به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،پیام ابراهیم‌پور تهیه‌کننده ویژه برنامه سالگرد افتتاح شبکه افق ؛ از برگزاری مراسم یک سالگی این شبکه تلویزیونی گفت: شبکه افق روز چهارشنبه به مناسبت سالگرد افتتاح این رسانه، مراسم جشن اولین سال افتتاح برگزار می‌شود. در اجرای ویژه برنامه سالگرد افتتاح شبکه از حامیان معنوی، فکری و خانواده‌ی بزرگ افق که جزو مخاطبان ما هستند، تقدیر و تشکر به عمل می‌آید. 

تهیه کننده برنامه «روز از نو» تصریح کرد: همچنین در این مراسم پاسداشتی از شهدای مدافع حرم را با حال و هوای روحانی مدنظر داریم. 
 
ابراهیم‌پور با اشاره به حضور مدیران رسانه‌ی ملی گفت: سالگرد شبکه تلویزیونی افق با حضور مدیران رسانه ملی بخصوص، اهالی خانواده‌ی بزرگ این شبکه و همچنین معاونت سیما و دیگر عزیزان مسئول برپا می‌شود. 
 
وی در خصوص بخش‌های مختلف سالگرد افتتاح شبکه تلویزیونی افق اظهار داشت: اجرای سرود، نمایش، فیلم‌های کوتاه، مستندات برتر و همچنین پخش گلچینی از برنامه‌های برتر این شبکه تلویزیونی از جمله رویدادهایی است که در مراسم اولین سالگرد افق در جدول پخش قرار دارد. 
 
ابراهیم‌پور با اشاره به اجرای 6 مجری در بخش مراسم اولین سالگرد شبکه افق گفت: 5 نفر از افرادی که از مجریان آموزش دیده شده در شبکه افق هستند و با برنامه‌های این شبکه پا به تلویزیون گذاشتند، اجرای این مراسم را برعهده می‌گیرند. 
 
تهیه‌کننده «شب‌های روشن» افزود: همچنین مراسم سالگرد افتتاح این شبکه با حضور یک مجری اصلی که هنوز مشخص نشده است، بعد از نماز مغرب و عشاء شروع و پس از اکران فیلم سینمایی «بادیگارد» به پایان می‌رسد. 
 
ابراهیم‌پور خاطرنشان کرد: در کنار اجرای سرود، نمایش و دیگر برنامه‌های متنوع، دو اجرای زنده از خوانندگان مطرح کشورمان را مدنظر گرفته‌ایم. 
 
وی در خصوص ساختاری جدید در برگزاری مراسم‌های رسانه‌ی ملی توضیح داد: این ویژه برنامه با ساختاری جدید در اجرا و فرم، از معدود مراسم‌هایی است که به طور مستقیم سخنرانی و کارشناس ندارد، مگر افرادی که برای اهدای جوایز به روی صحنه حضور پیدا می‌کنند. 
 
ابراهیم‌پور تصریح کرد: مراسم اولین سالگرد افتتاح شبکه تلویزیونی افق، پس از نماز مغرب و عشاء، تا ساعت 21 برگزار می‌شود و همچنین از ساعت 22 تا 24 شب فیلم‌ سینمایی «بادیگارد» به نمایش درمی‌آید. 
 
تهیه‌کننده و کارگردان مراسم سالگرد افتتاح شبکه افق در پایان به ساخت سری دوم برنامه تلویزیونی «نقطه‌های برجسته» اشاره کرد و گفت: سری دوم «نقطه‌های برجسته» پس از نگاه ویژه به معلولین، این‌بار با رویکرد معلولین و بیماران صعب‌العلاج تولید می‌شود و همچنین در سری جدید در فضایی استودیویی برنامه با حضور مخاطبان تهیه و تولید می‌شود.