انستیتوی فیلم آمریکا که آن را با نام اختصاری «AFI» می شناسندT اسامی 10 فیلم سینمایی برتر و 10 برنامه و فیلم و سریال ممتاز سال رو به پایان را اعلام و تصریح کرد جوایز سالانه اش را که روز 16 دی در مراسمی در شهر نیویورک اهدا می شود، به تعدادی از هنرمندان شاغل در این پروژه ها و به بعضی فیلم های حاضر در این فهرست ها تسلیم خواهد کرد.
بهترین های سال سینما و تلویزیون از دیدگاه «AFI»
10 فیلم سینمایی که AFI برتر از سایرین شمرده، اینها هستند: «مریض بزرگ»، «مرا با نام خودت صدا بزن»، «دانکرک»، «پروژه فلوریدا»، «راه فرار»، «لیدی برد» (بانو برد)، «پُست»، «شکل آب»، «سه بیلبورد در بیرون ابینگ میسوری» و «زن شگفت انگیز».

۱۰ فیلم و سریال و برنامه تلویزیونی شاخص سال 2017 از دیدگاه AFI را نیز این موارد شکل می دهند:

«دروغ های بزرگ کوچک»، «تاج»، «اختلاف: بت و جووهان»، «بازی تاج و تخت»، «مکان خوب»، «قصه خدمتکار»، «نامطمئن»، «ارباب هیچکس»، «چیزهای عجیب تر۲» و «این ما هستیم».
باب گازال رییس انستیتوی فیلم آمریکا ضمن قرائت نام کاندیداها گفت: در دنیای کنونی که سرشار از اختلافات فرقه ای و جدایی های اجتماعی است، سینما یک ضرورت به حساب می آید زیرا قلب ها را پیوند می دهد و دقیقاً به همین سبب است که باید در پایان هر سال از هنرمندان ایجاد کننده این رویکردها چه در سینماها و چه در برنامه های تلویزیونی تقدیر کنیم.

گفتنی است هیأت ژوری AFI از هنرمندان نامداری از جمله جاد آپاتو، هاله بری، جی کاسیدی، جیمی لی کورتیس و جنیفر گتزینگر شکل می گرفت.