به گزارش پارس به نقل از ایسنا، در این جلسه که مهدی تاج نایب رئیس فدراسیون و رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران، غلامرضا بهروان رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران و سایر مسئولان حضور داشتند، نایب رئیس فدراسیون فوتبال درباره موضوع این جلسه بیان کرد: متاسفانه چرخه فوتبال در کشورمان در زمینه های مختلف با مشکلات زیادی روبرو است و ما باید بتدریج این معضلات را با برنامه ریزی اصولی برطرف کنیم تا فوتبال در مسیر درستش قرار گیرد.

مهدی تاج افزود: در این باره جلساتی را با وزیر ورزش برگزار کرده و زوایای مختلف مشکلات فوتبال را مورد بحث و تبادل نظرقرار داه ایم. اکنون به دلیل مشکلات اقتصادی، باشگاه های استقلال و پرسپولیس تحت فشار هستند.

رئیس سازمان لیگ فوتبال گفت: در این شرایط گروهی نیز بدون آگاهی از اصل ماجرا درباره فسادهای میلیاردی در فوتبال صحبت می کنند اما وقتی که به عمق جریان ورود می کنید می بینید این ارقام واقعی نیست.

وی افزود: سازمان لیگ فوتبال بزرگترین هدفش بهبود شرایط کنونی است و ما در جایگاهی قرار داریم که حق و حقوق باشگاه ها تضیع نشود.

تاج اعلام کرد: دولت برای بهبود این شرایط باید به این مقوله ورود کند و ما اگر روش درستی را اتخاذ کنیم اگر کوه مشکلات را در مقابل داشته باشیم می توانیم به راحتی از آن عبور کنیم.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: هدف سازمان لیگ در دراز مدت واگذاری تمامی مسائل مربوط به فوتبال اهم از بلیط فروشی، ساماندهی تماشاگران و جذب اسپانسر به باشگاه هاست تا آنها بتوانند با همکاری بخش خصوصی به در آمدزایی در این رابطه بپردازند.

تاج افزود: اکنون فاصله کمی تا پایان رقابت های لیگ برتر داریم اما برای فصل آینده باید با نگرشی نوین پا به عرصه فوتبال بگذاریم.

رئیس سازمان لیگ فوتبال بیان کرد: برای قرار گرفتن در مسیر درست باید از مدل هایی که در کشورهای معتبر اروپایی اجرا می شود الگو برداری کرد تا به اهدافمان برسیم.

تاج گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که ورزشگاه های ما دوباره پر از تماشاگر شوند تا از این رهگذر اهالی فوتبال سود ببرند. وقتی از این طریق پول به فوتبال تزریق شود بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

در ادامه این نشست سایر مسئولین نیز به ارائه دیدگاه هایشان پرداختند.