان صف آرایی کردند که در پایان تیم ژاپن با نتیجه ۲ بر صفر پیروز میدان باشد. حمیده عباسعلی برابر "سونیا" کاراته کا ژاپنی به تساوی یک بر یک رسید، طراوت خاکسار ۵ بر صفر نتیجه را واگذار کرد و رزیتا علیپور هم مقابل حریف ژاپنی شکست خورد تا این دیدار به سود تیم ژاپن خاتمه یابد. با این نتیجه کاراته کاها برای کسب مدال برنز در گروه بازنده ها به میدان می رود. 

تیم ملی کاراته ایران تا پایان روز دوم موفق به کسب ۲ مدال طلا ، سه نقره و ۵ برنز شده است.  امیرمهدیزاده و حمید عباسعلی ۲ مدال طلا، سعید احمدی و سحر کرجی ۲ نشان نقره، الهه رضازاده، ذبیح‌الله پورشیب و مهران قربانعلی‌پور به همراه تیم‌های کاتای مردان و بانوان ۵ نشان برنز کسب کرده‌اند. مهسا افسانه، رضا روشن، ابراهیم حسن بیگی، رزیتا علیپور و فاطمه چالاکی نیز از دور مسابقات کنار رفتند.

سیزدهمین دوره رقابتهای کاراته قهرمانی آسیا صبح امروز جمعه ۱۳ شهریورماه با شرکت ۲۸۵ کاراته از ۳۳ کشور در یوکوهامای ژاپن آغاز و تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.