به گزارش پارس به نقل از خبرورزشیعلی سامره در همین ارتباط گفت: «همه چیز ظرف مدت کوتاهی اتفاق افتاد و وقتی این پیشنهاد ارائه شد بدون هیچ ترسی آن را قبول کردم چون دوست داشتم به تیم محبوبم کمک کنم. الان هم تمام تلاشم این است که با تلاش دو چندان بتوانم زمینه معرفی دو، سه بازیکن خوب به بزرگسالان را فراهم کنم تا بلکه نگاه‌ها به آکادمی استقلال تغییر کند و مدیریت باشگاه سرمایه‌گذاری روی تیم‌های پایه را بیشتر کند چون واقعاً حیف است با چنین پتانسیل و استعدادهایی ما برویم و از سایر باشگاه‌ها بازیکنان گران‌قیمت بخریم».

او ادامه داد: «تنها کافی است به بازیکنان پرورش یافته در تیم‌های پایه‌ای استقلال در سال‌های گذشته نگاه کنید تا پی ببرید ما چه سرمایه‌هایی را به خاطر عدم برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری از دست دادیم و حالا به دنبال آن هستیم تا همین بازیکنان را با ارقام میلیاردی به استقلال برگردانیم در حالی که می‌شد بدون هیچ پولی و تنها با حفظ آنها در آکادمی از این نفرات برای بزرگسالان سود برد و استقلال را تبدیل به کارخانه بازیکن‌سازی کرد. چه اشکالی دارد استقلال هم مثل باشگاه‌های بزرگ دنیا از قبیل آژاکس، بارسلونا، آرسنال و... از آکادمی مدرنی بهره ببرد».

سرمربی امیدهای استقلال با اشاره به شرایط تیم بزرگسالان در فصل پیش‌رو تصریح کرد: «به‌ هر‌ حال هر تغییر و تحولی می‌تواند عواقبی هم داشته باشد به همین خاطر باید با نگاهی منطقی شرایط این روزهای استقلال را بررسی و بعد صحبت کرد. به نظرم کادر فنی استقلال با فرصتی که داشت تمام اولویت خود را روی پوشش ضعف‌های فصل قبل گذاشت و الان دغدغه‌‌اش کمبود زمان است. به همین خاطر می‌توان گفت استقلال در هفته‌های ابتدایی نمی‌تواند همان تیم ایده‌آل طرفداران باشد و با فرصت دادن به این تیم مسلماً اوضاع بهتر هم خواهد شد». سامره در پایان وضعیت حاکم بر لیگ ‌برتر را واقعاً تأسف‌آور شمرد و گفت: «در هیچ‌جای دنیا نمی‌توانی شاهد باشی که در فاصله سه، چهار روز تا آغاز فصل تازه تکلیف آخرین سهمیه لیگ ‌برتر مشخص شود اما در ایران این اتفاق افتاد و سوای آن تکلیف مربیان و مالکیت چند تیم هم در فاصله 10 روز تا آغاز فصل روشن و مشخص شد بنابراین می‌توان پیش‌بینی کرد شاهد یکی از عجیب‌ترین لیگ‌های‌ برتر دنیا خواهیم بود، لیگی که نه جذابیت دارد و نه زیبایی چون اکثر تیم‌های حاضر در آن در اوج ناآمادگی وارد مسابقات خواهند شد».